МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Частина 1. ПОЧАТОК ПРОГРАМУВАННЯ В СРСР. ВИТОКИ РОЗВИТКУ ТПДається огляд витоків появи програмування та переходу до технології програмування та визначення базових понять цих нових напрямів, які впроваджувалися в ЕОМ для рішення перших програм обчислення деяких задач з математиці. Частина 2. ПАРАДИГМИ ТЕХНОЛОГІЇ ПРОГРАМУВАННЯ. Дається опис сучасних парадигм програмування, методв взаємодії і варіабельності ПС і СПС, фундаментальних і загальних типів даних, які використовуються в системах, сучасних середовищ побудови ПС із КПВ та фабрик програм і сервісів Частина 3. МОДЕЛ І ЗАСОБИ ПРОЕКТУВАННЯ ПРЕДМЕТНИХ ОБЛАСТЕЙ. В цьому розділі запропоновані нові концептуальні моделі ПрО, ПС, ІС , СПС, які будуються за допомогою онтологій, сучасних стандартних моделей проектування систем і ІС за принципами Глушкова та з використанням стандартів ЖЦ, методів доказу правильності програм, інженерії якості та оцінювання різних показників готового продукту. Частина 4. МЕТОДИ ІНДУСТРІЇ ВИРОБНИЦТВА ПРОГРАМ І СИСТЕМ.Посвячена методології виробництва ПС і СПС з використанням апробованих нових моделей взаємодії і варіабельності ПС і СПС та принципам побудови ліній виробництва програм для різних предметних областей з використання підходів Product Lines SEI та побудови програм в середовищі Microsoft та їх тестування Частина 5.ПРОГРАМНА ІНЖЕНЕРІЯ/ТП – АСПЕКТИ РЕАЛІЗАЦІЇ НА САЙТІ ІТК ЗБИРАЛЬНОЇ ТЕХНОЛОГІЇРозділ присвячений описузагальної структури ІТК байта http://sestudy.edu-ua.com, засобам реалізації спектру технологій: опис і збереження КПВ у репозиторію ІТК, опис онтології обчислювальної геометрії у мові DSL, ЖЦ ISO/IEC 12207 –2007 та реалізація процесу тестування, збирання та конфігурування КПВ у ПС і СПС;. організації практичного програмування мовою C# та Java та виконання створених програм в ІТК. Тут висвітлено підхід до Е-навчання ТП і програмної інженерії за електронним підручником автора. Наведено структура курсу дисципліни SE для навчання та перспективних напрямів розвитку ТП. У підручнику є Додатки 1-5 з прикладів реалізації технологічних ліній ІТК і їх виконання на робочому столі сайту та фабрики програм.
Освітній курс SE поданий в електронному вигляді на фабрики програм КНУ дозволяє навчати SE студентів загальним позиціям ТП з виробництва ПП. Це такі: - базові концепції, принципи і методи, які складають основу областей знання SE і технології програмування (наприклад, дисципліни SE, життєвий цикл, управління проектами, якістю і конфігурацією, т.п.) і які довели свою продуктивність на практиці; - математизація системного аналізу предметної області (ПрО) з приміненням елементів теорії алгоритмів, логіки і семантики мов програмування для формального моделювання ключових понять ПрО і відображення їх зв'язків і відносин при формальному завданні їх моделей і архітектури ПС. - загальні принципи і методи проектування програм, систем програм ПС і їх сімейств СПС з готових об'єктів, компонентів, сервісів, аспектів і др.; - практичні сучасні засоби представлення елементів систем ПС, які регулярно і широко використовуються багатьма професіоналами при проектуванні і конструюванні застосувань (системний аналіз, декомпозиція, архітектура, моделювання, ООП, онтології і т.п.), включаючи базові принципи і методи SE; - методи досягнення, вимірювання и оцінювання якості програмних продуктів і надання їм технологічних інтерфейсів роботи з ними; - інструментальні системи (MS.Net, IBM, Corba, Protege, Eclipse і т.п.), в яких уявлені сучасні концепції, принципи і методи для реалізації з їх допомогою формально спроектованих різних типів ПС і СПС, здатних функціонувати в сучасних обчислювальних середовищах. Основні теми програми навчання ТП ІС (Додаток 5) відповідають наведеним напрямам і впроваджуються на практичних заняттях при виконанні дипломних проектів, лабораторних програмних артефактів і програм. При викладанні лекцій студенти використовують підготовлені матеріали підручнику і даються їм з на робочому столі головного комп’ютера аудиторії. Студентам пропонується список завдань для лабораторних і наукових доповідей з деяких розділів програми навчання, а також з сучасних і нових інструментально-технологічних систем, в середовищі яких вони розробляють свої роботи і створюють презентації.
Автор вдячна своїм співробітникам та колегам відділу, аспірантам і студентам, за сумісні роботи і отримані результати наукових досліджень, які автор використовував в своєї викладацької діяльності, зокрема, висвітлив їх у даному підручнику. Насамперед велику подяку висловлюю колегам Коваль Г.І, Коротун Т.М., Бабенко Л.П., Слабоспицької О.О., Куцаченко Л.І., Карпусь О.І. та багатьох інших за участь в наукових проектах з виконання робіт з технології програмування. Особливо Зіньковичу В.М. вдячна за підтримку і практичну участь разом зі студентами в побудові ІТК у 2011, як заключному етапу моєї наукової і педагогічної діяльності в ІПС НАНУ і КНУ імені Тараса Шевченко.
Велику вдячність автор висловлює проф.. В.Н.Редько, М.С.Нікітченко, які протягом сорока років давали можливість обговорювати на наукових семінарах кафедри «Теорія та технологія програмування» варіанти нормативного курсу з технології програмування для чергового викладання студентам, зокрема останній, що відповідав часу, стану розвитку ТП з урахуванням швидкого розвитку комп’ютерних і обчислювальних засобів у державі і в світі. Автор з задоволенням дякуєть студентів, що активно проходили цей курс, особливо Єгора Забеліна, Андрія Аронова, Артема Дзюбенко, Олексія Островського, Ігоря Радецького, Андрія Стеняшина, Тетяну Расаду та багато інших, що приймали участь в адоптації новітніх ідей з ТП, та створенні програм і технологічних засобів для першої студентської фабрики програм на факультети кібернетики в Київському національному університеті та сайту ІТК ІПС НАНУ.
Двигуном прогресу у розвитку ТП були студенти, йми по-перше впроваджувалися нові ідеї автора з ТП і саме вони допомагали їх удосконалювати та створити сучасні технологічні методи і засоби, які розміщені у Інтернеті і доступні усім, хто інтересується цими питаннями. Автор постійно доповідає про розвиток ТП на багатьох конференціях СРСР, а також на УкрПрог 1998–2012, ICTERI-2012 та інших конференціях. Багата результатів опубліковано у вітчизняних та закордонних виданнях по лінії ж. Кібернетика і системний аналіз.
Читайте також:
|
||||||||
|