МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Частина 1. ПОЧАТОК ПРОГРАМУВАННЯ В СРСР. ВИТОКИ РОЗВИТКУ ТПДається огляд витоків появи програмування та переходу до технології програмування та визначення базових понять цих нових напрямів, які впроваджувалися в ЕОМ для рішення перших програм обчислення деяких задач з математиці. Частина 2. ПАРАДИГМИ ТЕХНОЛОГІЇ ПРОГРАМУВАННЯ. Дається опис сучасних парадигм програмування, методв взаємодії і варіабельності ПС і СПС, фундаментальних і загальних типів даних, які використовуються в системах, сучасних середовищ побудови ПС із КПВ та фабрик програм і сервісів Частина 3. МОДЕЛ І ЗАСОБИ ПРОЕКТУВАННЯ ПРЕДМЕТНИХ ОБЛАСТЕЙ. В цьому розділі запропоновані нові концептуальні моделі ПрО, ПС, ІС , СПС, які будуються за допомогою онтологій, сучасних стандартних моделей проектування систем і ІС за принципами Глушкова та з використанням стандартів ЖЦ, методів доказу правильності програм, інженерії якості та оцінювання різних показників готового продукту. Частина 4. МЕТОДИ ІНДУСТРІЇ ВИРОБНИЦТВА ПРОГРАМ І СИСТЕМ.Посвячена методології виробництва ПС і СПС з використанням апробованих нових моделей взаємодії і варіабельності ПС і СПС та принципам побудови ліній виробництва програм для різних предметних областей з використання підходів Product Lines SEI та побудови програм в середовищі Microsoft та їх тестування Частина 5.ПРОГРАМНА ІНЖЕНЕРІЯ/ТП – АСПЕКТИ РЕАЛІЗАЦІЇ НА САЙТІ ІТК ЗБИРАЛЬНОЇ ТЕХНОЛОГІЇРозділ присвячений описузагальної структури ІТК байта http://sestudy.edu-ua.com, засобам реалізації спектру технологій: опис і збереження КПВ у репозиторію ІТК, опис онтології обчислювальної геометрії у мові DSL, ЖЦ ISO/IEC 12207 –2007 та реалізація процесу тестування, збирання та конфігурування КПВ у ПС і СПС;. організації практичного програмування мовою C# та Java та виконання створених програм в ІТК. Тут висвітлено підхід до Е-навчання ТП і програмної інженерії за електронним підручником автора. Наведено структура курсу дисципліни SE для навчання та перспективних напрямів розвитку ТП. У підручнику є Додатки 1-5 з прикладів реалізації технологічних ліній ІТК і їх виконання на робочому столі сайту та фабрики програм.
Освітній курс SE поданий в електронному вигляді на фабрики програм КНУ дозволяє навчати SE студентів загальним позиціям ТП з виробництва ПП. Це такі: - базові концепції, принципи і методи, які складають основу областей знання SE і технології програмування (наприклад, дисципліни SE, життєвий цикл, управління проектами, якістю і конфігурацією, т.п.) і які довели свою продуктивність на практиці; - математизація системного аналізу предметної області (ПрО) з приміненням елементів теорії алгоритмів, логіки і семантики мов програмування для формального моделювання ключових понять ПрО і відображення їх зв'язків і відносин при формальному завданні їх моделей і архітектури ПС. - загальні принципи і методи проектування програм, систем програм ПС і їх сімейств СПС з готових об'єктів, компонентів, сервісів, аспектів і др.; - практичні сучасні засоби представлення елементів систем ПС, які регулярно і широко використовуються багатьма професіоналами при проектуванні і конструюванні застосувань (системний аналіз, декомпозиція, архітектура, моделювання, ООП, онтології і т.п.), включаючи базові принципи і методи SE; - методи досягнення, вимірювання и оцінювання якості програмних продуктів і надання їм технологічних інтерфейсів роботи з ними; - інструментальні системи (MS.Net, IBM, Corba, Protege, Eclipse і т.п.), в яких уявлені сучасні концепції, принципи і методи для реалізації з їх допомогою формально спроектованих різних типів ПС і СПС, здатних функціонувати в сучасних обчислювальних середовищах. Основні теми програми навчання ТП ІС (Додаток 5) відповідають наведеним напрямам і впроваджуються на практичних заняттях при виконанні дипломних проектів, лабораторних програмних артефактів і програм. При викладанні лекцій студенти використовують підготовлені матеріали підручнику і даються їм з на робочому столі головного комп’ютера аудиторії. Студентам пропонується список завдань для лабораторних і наукових доповідей з деяких розділів програми навчання, а також з сучасних і нових інструментально-технологічних систем, в середовищі яких вони розробляють свої роботи і створюють презентації.
Автор вдячна своїм співробітникам та колегам відділу, аспірантам і студентам, за сумісні роботи і отримані результати наукових досліджень, які автор використовував в своєї викладацької діяльності, зокрема, висвітлив їх у даному підручнику. Насамперед велику подяку висловлюю колегам Коваль Г.І, Коротун Т.М., Бабенко Л.П., Слабоспицької О.О., Куцаченко Л.І., Карпусь О.І. та багатьох інших за участь в наукових проектах з виконання робіт з технології програмування. Особливо Зіньковичу В.М. вдячна за підтримку і практичну участь разом зі студентами в побудові ІТК у 2011, як заключному етапу моєї наукової і педагогічної діяльності в ІПС НАНУ і КНУ імені Тараса Шевченко.
Велику вдячність автор висловлює проф.. В.Н.Редько, М.С.Нікітченко, які протягом сорока років давали можливість обговорювати на наукових семінарах кафедри «Теорія та технологія програмування» варіанти нормативного курсу з технології програмування для чергового викладання студентам, зокрема останній, що відповідав часу, стану розвитку ТП з урахуванням швидкого розвитку комп’ютерних і обчислювальних засобів у державі і в світі. Автор з задоволенням дякуєть студентів, що активно проходили цей курс, особливо Єгора Забеліна, Андрія Аронова, Артема Дзюбенко, Олексія Островського, Ігоря Радецького, Андрія Стеняшина, Тетяну Расаду та багато інших, що приймали участь в адоптації новітніх ідей з ТП, та створенні програм і технологічних засобів для першої студентської фабрики програм на факультети кібернетики в Київському національному університеті та сайту ІТК ІПС НАНУ.
Двигуном прогресу у розвитку ТП були студенти, йми по-перше впроваджувалися нові ідеї автора з ТП і саме вони допомагали їх удосконалювати та створити сучасні технологічні методи і засоби, які розміщені у Інтернеті і доступні усім, хто інтересується цими питаннями. Автор постійно доповідає про розвиток ТП на багатьох конференціях СРСР, а також на УкрПрог 1998–2012, ICTERI-2012 та інших конференціях. Багата результатів опубліковано у вітчизняних та закордонних виданнях по лінії ж. Кібернетика і системний аналіз.
Читайте також:
|
||||||||
|