• загальні основи дисципліни, зокрема: предмет і завдання ко- рекційної педагогіки і спеціальної психології; види порушень психофізичного розвитку та їх причини; комплексна диферен ціальна діагностика відхилень у психофізичному розвитку; освітні установи для осіб з вадами психофізичного розвитку та їх комплектування
• психолого-педагогічна характеристику дітей з різними пору шеннями психофізичного розвитку та особливості роботи з ними в умовах корекційної та інклюзивної освіти;
• зміст і форми роботи з родинами, які виховують дітей з вада ми психофізичного розвитку.
Студенти мають вміти:
• здійснювати моніторинг розвитку дітей, що мають труднощі у навчанні, та адекватно оцінювати причини, які ці труднощі спричиняють;
• своєчасно виявляти відхилення у розвитку учнів та здійсню вати правильний психолого-педагогічний супровід дітей, що потребують корекції психофізичного розвитку;
• здійснювати індивідуальний та диференційований підхід до учнів з вадами психофізичного розвитку в умовах інтегрова ної та інклюзивної освіти;
• формувати готовність здорових учнів до позитивної спільної взаємодії з однолітками, що потребують корекції психофізич ного розвитку;
• проводити роботу з батьками щодо надання їм правильної інформації про осіб з порушеннями психофізичного роз витку.
Методи викладання дисципліни.Вивчення курсу грунтується па засадах особистісно-орієнтованого навчання, побудові суб'ект-суб'єктних стосунків із студентами. Використовуються: традиційна та активна лекція, пояснення, бесіда, дискусії, мо-
Навчальна програма дисципліни «Основи корекційноі педагогіки»
делювання, ділові ігри, розв'язання педагогічних ситуацій, програмовані та практичні завдання, проведення занять у спеціальних закладах, перегляд відеозаписів.
Методи оцінювання:поточне усне та письмове опитування, тестування; написання рефератів, індивідуальні практичні завдання; підсумковий тестовий контроль.