МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Соціально-демографічні ознаки особи злочинця 9 сторінкай піклування та спеціалізованими установами для жертв насилля в сім'ї. 11.5. Підрозділи по боротьбі з організованою Підрозділи по боротьбі з організованою злочинністю проводять аналіз факторів, які сприяють розвиткові організованої злочинності та корупції в країні. Здійснюють оперативно-розшукову діяльність щодо виявлення й запобігання фактам створення організованих груп і злочинних організацій та поширення проявів корупції. Проводять перевірку за запитами Національного банку України щодо доцільності видачі індивідуальних ліцензій резидентам України на здійснення валютних операцій з метою запобігання та недопущення відмивання коштів, одержаних злочинним шляхом. Інформують населення про заходи, що вживаються підрозділами щодо запобігання проявам організованої злочинності й корупції, передусім, у пріоритетних галузях економіки. Також ці підрозділи в межах компетенції беруть участь в організації взаємодії з відповідними службами іноземних держав щодо питань боротьби з транснаціональною організованою злочинністю. 11.6. Дільничні інспектори міліції як суб'єкти Дільничні інспектори міліції запобігають вчиненню правопорушень, виявляють обставини, що сприяють їх вчиненню, і в межах своїх повноважень уживають заходів до усунення цих обставин. Вони також аналізують відповідні дані за періодами для формування чіткого уявлення про динаміку, структуру злочинності, коло осіб, серед яких треба посилити профілактичну роботу, про об'єкти, що потребують посиленої охорони, про час найбільш доцільного патрулювання певних місцевостей. Підтримують постійний зв'язок із населенням, членами громадського формування з охорони громадського порядку та державного кордону, позаштатними дільничними інспекторами. Дільничні також виявляють осіб, які порушують встановлені правила торгівлі алкогольними виробами, виготовляють і зберігають з метою збуту без спеціального дозволу (ліцензії) спиртні напої. Здійснюють профілактичну роботу з особами, звільненими з місць позбавлення волі. Встановлюють адміністративний нагляд і контролюють дотримання обмежень особами, стосовно яких їх встановлено. Інформують органи охорони здоров'я про виявлення осіб, які страждають на тяжкі психічні розлади, ставлять таких осіб на профілактичний облік. Інспектори повідомляють закладам охорони здоров'я про виявлених осіб, які через свою антигромадську поведінку входять до групи ризику захворювання на СНІД. Надають правову й іншу консультативну допомогу населенню на території обслуговування, інформують населення про способи й засоби правомірного захисту від злочинних посягань. Беруть на профілактичний облік осіб, схильних до вчинення насилля в сім'ї, та проводять виховну запобіжну роботу з ними. Виносять офіційні попередження таким особам про неприпустимість вчинення насилля в сім'ї, віктимної поведінки та захисні приписи. Направляють постраждалих від сімейного насилля до спеціалізованих установ для жертв насилля в сім'ї. 11.7. Підрозділи патрульно-постової служби міліції Підрозділи патрульно-постової служби виявляють умови, що сприяють вчиненню злочинні на вулицях та в інших громадських місцях, інформують про них чергового по міськрай-ліноргану та безпосередніх керівників. Попереджають громадян про неприпустимість вчинення протиправних дш, інформують їх про правові наслідки таких дій. Здійснюють патрулювання, перевіряють найбільш імовірні місця вчинення, переховування та концентрації осіб, з боку яких можна очікувати вчинення правопорушень. Запобігають правопорушенням на постах і маршрутах патрулювання, спираючись на підтримку та взаємодію з населенням,
працівниками установ, організацій, розташованих на маршруті патрулювання. Працівники цих підрозділів взаємодіють із дільничними інспекторами, працівниками карного розшуку, оперуповно-важеними кримінальної міліції у справах неповнолітніх, інспекторами дорожньо-патрульної служби у вирішенні питань із запобігання правопорушенням . Припиняють правопорушення з боку неповнолітніх на вулицях, виявляють місця концентрації злочинних груп підлітків, а також встановлюють осіб, які втягують неповнолітніх у злочинну діяльність, заняття проституцією, у вживання наркотичних, лікарських та інших одурманювальних засобів, які доводять до стану сп'яніння. 11.8. Підрозділи дозвільної системи Підрозділи дозвільної системи виявляють порушення встановленого порядку придбання, зберігання, обліку, охорони, перевезення зброї, бойових припасів до неї, вибухових матеріалів, встановлюють причини й умови, що сприяють здійсненню цих порушень, і вживають заходів щодо їх усунення. Надають дозволи на право виготовлення, придбання, перевезення, зберігання та використання підконтрольних дозвільній системі предметів і матеріалів. Здійснюють контроль за дотриманням встановленого порядку зберігання та використання зброї, що перебуває у власності громадян. Проводять профілактичну та роз'яснювальну роботу з питань чинного законодавства про зброю. Ці ж підрозділи здійснюють контроль і запобігають зловживанню та порушенню порядку прийому, виготовлення, зберігання та видачі печаток і штампів у штемпельно-граверних майстернях. Проводять профілактичну роботу із запобігання вчиненню злочинів із використанням підконтрольних предметів і матеріалів, уживають заходів з метою недопущення порушень встановлених правил дозвільної системи. При виявленні правопорушень здійснюють притягнення осіб, винних у їх вчиненні, до відповідальності згідно з чинним законодавством України. 11.9. Підрозділи служби у справах громадян Названі підрозділи у своїй роботі взаємодіють з іншими підрозділами Міністерства внутрішніх справ України, Службою безпеки України, іншими центральними органами з питань запобігання правопорушенням, пов'язаних із перебуванням іноземців або осіб без громадянства на території держави. Беруть участь у доведенні до іноземців або осіб без громадянства інформації про основні положення правил перебування їх на території України й про заходи безпеки, дотримання яких необхідне для запобігання вчиненню правопорушень стосовно цих осіб. Приймають рішення щодо скорочення терміну перебування іноземців або осіб без громадянства в Україні та здійснюють організаційні заходи, пов'язані з їх видворенням за межі України. Формують за участю Держкордону базу даних про іноземців й осіб без громадянства, в'їзд в Україну яких не дозволяється за наявності підстав, визначених законом. Виявляють громадян України, іноземців або осіб без громадянства, що проживають без реєстрації місця проживання (перебування), та вживають стосовно них заходи відповідно до законодавства України. При виконанні завдань, покладених на службу у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб, виявляють осіб, які перебувають у розшуку за вчинення злочинів, переховуються від суду й слідства, для здійснення прийнятих стосовно них судових рішень. 11.10. Підрозділи Державної автомобільної Підрозділи Державної автомобільної інспекції забезпечують постійний аналіз повідомлень та іншої інформації про злочини й події з використанням транспортних засобів у зоні обслуговування, зважаючи на отриману від оперативних служб інформацію, повідомлення водіїв та інших категорій населення про осіб, пов'язаних з використанням транспортних засобів. Здшснюють перевірку транспортних засобів, їх водіїв, пасажирів і вантажу,
що перевозиться, щодо яких з оперативних служб або інших достовірних джерел надійшла інформація про участь конкретних осіб у скоєнні або про факт вчинення злочинів і правопорушень. Проводять перевірку транспортних засобів, які безпричи-ново перебувають біля автошляхів або регулярно здійснюють рух у конкретних напрямках, які використовуються особами, що підозрюються у скоєнні злочинів. При несенні служби на автошляхах запроваджують збір вказаної інформації нарядами та її систематизацію. Здійснюють обмін інформацією щодо обставин скоєння злочинів, опису викраденого майна, прикмет злочинців і транспортних засобів, які ними використовуються із суміжними міськрайорганами та підрозділами Державної автомобільної інспекції, зокрема сусідніх регіонів. Вносять необхідні зміни в розрахунок та маршрути патрулювання нарядів і мобільних груп ДАІ залежно від криміногенної ситуації на території обслуговування. Для запобігання нападам на водіїв і пасажирів транспортних засобів на автошляхах забезпечують постійне добове патрулювання на автошляхах рухомими нарядами дорожньо-патрульної служби. Для інформування громадськості, зокрема, водіїв з питань безпечного проїзду автошляхами, захисту транспортних засобів від крадіжок і угонів подають до засобів масової інформації відповідні матеріали. Направляють інформацію керівникам підприємств, організацій, установ щодо усунення причин та умов, які сприяють скоєнню правопорушень. 11.11. Підрозділи Державної служби охорони На об'єктах, що охороняються, здійснюють установлений пропускний режим, контроль за ввезенням і вивезенням товарно-матеріальних цінностей, надають пропозиції власникові об'єкта щодо обладнання контрольно-пропускних пунктів турнікетами, естакадами, приміщеннями для огляду, а також приладами та пристосуваннями для виявлення викраденої продукції. За участю зацікавлених підрозділів органів внутрішніх справ здійснюють інспектування відомчої охорони підприємств, установ й організацій, вносять ініціативні пропозиції та здійснюють заходи щодо прийняття цих об'єктів під охорону підрозділами Державної служби охорони. Проводять заходи щодо запобігання крадіжкам державного й особистого майна громадян, зміцнення взаємодії з нарядами патрульно-постової служби міліції. У взаємодії з іншими підрозділами органів внутрішніх справ організовують роз'яснювальну роботу серед населення з профілактики крадіжок державного й особистого майна громадян. Здійснюють обладнання засобами сигналізації та забезпечують охорону на договірних засадах, об'єктів, квартир та інших місць зберігання майна. Здійснюють інкасацію коштів, охорону й перевезення валютних цінностей і вантажів, гарантують особисту безпеку фізичним особам, а також надають інші послуги щодо посилення захисту майна від злочинних проявів. Взаємодіють із житлово-комунальними службами з питань захисту під'їздів житлових будинків від проникнення сторонніх осіб, обладнання їх переговорно-замковими пристроями (домофонами), кодовими замками та іншими технічними пристроями. 11.12. Підрозділи досудового слідства та дізнання Згідно з чинним кримінально-процесуальним законодавством України, орган дізнання, слідчий, встановивши причини й умови, що сприяли вчиненню злочину, вносять у відповідний державний орган, громадську організацію чи посадовій особі подання про вжиття заходів для усунення цих причин та умов. Разом з іншими підрозділами органів внутрішніх справ уживають заходів щодо запобігання повторним злочинам особами, стосовно яких порушено кримінальні справи за вчинені ними злочини, котрим обрано запобіжний захід, не пов'язаний із позбавленням волі. Передають у відповідні підрозділи органів внутрішніх справ інформацію, отриману в ході розслідування кримінальних справ, яка має значення для запобігання правопорушенням.
Забезпечують провадження досудового слідства у справах про злочини, вчинені неповнолітніми чи за їхньої участі, найбільш досвідченими слідчими. Відповідно до кримінально-процесуального законодавства, встановлюють дані про особу неповнолітнього правопорушника, причини й умови, що спрішли вчиненню злочину, про що інформують підрозділи у справах неповнолітніх. За наявності достатніх підстав інформують відповідні державні органи про порушення прав неповнолітніх, недоліки та зловживання при їх вихованні, створення умов, які сприяли вчиненню ними злочинів, з боку батьків або осіб, що їх заміняють, та посадових осіб для вжиття до них заходів, передбачених законодавством. Проводять лекції та бесіди в навчальних закладах, трудових колективах, перед населенням про результати розслідування кримінальних справ, причини й умови, щі сприяли вчиненню правопорушень. Здійснюють публікації та виступи в засобах масової інформації з цих питань. 11.13. Підрозділи зв'язків з громадськістю Підрозділи зв'язків з громадськістю систематично поширюють через засоби масової інформації тематичні матеріали проф ілактично-виховного характеру, спрямовані на запобігання правопорушенням. Спільно із зацікавленими службами (громадської безпеки, кримінального розшуку, кримінальної міліції у справах неповнолітніх, боротьби з організованою злочинністю) запроваджують тематичні телерадіопрограми, спеціалізовані рубрики у друкованих виданнях, через які інформують громадськість про форми та методи самозахисту від злочинних посягань. Пропагують через засоби масової інформації загальнолюдські й моральні цінності (повага до батьків, людська честь й гідність, ведення здорового способу життя тощо). Через анкетування чи експрес-опитування населення вивчають громадську думку щодо вдосконалення діяльності органів внутрішніх справ з профілактики та запобігання правопорушенням. ТЕМА 12. Кримінологічна характеристика та запобігання злочинності неповнолітніх 12.1. Кримінологічна характеристика та запобігання злочинності неповнолітніх Рівень злочинності неповнолітніх зростав до 1995 р. включно, після чого почав поступово знижуватися за абсолютними показниками (у 1990 р. зареєстровано 28 819 злочинів за участю неповнолітніх, у 1995 р. - 41 648; 2000 р. - 37 239; 2002 р. -32 335; 2003 р. - ЗО 950)Ш1. Темп її приросту загалом відставав від темпу приросту дорослої злочинності. За даними на 2004 р., питома вага злочинів неповнолітніх у загальному масиві зареєстрованих злочинів становила для убивств 5,5 %; тяжких тілесних ушкоджень - 5,7 %; зґвалтувань - 9,7 %; розбоїв - 15,3 %; грабежів - 16,2 %; крадіжок - 13,5 %; хуліганства - 8,9 %102. Значна частка злочинів неповнолітніх розглядається дорослими як прояв вікової незрілості, бешкетництва. Тож про багато з них не повідомляється правоохоронним органам, що призводить до збільшення їх латентності. Для структури злочинності неповнолітніх характернітакі риси: • частка тяжких насильницьких та корисливо-насильницьких злочинів неповнолітніх становить 10 % і порівняно стабільна; • у структурі злочинності неповнолітніх переважають крадіжки, грабежі, хуліганства (до 4/5 від усіх учинених злочинів); 101 Злочинність в Україні: Статистичний збірник. - К.: Держав 102 Експрес-інформація про стан злочинності в Україні за 2004 рік. -
• зростає поширеність організованих форм злочинної діяльності. До негативних тенденцій розвитку злочинності неповнолітніхналежать: - організованість злочинності неповнолітніх (з одного боку, за прикладом дорослої, з другого, за допомогою дорослої); - збільшення темпів зростання злочинності неповнолітніх; - зростання питомої ваги злочинності неповнолітніх у структурі загальної злочинності; - збільшення злочинів, пов'язаних з наркотиками; - зростання технічної оснащеності неповнолітніх злочинців. 12.2. Кримінологічна характеристика особи неповнолітнього злочинця Для неповнолітніх злочинців характерні істотні викривлення моральної та правової свідомості: - тлумачення совісті, виходячи з особистих бажань або групової солідарності; - орієнтація на швидке отримання задоволення; - послаблення почуття сорому, нестриманість, брутальність і жорстокість, нестійкість та несамокритичність; - байдужість до переживань і страждань інших людей; - прагнення самоствердитися за рахунок більш слабких; - погляд на законодавчі заборони як формальні; - ігнорування соціальної ролі закону, він протиставляється доцільності, а групові норми - нормам закону; - неадекватне розуміння дозволеної та недозволеної поведінки; - формування вороже-недовірливого ставлення до правоохоронних органів; - значне послаблення вольових якостей; - поширена переконаність у можливості уникнути по Питома вага осіб чоловічої статі серед неповнолітніх злочинців становить 90-95 %. Частка неповнолітніх дівчат, які вчиняють злочини, - 5-Ю %. Культурно-освітній рівень більшості неповнолітніх злочинців істотно нижчий порівняно з однолітками. Значна частина неповнолітніх - це ті, що погано навчаються, а також особи, які залишили школу. У 2004 р. в Україні структура контингенту неповнолітніх злочинців була такою: які не працюють і не вчаться - 45 %; учні шкіл та інших освітніх установ - 43 %; ті, що працюють -12%. 12.3. Причини й умови злочинності неповнолітніх До загально-соціальних причин та умов,які сприяють поширенню злочинності неповнолітніх,належать: • значний розрив у матеріальному забезпеченні дітей, вихідців із різних соціальних груп (соціальне розшарування); • бездоглядність як відсутність належного контролю з боку сім'ї та освітніх установ за поведінкою, зв'язками, проведенням часу неповнолітніх. Вона відзначається в 4/5 випадків злочинів неповнолітніх;
• безпритульність неповнолітніх потерпілих, яка сприяє створенню ситуації та приводів для злочинів; • низький рівень роботи освітніх установ (формалізм, нечесність, непрофесіоналізм, нехтування індивідуальним підходом до виховання та навчання тощо); • розпад системи працевлаштування підлітків; • відсутність достатньої мережі клубних, спортивних і громадських установ для підлітків; • проникнення в середовище молоді стандартів буденної поведінки, не сумісних з ціннісними орієнтаціями нашого суспільства (культ сили, жорстокості, культ наркотиків, сексу тощо); • тривала відсутність занять у неповнолітніх, які залишили навчання, також зумовлює виникнення антигромадських поглядів і звичок, які можуть реалізуватися в ситуативних злочинах або спричинити входження до злочинної групи; • збільшення частки дітей і підлітків з відставанням в інтелектуальному, вольовому та психічному розвиткові. Фактори, пов'язані з близьким оточенням неповнолітніх: • незадовільні умови виховання в сім'ї. Істотні дефекти
• відсутність (тимчасова чи тривала) в батьків можливості забезпечувати мінімально необхідні потреби дітей. Близько ЗО млн. громадян мають прибутки нижчі від прожиткового мінімуму. У таких родинах виникають настрої безнадійності, соціальної заздрості й озлобленості через важке матеріальне становище. За відсутності соціальної підтримки ці обставини формують мотивацію злочинів - крадіжок, хуліганства та ін.; • негативний уплив найближчого оточення - побутового, навчального, виробничого, як однолітків, так і дорослих. Негативно вплинути на поведінку підлітка можуть певні ситуації, що породжують у нього неправильне уявлення про допустимість і безкарність злочинних дій, котрі свідчать про розрив між словами та вчинками самих вихователів тощо; • підбурювання з боку дорослих злочинців, що стається в ЗО % випадків. Нерідко така ситуація пов'язана з попереднім втягненням у пияцтво, азартні ігри, інші форми дозлочинної антигромадської поведінки в поєднанні з пропагандою "переваг" життя злочинців. 12.4. Запобігання злочинності неповнолітніх Серед суб'єктів профілактики злочинності та злочинів неповнолітніх можна виділити: • органи державної влади й органи місцевого самоврядування, що забезпечують програмування, планування, правове регулювання та ресурси цієї діяльності, контроль за її здійсненням і результатами; • інститути соціального виховання - родину, школу, трудовий колектив, установи культури та дозвілля, що здійснюють у взаємодії та в межах компетенції профілактику виникнення викривленої позиції дітей і підлітків, корекцію таких криміногенних чинників, якщо вони можуть бути нейтралізованими за допомогою педагогічних або інших виховних засобів; • органи захисту й соціальної, психолого-педагогічної, медичної та правової допомоги дітям і підліткам, які перебувають у несприятливих життєвих умовах; • правоохоронні органи загалом та їх спеціалізовані підрозділи й служби зокрема. Читайте також:
|
||||||||
|