МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Принципи, що стосуються контрольно-оцінювальних функцій військово-дидактичного процесуПринцип міцності засвоювання знань, формування навичок і умінь. Цей принцип завершує дидактичний процес. Таким чином, процес навчання має завершальний цикл, який обслуговує відповідний принцип навчання. Цей аспект більшість авторів підручників загальної та військової дидактики упускають з виду, у зв’язку з тим у них військово-дидактичний процес не має логічного завершення, виходить розмитим, нечітким. Доцільно відокремити спеціальну групу дидактичних принципів, яка дає завершальний вид усьому циклу процесу навчання і допомагає своєчасно вносити в нього відповідні корективи. Військово-навчальний процес можна вважати ефективним тільки у тому разі, коли отримані результати відповідають його оціночно-результативному компоненту. Щодо правил цього принципу, вони витікають з усіх попередніх принципів і об’єднують їх: повторення навчального матеріалу за розділами та структурними смисловими частинами; запам’ятовування нового навчального матеріалу в поєднанні з пройденим раніше; використання військовослужбовцями під час повторення навчального матеріалу прийомів активізації навчально-пізнавальної діяльності; постійна систематизація матеріалу, що вивчається; виокремлення основних ідей, смислових логічних структур; використання самостійної роботи для повторення і поглиблення матеріалу, що вивчається; використання вивченого матеріалу у військово-професійній діяльності; постійне поповнення знань, удосконалення практичних навичок і вмінь тощо. Ці правила залежать здебільшого від часткових методик викладання навчального матеріалу і конкретних результатів, які були отримані під час поточних і підсумкових контрольних перевірок. Як видно, принципи сучасної військової дидактики створюють систему, цілісну єдність, що виявляється в їх тісному взаємозв’язку, взаємозалежності та різноманітності їх різноманітних взаємин. Тому військовому педагогу необхідно орієнтуватися у своїй діяльності не на окремі принципи навчання, а на їх систему, яка забезпечує оптимізацію як процесуального, так і змістовного боку процесу навчання військовослужбовців. Творче їх використання, виходячи з конкретних умов навчально-пізнавальної діяльності об’єктів навчання, забезпечує ефективність усього військово-дидактичного процесу, постійну бойову і мобілізаційну готовність військових підрозділів та частин.
Узагальнюючи вищевикладене, що стосується законів, закономірностей і принципів навчання військовослужбовців, можна зробити такі висновки для військового педагога. 1. Закони, закономірності та принципи навчання військовослужбовців знаходяться у діалектичному, змістовному і різноманітному взаємозв’язку і справляють безпосередній вплив на їх формування, перебіг і виявлення у військово-дидактичному процесі. 2. Закони військово-навчального процесу, які відображають об’єктивні, внутрішні, суттєві і відносно стійки зв’язки дидактичних явищ, виявляються у його закономірностях. 3. Конкретні рекомендації дидактичних закономірностей відбиваються у принципах навчання військовослужбовців, які визначають стратегію і тактику практичних дій як суб’єктів, так і об’єктів військово-дидактичного процесу. Отже, дидактичні принципи: а) визначають діяльність військового педагога і навчально-пізнавальну діяльність об’єктів навчання; б) відображають внутрішню суть діяльності суб’єктів і об’єктів військово-дидактичного процесу; в) базуються на закономірностях військово-дидактичного процесу; г) становлять систему вимог до визначення, опрацювання і обгрунтування цілей, змісту, методів, форм навчання військовослужбовців Збройних сил України та методичних основ їх впровадження в практику навчання військ; д) визначають військово-прикладну спрямованість навчання військовослужбовців; е) є основними положеннями, на які опираються при викладанні окремих предметів бойової та гуманітарної підготовки; ж) є положеннями, які визначають характер навчально-пізнавальної діяльності об’єктів навчання; з) визначають характер спілкування у військово-дидактичному процесі тощо. 4. Військовим педагогам необхідно орієнтуватися не на окремі принципи навчання, а на їх систему і розглядати її як сукупність конкретних рекомендацій до втілення в життя системи основних законів і стратегічних ідей, які викладено у Державній національній програмі ”Освіта” (”Україна ХХI ст.”).
Читайте також:
|
||||||||
|