Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Принципи, що стосуються контрольно-оцінювальних функцій військово-дидактичного процесу

Принцип міцності засвоювання знань, формування навичок і умінь. Цей принцип завершує дидактичний процес. Таким чином, процес навчання має завершальний цикл, який обслуговує відповідний принцип навчання. Цей аспект більшість авторів підручників загальної та військової дидактики упускають з виду, у зв’язку з тим у них військово-дидактичний процес не має логічного завершення, виходить розмитим, нечітким.

Доцільно відокремити спеціальну групу дидактичних принципів, яка дає завершальний вид усьому циклу процесу навчання і допомагає своєчасно вносити в нього відповідні корективи. Військово-навчальний процес можна вважати ефективним тільки у тому разі, коли отримані результати відповідають його оціночно-результативному компоненту.

Щодо правил цього принципу, вони витікають з усіх попередніх принципів і об’єднують їх:

повторення навчального матеріалу за розділами та структурними смисловими частинами;

запам’ятовування нового навчального матеріалу в поєднанні з пройденим раніше;

використання військовослужбовцями під час повторення навчального матеріалу прийомів активізації навчально-пізнавальної діяльності;

постійна систематизація матеріалу, що вивчається; виокремлення основних ідей, смислових логічних структур;

використання самостійної роботи для повторення і поглиблення матеріалу, що вивчається;

використання вивченого матеріалу у військово-професійній діяльності;

постійне поповнення знань, удосконалення практичних навичок і вмінь тощо.

Ці правила залежать здебільшого від часткових методик викладання навчального матеріалу і конкретних результатів, які були отримані під час поточних і підсумкових контрольних перевірок.

Як видно, принципи сучасної військової дидактики створюють систему, цілісну єдність, що виявляється в їх тісному взаємозв’язку, взаємозалежності та різноманітності їх різноманітних взаємин. Тому військовому педагогу необхідно орієнтуватися у своїй діяльності не на окремі принципи навчання, а на їх систему, яка забезпечує оптимізацію як процесуального, так і змістовного боку процесу навчання військовослужбовців. Творче їх використання, виходячи з конкретних умов навчально-пізнавальної діяльності об’єктів навчання, забезпечує ефективність усього військово-дидактичного процесу, постійну бойову і мобілізаційну готовність військових підрозділів та частин.

 

Узагальнюючи вищевикладене, що стосується законів, закономірностей і принципів навчання військовослужбовців, можна зробити такі висновки для військового педагога.

1. Закони, закономірності та принципи навчання військовослужбовців знаходяться у діалектичному, змістовному і різноманітному взаємозв’язку і справляють безпосередній вплив на їх формування, перебіг і виявлення у військово-дидактичному процесі.

2. Закони військово-навчального процесу, які відображають об’єктивні, внутрішні, суттєві і відносно стійки зв’язки дидактичних явищ, виявляються у його закономірностях.

3. Конкретні рекомендації дидактичних закономірностей відбиваються у принципах навчання військовослужбовців, які визначають стратегію і тактику практичних дій як суб’єктів, так і об’єктів військово-дидактичного процесу. Отже, дидактичні принципи: а) визначають діяльність військового педагога і навчально-пізнавальну діяльність об’єктів навчання; б) відображають внутрішню суть діяльності суб’єктів і об’єктів військово-дидактичного процесу; в) базуються на закономірностях військово-дидактичного процесу; г) становлять систему вимог до визначення, опрацювання і обгрунтування цілей, змісту, методів, форм навчання військовослужбовців Збройних сил України та методичних основ їх впровадження в практику навчання військ; д) визначають військово-прикладну спрямованість навчання військовослужбовців; е) є основними положеннями, на які опираються при викладанні окремих предметів бойової та гуманітарної підготовки; ж) є положеннями, які визначають характер навчально-пізнавальної діяльності об’єктів навчання; з) визначають характер спілкування у військово-дидактичному процесі тощо.

4. Військовим педагогам необхідно орієнтуватися не на окремі принципи навчання, а на їх систему і розглядати її як сукупність конкретних рекомендацій до втілення в життя системи основних законів і стратегічних ідей, які викладено у Державній національній програмі ”Освіта” (”Україна ХХI ст.”).

 


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. IV. План навчального процесу.
  4. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  5. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  6. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу, прояви гіпер- та гіпофункцій.
  7. Адміністративний примус застосовують на основі адміністративно-процесуальних норм.
  8. Активний та пасивний типи адаптаційного процесу.
  9. Альтернативні парадигми організаційного процесу
  10. Аналіз процесу і продуктів діяльності.
  11. Аналіз процесу формування маркетингових комунікацій
  12. Аналіз стану та проблем реалізації Болонського процесу в Україні за ключовими напрямками.




Переглядів: 847

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принципи, що стосуються навчально-пізнавальної діяльності об’єктів навчання | Частина 3. Методи навчання військовослужбовців

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.