Процес обслуговування гостей у готелях усіх категорій можна подати у вигляді таких етапів:
• попереднє замовлення місць у готелі (бронювання);
• прийом, реєстрація і розміщення гостей;
• надання послуг проживання і харчування;
• надання додаткових послуг проживаючим;
• остаточний розрахунок і оформлення виїзду. Попереднє замовлення місць, реєстрація при поселенні,
розрахунок за проживання і надані послуги, оформлення виїзду здійснює служба прийому і розміщення. До складу цієї служби входять черговий адміністратор, портьє, касир і паспортистка. У багатьох готелях України ця служба має англійську назву «Reception» [73].
Служба прийому і розміщення є першим підрозділом, з яким знайомиться гість, прибуваючи у готель. Враження, отримані від цього знайомства, багато в чому формують відгуки гостей про якість обслуговування в готелі у цілому.
Відповідно до встановлених правил надання готельних послуг в Україні, готель має забезпечити цілодобове оформлення споживачів, що прибувають у готель і виїжджають з нього. Саме тому робота служби прийому і розміщення має змінний характер.