Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні поняття

Суспільство - це система реальних стосунків, в які вступають люди у своїй повсякденній діяльності. Як правило, вони не взаємодіють один з одним випадковим або довільним чином. Їх стосунки характеризуються соціальною впорядкованістю. Соціологи цю впорядкованість - переплетення взаємин людей у формах, що повторюються і стійких, називають соціальною структурою. Вона знаходить своє вираження в системі соціальних позицій і розподілі в ній людей.

Соціальна структура надає нашому груповому досвіду цілеспрямованість і організованість. Завдяки соціальній структурі ми зв'язуємо у своїй свідомості певні факти нашого досвіду, називаючи їх, наприклад, "сім'я", "церква", "квартал" (у сенсі району проживання). Майже так само, як структури, ми сприймаємо фізичні аспекти нашого досвіду - частини, зведені в ціле, а не як ізольовані елементи. Наприклад, коли ми дивимося на якусь будівлю, ми не просто бачимо покрівлю, цеглу, скло і інші будівельні матеріали - ми бачимо будинок; коли ми дивимося на безхвосте земноводне, ми не просто бачимо витріщені очі, гладку плямисту шкіру і довгі задні лапи, а жабу. При цьому ми співвідносимо отриманий досвід з іншим досвідом у рамках більшого контексту.

Соціальна структура дає відчуття того, що життя організоване і стабільне. Розглянемо, наприклад, соціальну структуру університету. Щоосені проводиться набір нових студентів, і кожне літо ще одна група закінчує університет. Деканати визначають стипендії і управляють учбовим процесом. Увесь час нові студенти, викладачі і декани проходять через цю систему і в покладений час виходять з неї. Та все ж, хоча конкретні люди, з яких складається університет, з часом міняються, університет продовжує існувати. Так само сім'я, рок-група, армія, комерційна компанія, релігійна община і нація - це соціальні структури. Таким чином, соціальна структура припускає наявність постійних і впорядкованих взаємозв'язків між членами групи або суспільства.

Соціологи розглядають соціальну структуру як соціальний факт з тих, які описував Э. Дюркгейм (див. гл. 1). Ми сприймаємо соціальний факт як щось існуюче поза нами, як незалежну реальність, яка є частиною нашого оточення. Отже, соціальні структури обмежують нашу поведінку і направляють наші дії в певне русло. Поступивши в університет, ви почуваєте себе спочатку якось незручно, тому що ще не вписалися в нове оточення. Традиції і звичаї університету - це соціальна структура, яку прийняла ця організація за багато років регулярної взаємодії між студентами, викладачами і керівництвом.

Використання статичної структурної термінології для опису і аналізу соціального життя не повинне приховувати від нас динамічні характеристики соціальної структури, що міняються. Університет - це не деякий стійкий організм, який після свого створення продовжує безперервно і одноманітно функціонувати. Уся соціальна впорядкованість повинна постійно створюватися і відтворюватися шляхом переплетення і стабілізації соціальних стосунків. Тому організоване соціальне життя завжди зазнає модифікації і зміни (див. гл. 11).


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. II. Основні засоби
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  5. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  6. А/. Поняття про судовий процес.
  7. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  8. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  9. Адміністративні правовідносини: поняття, ознаки,
  10. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  11. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  12. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації




Переглядів: 383

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
РЕСОЦИАЛИЗАЦИЯ | Соціальні статуси

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.037 сек.