Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тоталітарні інститути

Відносно небагато з нас випробовують на собі дію потужного механізму, який Эрвин Гоффман назвав тоталітарним інститутом, позначивши їм соціальну установу, де люди відірвані від іншого суспільства і потрапляють під майже тотальний контроль посадовців, які цією установою управляють. Тоталітарними інститутами є учбові табори для новобранців, в'язниці, концентраційні табори, монастирі, деякі культові релігійні організації, деякі закриті учбові заклади.

Людина, що потрапляє до тоталітарної установи, стикається з церемонією деградації, спробою переробити його особа. З цією метою здійснюють такі процедури, як зняття відбитків пальців, фотографування, гоління голови, заборону мати "персональний набір" (коштовності, особливу зачіску, улюблений одяг, прикраси, що підкреслюють індивідуальність). Новачків можуть змусити роздягтися і піддати огляду (часто принизливому), після чого їм видають уніформу для позначення нового статусу. (Для ув'язнених частина церемонії деградації полягає в публічному зачитуванні вироку і відведенні в наручниках озброєними охоронцями.)

Тоталітарні інститути надзвичайно ефективні в позбавленні людей особистої свободи. Вони забезпечують ізоляцію людей (стіни, грати або інші загородження не лише утримують ув'язнених усередині приміщення, але і не дають увійти стороннім); пригнічують раніше існуючі статуси (їх мешканці дізнаються, що їх колишні ролі чоловіка, батька, робітника або студента нічого не означають і що значення має тільки їх нинішня роль); пригнічують норми "зовнішнього світу", замінюючи їх власними правилами, цінностями і тлумаченнями; строго стежать за повсякденним життям людей (їда, сон, туалет, відпочинок - усе регламентовано), що знаходяться в них; контролюють інформацію, сприяючи формуванню у людей певних ідей і особливої картини світу. У тоталітарних установах існує система заохочень і покарань : в умовах позбавлень сон, телепередача, лист з будинку, додатковий пайок або навіть сигарета є потужними засобами заохочення. За порушення правил часто карають жорстоким чином, наприклад, поміщаючи того, що провинилося в ізолятор, поодиноку камеру або закриваючи очі на зведення рахунків між ув'язненими.

Ні для однієї людини перебування в тоталітарній установі не проходить безслідно, впливаючи на його сприйняття світу. Багато хто з тих, хто пройшов через табори новобранців, розповідає про них як про найзначніші випробування в житті, а з течією років, що згладжують враження від порядків, що панують там, можуть згадувати про них навіть з ніжністю. Табір для новобранців жорстокий, але їх перебування в нім недовго. На відміну від нього в'язниця жорстока тривалий час, і мало хто з колишніх ув'язнених згадує про в'язницю з любов'ю.


Читайте також:

  1. Антитоталітарні демократичні революції у країнах Східної Європи. Розпад Югославії. Об’єднання Німеччини
  2. Інститути
  3. Інститути міжнародної інвестиційної діяльності
  4. Інститути міжнародної інвестиційної діяльності та їх вплив на розвиток України.
  5. Інститути наставників, вихователів, одряди ініціацій
  6. Інститути поліархії
  7. Консгитуційно-правові інститути
  8. Лекція 2. ЕКОНОМІЧНІ ТЕОРІЇ ТА БАЗИСНІ ІНСТИТУТИ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ
  9. Поняття суспільства, його структура та інститути
  10. СОЦІАЛЬНІ ІНСТИТУТИ СУСПІЛЬСТВА
  11. Тема 9.Політичні інститути і процеси.




Переглядів: 465

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тюремне ув'язнення | Злочинність в Росії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.