МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
РОЗДІЛ 6. ОСНОВИ СПОРТИВНОЇ ОРІЄНТАЦІЇ ТАВІДБОРУ Генетичні аспекти спортивної орієнтації і відбору Генетичний аналіз антропометричних характеристик людини з метою встановлення впливу на них спадкових і зовнішніх факторів проводиться багатьма дослідниками. У результаті виявлена безперечна генетична детермінація багатьох атропометричних показників. Відомо, що зі збільшенням ступеня родинності генетична залежність довжини й маси тіла (менше, ніж довжини) підвищується. Діти високих батьків переважно вищі від них. Діти батьків, які значно відрізняються за ростом один від одного, переважно вищі за дітей батьків з одинаковим ростом. Діти високої матері й низького батька вищі за дітей високого батька й низької матері. Кореляція за ростом між мамою і дитиною більша, ніж між дитиною й батьком. Таким чином, із певною часткою ймовірності довжину тіла дітей можна передбачити за довжиною тіла їх батьків. Довжина тіла у чоловіків у середньому 165-180 см, у жінок 155-170 см. Антропологами розроблені шкали для визначення тотальних розмірів тіла. Одна з них, запропонована Мартіном для визначення довжини тіла, має дев'ятибальну рубрикацію.
Таблиця 15 Умовна шкала довжини тіла, см
Таблиця 16 Визначення довжини тіла (см) дітей у залежності від середньої довжини тіла батьків (частка від ділення суми довжини тіла батька і довжини тіла матері на 2) у віці 1-18 років ( G.Gaisl, 1975)
Знаючи кінцевий теоретичний ріст дитини, за таблицею 17 можна визначити, чи відповідає її ріст у теперішній час росту, який очікуємо в даному віці. Для цього потрібно перевірити відповідність нинішнього росту з ростом, який очікуємо за даними таблиці.
Таблиця 17 Довжина тіла у хлопчиків і дівчаток у віці від 1 року до 18 років у процентах до кінцевої довжини тіла дорослої людини ( G.Gaisl, 1975)
Отже, довжину тіла дитини можна передбачити практично в будь-якому віці. Окрім довжини тіла можна передбачити довжину верхніх і нижніх кінцівок і т. д. Знаючи вікову динаміку росту, нижніх і верхніх кінцівок, можна вже в ранні роки орієнтувати дитину на заняття певним видом спорту.
Таблиця 18 Індекси довжини руки й довжини ноги в % до росту (за В. Б. Шварцом)
Більшість морфологічних ознак залежать не від одного, а від багатьох генів. Роль генотипу зростає від новонародженості до молодшого, а потім до старшого шкільного віку. В період статевого дозрівання вплив генотипу на морфологічний розвиток організму послаблюється, що пояснюється ендокринними змінами. Після пубертатного періоду роль генетичних факторів знову зростає. У результаті багаторічних динамічних спостережень за розвитком дітей і підлітків, генеалогічних досліджень окремих сімей, а також близнюкових досліджень встановлено, що найбільш консервативні в онтогенезі у дітей морфологічні показники, серед яких потрібно перш за все назвати поздовжні розміри тіла (довжину тіла, довжину верхніх і нижніх кінцівок, тулуба, плеча, передпліччя, стегна, гомілки). Можна стверджувати, що найбільшому впливові генетичних факторів піддаються поздовжні розміри тіла, меншому - поперечні розміри і ще меншому-обводи. У таблиці 19 наведені сумарні дані ступеня успадкування деяких морфологічних ознак у людини.
Таблиця 19 Успадкування деяких морфологічних ознак у людини
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|