Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основними фонетичними труднощами аудіювання є

Мовні труднощі аудіювання

Труднощі, пов'язані з індивідуально-віковими особливостями слухачів

Від самого слухача

Успішність аудіювання залежить

Труднощі аудіювання

 

а) від його індивідуально-психологічних особливостей: рівня розвитку у нього мовленнєвого слуху, пам’яті, наявності уваги, інтересу,

б) загальних інтелектуальних передумов,

в) фактичних знань,

г) знань та вмінь в рідній мові,

д) іншомовних знань, навичок та вмінь,

ж) мотивації.

2) від мовних особливостей аудіотексту та його відповідності мовленнєвому досвіду і знанням учнів;

3) від умов сприймання аудіо тексту.

 

 

Індивідуально-психологічні особливості учнів:

 

-рівень розвитку слухової диференційованої чутливості,

-слухової пам’яті,

-механізму ймовірного прогнозування

-рівня концентрації уваги.

 

Значну роль відіграють такі індивідуальні особливості учня

 

-як кмітливість,

-уміння слухати і швидко реагувати на сигнали усної мовленнєвої комунікації (паузи, логічні наголоси, риторичні запитання, фрази зв'язку тощо),

-вміння переключатися з однієї розумової операції на іншу, швидко схоплювати тему повідомлення, співвідносити її з широким контекстом.

Ці вміння розвиваються у процесі навчання багатьох предметів, у тому числі й іноземної мови.

 

 

визначаються такимиоб'єктивними параметрами:

 

рівнем розуміння наявної в аудіотексті інформації (повне розуміння, розуміння важливих ідей, цілеспрямований вибір інформації);

видом аудіотексту (опис, розповідь, повідомлення; монолог, діалог);

тематикою/ темою;

обсягом аудіотексту (кількістю слів у ньому);

способом контролю/ оцінювання (рідна мова/ іноземна мова, відповіді на запитання, вибіркові відповіді — тести множинного вибору, узагаль­нюючі повідомлення, розповідь і т. п.).

 

Фонетичні труднощі розмовного мовлення вважаються основними труднощами аудіювання.

Це, зокрема, стосується початкового ступеня нав­чання.

Нерозвинутість фонематичного слуху,

відсутність адекватних вимовних навичок,

недостатня сформованість акустико-артикуляційних образів відво­лікають увагу слухача на мовну форму повідомлення, в результаті чого не розпізнаються значення слів і синтагм як одиниць сприймання.

 

На наступних етапах навчання виробляються уміння розрізняти фонетичні варіанти слів за їх головними ознаками, навіть при деякому відхиленні від норми.

 

труднощі, пов'язані з інтонацією,

логічним наголосом

темпом мовлення.

 

Складною для сприймання є логічна інтонація, яка членує фрази на закінчені смислові відрізки, служить для виділення основної думки і визначає комунікативний тип фрази.

 

Велике значення для адекватного розуміння має логічний наголос: він несе основне смислове навантаження.

 

Лексичні труднощі виникають не лише при кількісному збільшенні словникового матеріалу і його різноманітності (що характерно для старшого ступеня навчання), але й при вживанні слів в переносному значенні, наявності слів, які не несуть великого інформаційного навантаження, вживанні аморф­них, невмотивованих слів і фразеологічних зворотів.

 

Граматичні труднощі пов'язані як із синтаксисом, так і з морфологією.

 

Труднощі аналітико-синтетичної діяльності, яка є основою сприймання інформації, збільшуються пропорційно довжині мовленнєвого повідомлення і складності синтаксичних структур у ньому.

 

Деякі граматичні труднощі зумовлені наявністю аналітич­них форм, відсутніх в рідній мові. Труднощі спричиняє граматична омонімія, особливо в службових словах.

 

Для розуміння при сприйманні на слух велике значення має

-композиційно-смислова структура аудіотекстів,

-спосіб викладу думок в них

-міжфразові зв'язки.

 

Особливо складним для сприймання на слух є діалогічне мовлення (у порівнянні з монологічним) через необхідність диференціювати мовленнєвих партнерів і додатково виконувати аналітико-синтетичні дії.

 

Проте надавати перевагу аудіюванню однієї з форм мовлення недоцільно. Важливо вчити учнів сприймати обидві форми говоріння.

 

Фактори, що полегшують аудіювання:

рит­міка,

паузація,

мелодика — складники інтонації;

можливість зорового контакту із співрозмовником;

використання позамовних засобів

опори на ситуацію.

Фактори, які ускладнюють сприймання на слух:

відсутність чітких пограничних сигналів між лексичними одиницями,

їх злиття в мовленнєвому потоці, явища асиміляції на стику слів і всередині слів;

фонетична редукція;

швидкоплинність процесу, що зумовлюється темпом усного мовлення;

необоротність слухової реакції;

інтерферуючий взаємовплив лексичних одиниць.

 


Читайте також:

  1. III. Аудіювання тексту з метою розуміння
  2. Аудит операцій з основними та іншими необоротними ак­тивами
  3. Аудіювання на уроках української мови
  4. АУДІЮВАННЯ ЯК ВИД МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ВМІННЯ.
  5. Вирішити дану проблему у бюджетуванні можна двома основними способами.
  6. Дуже успішні підприємства скеровують свою діяльність у відповідності з деякими основними цінностями та переконаннями, які знайшли відображення в девізах.
  7. Етапи навчання аудіювання
  8. Завдання управління основними фондами підприємства
  9. ІІІ. Методи розподілу витрат допоміжних і обслуговуючих підрозділів між основними підрозділами
  10. Класифікація витрат за основними ознаками
  11. ЛЕКЦІЯ 5. КОНТРОЛЬ ОПЕРАЦІЙ ІЗ ОСНОВНИМИ ЗАСОБАМИ ТА НЕМАТЕРІАЛЬНИМИ АКТИВАМИ ПІДПРИЄМСТВ ТУРИСТИЧНОГО ТА ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ.
  12. Людське життя можна охарактеризувати двома основними показниками - тривалістю та якістю.




Переглядів: 1339

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психофізіологічні особливості А. | Опори та орієнтири для подолання труднощів аудіювання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.