Складання розповідей бажано супроводжувати предметними діями. Такий спосіб активного мовлення, у якому складання розповіді відбувається спільно вихователем та дітьми або тільки дітьми під керівництвом вихователя, називають інсценівки з іграшками (Л.Г.Шадріна).
Наведемо приклад такого заняття.
Вихователь починає заняття з підгрупою малюків, розглядає іграшки на столі, пропонує: «Давайтерозкажемо та покажемо дітям історію, яка трапилася з котиком на річці. Хто буде котиком?».
Сашко. Я! (Бере котика.)
Вихователь. Котик прийшов до річки, а там плавало...
Артур. Каченя. (Бере каченя.)
Славко (бере зайчика). А потім зайчика вони зустріли. Зайчик стриб-стриб. Довгі вушка у нього.
Вихователь розставляє на столі ялинки, розстеляє блакитну хустку. Діти йому допомагають. Починається гра.
Вихователь. Каченя пішло гуляти до річки. Воно...
Артур. Каченя прийшло до річки та почало пливти.
Вихователь. Бережком біг...
Сашко. Котик. Він побачив каченя та питає: «Що ти тут робиш?»
Артур. Я плаваю. Давай разом плавати.
Сашко. Котик стрибнув у річку й почав тонути.
Вихователь. Він закричав... Сашко. Допоможіть! Допоможіть! Я тону!
Славко. А тут зайчик прибіг і почав його з річки тягти. Ледве-ледве витяг і пішли вони додому.