МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поняття категорій етикиТЕМА 3. НАЙВАЖЛИВІШІ МОРАЛЬНО–ЕТИЧНІ КАТЕГОРІЇ ТА КАТЕГОРІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ЕТИКИ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА Запитання і завдання
1. Що таке моральна свідомість особистості? 2. Які основні елементи характеризують раціонально–теоретичний рівень моральної свідомості? 3. Проаналізуйте структуру почуттєвого рівня моральної свідомості особистості. 4. Що таке моральні почуття? 5. Розкрийте зміст морального мотиву. 6. Охарактеризуйте сутність моральних потреб особистості. 7. Дайте визначення поняттю “моральна цінність”. 8. Розкрийте сутність і зміст поняття “моральні переконання”. 9. Що таке внутрішня і зовнішня мотивація? 10. Обґрунтуйте роль етичних знань у професійному становленні педагога. 11. Що таке принцип? 12. Що таке гуманізм? 13. Що становить сутність принципу педагогічного гуманізму? 14. У чому полягає моральна свобода особистості соціального працівника? 15. У чому полягає сутність поняття “моральне буття соціального працівника”? 16. Чому принцип педагогічного оптимізму є необхідним сьогодні? 17. Яким чином гумор сприяє утвердженню оптимізму у свідомості людини? 18. Чи доречним в умовах ринкових відносин є принцип колективізму? 19. Чи дієвим є нині принцип громадянськості й патріотизму? 20. Чи згодні Ви з формулою Г.Ващенка: “Перша абсолютна вартість для молоді – Бог, друга – Батьківщина”? 20. Розкрийте внесок С.Русової у розвиток української національної школи і системи освіти, а також підготовку нового національно свідомого вчителя для нової школи в Україні. 21. Чого навчає особистий приклад життєдіяльності, творчості і служіння українському народові С.Русової?
З позицій філософії категорії – це форми мислення, які відображають універсальні властивості й відношення об’єктивної дійсності, загальні закономірності розвитку всіх матеріальних, природних і духовних явиш [256, с. 420]. У Великому тлумачному словнику сучасної української мови відзначено, що категорії – це основне логічне поняття, що відображає найзагальніші закономірні зв’язки й відношення, що існують в реальній дійсності [256, с. 420]. Категорії етики – це основні поняття етики, які в узагальненій формі відображають найістотніші аспекти і характеристики моралі. Виражаючи специфіку і зміст моралі як форми суспільної свідомості та закономірності розвитку моральних відносин, категорії етики тісно пов’язані між собою і становлять цілісну систему. Зміст категорій етики, принципи об’єднання їх, місце кожної з категорій у загальній системі змінювалися залежно від розвитку суспільних відносин і розуміння природи моралі. В історії етики проблема взаємозв’язку категорій етики завжди привертала увагу мислителів. Висувалися різні принципи систематизації категорій етики. Намагаючись побудувати упорядковану, позбавлену логічних суперечностей систему, філософи різних шкіл переважно за допомогою дедуктивного методу виводили одні, менш загальні категорії з інших, більш загальних. Для одних мислителів вихідним було поняття блага (Платон), для інших – обов’язку (І.Кант). Виражаючи різні за значенням аспекти і функції моралі, система етичних категорій не є довільною, вона відтворює реальну структуру моралі. Різноманітні аспекти і функції моралі відображені в таких категоріях, як моральна діяльність, моральні відносини, моральна свідомість, добро і зло, обов’язок, совість, честь, гідність, відповідальність та ін. До цих категорій примикає ряд інших, наприклад, поняття моральної норми, що свідчить про єдність категорій етики. За обсягом категорії етики не однакові. Одні охоплюють сферу морального дуже широко, своєрідно відображаючи мету, завдання та ідеали суспільного розвитку, а також потреби людини, інші значно вужчі за змістом і охоплюють лише окремі аспекти відносин між людьми й суспільством. Але для всіх категорій етики характерним є те, що вони не тільки відображають певні аспекти моралі, а й обґрунтовують нормативність моральних уявлень, їхню властивість давати моральну оцінку суспільним явищам і поведінці людей. Категорії не є застиглими і незмінними, вони розвиваються й збагачуються у процесі узагальнення практики суспільного розвитку відповідно до потреб етичної науки.
Читайте також:
|
||||||||
|