Практичне ознайомлення учнів з мірами маси завершується складанням таблички мір маси в метричній системі з вказанням відношень між одиницями вимірювання.
Уявлення про той чи інший відрізок часу може бути дане лише на основі порівняння з довготривалістю якогось процесу.
На відміну від вивчених мір маси, довжини – ми не можемо повернутись назад і часі.
Вивчення:
1). По сезонах;
2). По декадах;
3). По місяцях;
4). По тижнях;
5). Назви днів тижня;
6). Година, хвилина, секунда, вік.
Із схеми видно як послідовно формується у дітей поняття площі, що в основі вивчення площі геометричних фігур лежить вивчення довжин відрізка.
Дана схема дає уявлення про зв'язки між поняттями, які відбуваються в середині предмета. Так, основне, опорне поняття виявляється в першому класі, а на його еонові базується вивчення в старших класах (3-4 класі) поняття "периметр" та "площа".
Схема також орієнтує на об'єднання виучуваних понять зі спорідненими поняттями з інших предметів, використовуючи опорні, супутні та перспективні зв'язки для можливості їх інтеграцій.