Величини, які вивчаються в початкових класах мають таку особливість:
– в межах системи значень однієї величини можуть бути встановленні відношення рівності й нерівності, операції додавання і віднімання.
а). довжина – накладанням, відмірюванням;
б). маса – за допомогою ваги;
в). об’єм – за допомогою вимірювання (банка, кружка).
Вивчення мір та формування вимірювальних навичок повинно бути узгоджено з законами психології про утворення і вдосконалення навичок взагалі. Відомо, що процес формування навичок проходить в три етапи:
І – аналітичний (етап оволодіння окремими компонентами дій);
ІІ – синтетичний (етап створення і формування цілісної дії);
ІІІ – етап практичного оволодіння дією і вдосконалення навички на основі виконаних систематичних вправ. (Виконання задач, використання знань на інших предметах).
Вивчення величин повинно спиратися на принципи дидактики:
– зв'язок з життям;
– опираючись на досвід;
– вивчення мір має бути активним, а не зводитися до вивчення правил;
– повинно бути наочним.
Вивчення мір довжини (P, S).
План:
1). Коли починають вивчати. (При вивченні «Десяток»);
2). Порядок: 1. сантиметр;
2. дециметр;
3. метр;
4. міліметр;
5. кілометр.
3). В третьому класі при «Нумерації» дається велика кількість вправ на перетворення одних одиниць в інші: