Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 1. Ринок праці та його місце в економічній системі

1.Старшенбаум Г.В. Аддиктология: психология и психотерапия зависимостей. – М., 2006.

2.Наркотики: проблема, которую необходимо решить. Пособие для педагогов. – М., 1999.

3.Билибин Д.П., Дворников В.Е. Патофизиология алкогольной болезни и наркомании: Учебное пособие. – М., 1991.

 

 

Зміст

 

  стор.
Вступ……………………………………………………………………….
Тема 1. Ринок праці та його місце в економічній системі……………....
Тема 2. Механізми саморегулювання і функціонування ринку праці…
Тема 3. Індивідуальна пропозиція на ринку праці………………………
Тема 4. Сукупна пропозиція на ринку праці……………………………..
Тема 5. Індивідуальний та сукупний попит на робочу силу……………
Тема 6. Зайнятість населення…………….…………….…………………
Тема 7. Безробіття, його форми i причини…………….…………………
Тема 8. Внутрішньофірмовий ринок праці…………….………………...
Тема 9. Гнучкий ринок праці…………….…………….…………………
Тема 10. Правове забезпечення ринку праці…………….……………....
Тема 11. Інформаційно–аналітичне і наукове забезпечення ринку праці…………….…………….…………….…………….…………………
Тема 12. Методи регулювання і ресурсне забезпечення ринку праці….
Тема 13. Активна і пасивна політики держави на ринку праці………...
Тема 14. Органи державного впливу на ринок праці…………………....
Тема 15. Профспілки та підприємці на ринку праці…………………….
Тема 16. Міжнародне співробітництво та інтеграція у світовий ринок праці в період зростаючої глобалізації…………….…………….……….
Тема 17. Особливості національного ринку праці України…………….
Глосарій…………….…………….…………….…………….…………….
Рекомендована література…………….…………….…………………….

 


Вступ

Мета викладання навчальної дисципліни «Ринок праці» полягає в наданні студентам можливості оволодіти системою знань про ринок праці (РП) та вміннями i навичками у сфері формування i регулювання його механізмів, зокрема у визначенні місця ринку праці в економічній системі країни; розкритті концепцій регулювання соціально – трудових відносин, механізму саморегулювання, державного та колективно – договірного регулювання ринку праці, моделей регулювання ринку праці залежно від типу економічної системи країни, суб’єктів структури та інфраструктури ринку праці, методів державного регулювання ринку праці, основних напрямів і принципів сучасної політики зайнятості.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Ринок праці» є засвоєння студентами знань про теоретичні положення РП та набуття вмінь i навиків застосовувати ці знання в практиці регулювання механізмів РП на рівні підприємства, галузі та народного господарства; розвиток у студентів здібностей до науково-дослiдницької діяльності.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

- умови виникнення та ефективного функціонування сучасного РП;

- елементи та види кон’юнктури РП;

- механізм саморегулювання РП та механізм функціонування сучасного РП, основні функції РП: суспільного поділу праці, iнформацiйну, посередницьку, ціноутворюючу, стимулюючу, регулюючу;

- поняття, види та форми зайнятості робочої сили на ринку праці;

- сутність концепції повної та глобальної, примусової та добровільної зайнятості.

- Закон України «Про зайнятість населення», його засади, зміст, структуру i основні розділи;

- нормативні положення, які забезпечують гарантії зайнятості (про державну службу зайнятості, державний фонд зайнятості, органiзацiю оплачуваних громадських робіт, про порядок реєстрації безробітних громадян i виплату допомоги по безробіттю);

- характеристики гнучкого та жорсткого ринку праці;

- проблеми ринкової економіки, які усуваються шляхом використання гнучких форм зайнятості;

- гнучкі форми зайнятості на РП: зайнятість з нестандартними режимами робочого часу, нестандартними робочими місцями та органiзацiєю праці, нестандартними органiзацiйними формами;

- основні Конвенції МОП з питань регулювання ринку праці;

- сучасні умови ринкової трансформації економіки.

вміти:

- сегментувати РП за різними ознаками: територіальним та професійним підходом; кiлькiсним спiввiдношенням покупців і продавців товару «робоча сила»; умовами конкуренції тощо;

- використовувати сучасне трудове законодавство на РП України;

- аналізувати спiввiдношення попиту та пропозиції робочої сили і розробляти пропозиції щодо усунення виявлених диспропорцій;

- аналізувати зайнятість населення по галузях i сферах народного господарства, формах власності; продуктивності i рівня оплати праці, використання робочого часу, обсягів прихованого безробіття, процесів вивільнення робочої сили;

- використовувати методи дослідження РП: статистичні, демографiчнi, соцiологiчнi, економiко-математичнi, балансовий, моделювання, графiчнi тощо;

- прогнозувати обсяги i структуру попиту на робочу силу;

- аналізувати структуру зайнятості та безробіття;

- характеризувати складові механізму регулювання соціально–трудових відносин;

- систематизувати основні функції держави в системі регулювання соціально–трудових відносин;

- застосувати набуті знання у практичній діяльності з реалізації державної політики регулювання ринку праці, зокрема зайнятості населення.


Тема 1. Ринок праці та його місце в економічній системі

Мета– формування знань щодо місця ринку праці у відтворювальному процесі, підходів до класифікації та сегментації ринку праці.

План

1. Ринок праці в економічній системі країни.

2. Підходи до диференціації ринку праці.

3. Процеси відтворення робочої сили в різних типах економічних систем.


Читайте також:

  1. D – моделювання в графічній системі КОМПАС
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. II. Найважливіші проблеми, що визначають розвиток місцевого самоврядування і є спільними для будь-яких урядових систем.
  4. Автоматизація помпових станцій підкачування і перекачування. Охорона праці під час експлуатації систем автоматизації.
  5. Автоматизоване робоче місце метролога
  6. Автоматизовані системи управлінні охороною праці, обліку, аналізу та дослідження травматизму
  7. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  8. Адаптаційні зміни в кістковій системі спортсменів
  9. Адаптація працівників.
  10. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  11. Адміністративна і дисциплінарна відповідальність медичних працівників
  12. Адміністративні правопорушення в галузі охорони здоров'я. Адміністративна відповідальність медичних працівників.




Переглядів: 473

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПИТАННЯ ДО ЗАЛІКУ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ» | Ринок праці в економічній системі країни

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.