МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Зміст і основні напрями корекційно-педагогічної діяльностіОскільки корекційно-педагогічна діяльність - складова частина єдиного педагогічного процесу, вона повинна володіти певним "робочим полемо", бути обкреслена "довкола впливу", сферою своєї дії, мати певну структуру і напрями (вектори) дії. По-перше, в рамках концепції спеціальної освіти і виховання аномальних дітей корекційно-педагогічна робота займає центральне положення в єдиному педагогічному процесі. По-друге, коректувальна діяльність, будучи складовою частиною загальної освіти, в той же час має свою специфічну спрямованість при здійсненні учбово-виховного процесу. По-третє, за об'ємом і значущості корекційно-педагогічного процесу в системі спеціальної освіти йому відводиться досить помітне місце на перетині складових освітнього процесу (навчання, виховання, розвиток). По-четверте, і це особливо важливо, корекція як соціальна система повинна мати самостійний вихід, взаємодіяти з соціальним середовищем, оскільки соціальне середовище для корекційно-педагогічного процесу є не компонентним елементом, а навколишньою сферою, тією самою межею поля взаємодії і взаємовпливу компонентів єдиного педагогічного процесу. Соціальне середовище позначається на всіх рівнях педагогічного процесу, вона визначає соціальні цілі спеціальної освіти: становлення і різносторонній розвиток особи учня; його соціально-трудову реабілітацію, компенсацію дефекту; засвоєння ним соціального досвіду людства в доступній формі. Одним словом, вся система корекційно-педагогічної роботи направлена на те, щоб реабілітовувати і соціально адаптувати аномального школяра до реалій навколишнього світу, зробити його повноправним і активним членом суспільства, який нарівні зі всіма людьми може включитися в повноцінне суспільне життя і приносити користь суспільству. Визначивши рамки корекційно-педагогічної діяльності і його провідні компоненти, позначимо провідні напрями цього процесу: · дія на дитину чинниками середовища (природними, соціальними), що коректує, тобто "терапія середовищем"; · організація учбового процесу (його корекційна спрямованість); · спеціальний підбір культурно-масових і оздоровчих заходів; · психогігієна сімейного виховання. Ці напрями можуть бути представлені у вигляді тактичних кроків: · вдосконалення досягнень сенсомоторного розвитку; · корекція окремих сторін психічної діяльності; · розвиток основних розумових процесів; · розвиток різних видів мислення; · корекція порушень в розвитку емоційно-особової сфери; · розвиток мови, оволодіння технікою мови; · розширення уявлень про навколишній світ і збагачення словника; · корекція індивідуальних пропусків в знаннях. У корекційно-педагогічній роботі з неповнолітніми (підлітками) з поведінкою, що відхиляється, основні напрями корекційної діяльності наступні: · нормалізація і збагачення відносин з навколишнім світом, перш за все з педагогами і дитячим колективом; · компенсація пропусків і недоліків на духовному світі, посилення діяльності в тій області, яку він любить, в якій може добитися добрих результатів (компенсація в області интересного справи, захоплення спортом, технікою, музикою і ін.); · відновлення позитивних якостей, які отримали незначну деформацію (девіацію); · постійна стимуляція позитивних якостей, що не втратили соціальної значущості; · інтенсифікація позитивного розвитку особи, формування провідних позитивних якостей; · засвоєння і накопичення соціальне цінного життєвого досвіду, збагачення практичної діяльності в різних сферах життя; · накопичення навиків етичної поведінки, здорових звичок і потреб на основі організації діяльності що вчаться по задоволенню їх інтересів; · виправлення як подолання негативне, тобто ліквідація пропусків у формуванні позитивних якостей, викорінювання негативних якостей і шкідливих звичок. У корекційно-педагогічній діяльності, як у всякому виді діяльності, існують певний інструментарій, методи, прийоми і засоби досягнення поставленої мети, реалізації конкретних завдань, здійснення відповідних заходів щодо різних аспектів і напрямів діяльності. У основі спеціальних методів і прийомів коректувально-педагогічної діяльності лежать загальнопедагогічні підходи, підтвердженням чому може бути сукупність методів і прийомів коректувальної роботи з аномальними дітьми, націлені на розвиток підлягаючих зберіганню або відновлення порушених функцій організму, знань або умінь дитини. Це методи вправи, методи переконання, методи прикладу, методи стимулювання поведінки і діяльності дітей з відхиленнями в розвитку і поведінці. У корекційно-педагогічній діяльності, що має виховно-профілактичну спрямованість, мета якої - руйнування негативних установок і поведінкових стереотипів особи і формування на цій основі соціально значущих рис і якостей особи у підлітків, виділяється група методів переконання, примушення, привчання, заохочення або методи перенавчання, переконання, "реконструкції" характеру, метод "вибуху", методи перемикання, заохочення і покарання. Разом з тим педагоги і психологи виділяють і специфічні методи психокорекції відхилень в поведінці і розвитку дітей і підлітків: сугестії і гетеросугестивні методики психокорекції, побудовані на самонавіянні і педагогічному навіюванні; дидактичні методики психокорекції, що включають роз'яснення, переконання і інші прийоми розсудливо аргументованої дії, метод "сократичного діалогу", методики навчання саногенному мисленню, направлені на управління собою, на зміцнення свого нервово-психічного здоров'я, саморефлексію; методики групової психокорекції, розігрування ролевих ситуацій; методи конгруентної комунікації; метод руйнування конфліктів; метод арттерапії; метод соціальної терапії; метод поведінкового тренінгу і так далі Всі ці методи і методики психокорекції розвитку і поведінки дитини є важливим інструментом в рішенні головної задачі коректувально-педагогічної діяльності по подоланню існуючого недоліку у дитини, по реабілітації його особи і здійсненню успішної адаптації і інтеграції дитини в соціум. Оскільки відхилення в розвитку і поведінці найчастіше існує як складна інтегрована проблема, то і його корекція здійснюється комплексно, тобто на основі глибокої діагностико-корекційної діяльності, виявлення і вивчення, природи і етіології відхилення в розвитку і поведінці; у програмі корекційно-педагогічної діяльності повинні бути передбачені як робота по подоланню дефекту, так і кроки по його профілактиці, а також дії з формування особи підлітка з опорою на його позитивні якості. Корекційно-педагогічна діяльність повинна бути спрямована не тільки на ліквідацію прогалин в пізнавальній діяльності, але і на формування світогляду, соціально значущих знань, умінь і навиків; вся корекційно-педагогічна діяльність повинна бути практично орієнтована і націлена на високий рівень результативності; вона повинна бути пронизана ідеєю співпраці і взаємодії між об'єктом і суб'єктами корекційно-педагогічного процесу, між учнівським і педагогічним колективами; корекційно-педагогічна діяльність передбачає координацію зусиль школи, сім'ї і соціуму у вирішенні завдань попередження, подолання недоліків в розвитку і поведінці дітей і підлітків, формування у них соціально значущих якостей особи.
Читайте також:
|
||||||||
|