Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Модель регулювання витрат на навчання (на прикладі ВНЗ)

В умовах достатньо жорстокої конкуренції, зумовленої ринковими відносинами, перед навчальним закладом постають завдання визначен­ня навчального плану з предметів, що користуються попитом у сучас­них умовах, та цін за навчання. Процес визначення цін за навчання здійснюється в кілька етапів.

На першому етапі проводиться маркетингове дослідження потреб ринку в певних спеціалістах, відповідно — знаннях з певних предметів.

Метою цього дослідження є визначення виду ціни за навчання за окре­мими спеціальностями (лімітна стратегія, стратегія «збирання вер­шків», стратегія «укорінювання» на ринку, стратегія лідера ринку, престижна, психологічна, скоригована стратегії тощо) та її значення.

Не розглядаючи механізму роботи та методів визначення цін на цьому етапі, припустимо, що відповідні особи в освітньому закладі володіють інформацією про навчання одного студента за певним профілем. Тобто за умови, що ціна за навчання одного студента буде встановлена на пев­ному фіксованому рівні, забезпечуватиметься виконання плану набору студентів на цю спеціальність.

На другому етапі проводиться розрахунок собівартості навчання за певними профілями. Факультети складають калькуляції витрат на нав­чання одного студента (групи студентів). Калькуляція собівартості складається для кожної спеціальності окремо. Кількість статей витрат У ній визначається планово-фінансовим відділом (ПФВ) навчальні витрати на капітальний ремонт, енергоресурси та комунальні послуги інші витрати.

Першу групу статей витрат становлять витрати, необхідні безпо­середньо для навчання учня (студента). Вони визначаються факульте­том разом з ПФВ. До цієї групи належать: основна та додаткова заро­бітна платня педагогічного й допоміжного персоналу (вона визнача­ється нормативними документами Міністерства освіти і науки України та навчальним закладом), навчальні витрати, витрати на прид­бання обладнання, оренду приміщень, видання навчально-методичної літератури.

Другу групу статей витрат становлять витрати на персонал, що за­безпечує діяльність закладу: основна та додаткова зарплата адміністра­ції, функціональних підрозділів закладу та нарахування на неї, наклад­ні витрати закладу.

Третю групу статей витрат становлять витрати на розвиток нав­чального закладу.

Слід зауважити, що витрати за першою та другою групами в наш час залежать здебільшого не від конкретної спеціальності чи профілю, а тільки від розмірів навчального закладу та рівня його технічної осна­щеності. Витрати третьої групи визначають перспективи розвитку зак­ладу освіти: поліпшення матеріальної бази, відкриття нових спеціаль­ностей (профілів), підтримання непрестижних предметів. Ця група витрат надзвичайно рухома, на неї суттєво впливає коньюнктура ринку. Тобто фактично вона являє собою ту частину коштів, якою заклад мо­же вільно маневрувати, визначаючи політику свого розвитку.

Таким чином, орієнтуючись на ринкові ціни, що пропонуються за навчання за різними профілями (спеціальностями) навчального закла­ду, за допомогою моделі можна регулювати контингент студентів, які навчаються на умовах повної компенсації витрат.


Читайте також:

  1. G2G-модель електронного уряду
  2. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  3. V Засоби навчання
  4. Абстрактна модель
  5. Абстрактна модель
  6. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  7. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  8. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  9. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  10. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  11. Автоматизація водорозподілу регулюванням з перетікаючими об’ємами
  12. Автоматизація водорозподілу регулюванням за верхнім б'єфом




Переглядів: 387

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модель оцінювання прибутковості депозитних вкладів | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.