Дуже успішні підприємства скеровують свою діяльність у відповідності з деякими основними цінностями та переконаннями, які знайшли відображення в девізах (місії підприємства).
«IBM»
«IBM» — означає сервіс
«Найк»
«Відчути дух змагання, перемогти й розгромити конкурентів»
«Хьюлетт Паккард»
«Вносити технічний вклад у розвиток і добробут суспільства»
«Уолт Дісней»
«Зробити людей щасливими»
«Дженерал електрік»
«Наш найважливіший продукт — це прогрес»
«Дюпон»
«Кращі продукти для кращого життя — за допомогою хімії»
При сильній та мотивованій культурі не загострюється увага на деталях, адже всі знають головний напрямок. Така культура не виникає внаслідок централізації управління.
Краще багато творчого хаосу, ніж упорядкована пасивність.
Культури підприємства неможна сприймати як монолітні блоки. В кожній крупній організації існує повний набір правил гри, норм, принципів, традицій, відповідно до яких окремі групи визначають свою поведінку.
Сильні культури– швидко розпізнавані та відкриті. Для них характерна невелика кількість цінностей, зміст яких визначають 2 тенденції: гордість та стиль. Така культура розпізнавана, так як цінності визначають програму досягнень на ринку, в суспільстві.
Безперечна культура є вирішальним інструментом мотивації: гордість за підприємство, відчуття власної гідності. Безспірними є і принципи відносин один з одним: повага, творчість та взаємодопомога.
Слабкі культури – відсутнє явне уявлення про цінності, про те як можна досягнути успіху в галузі. Окремі частини організації мають різні точки зору та позиції. Як наслідок, війни між заступниками або між «сильними на підприємстві».
Субкультури – різні: технологи ↔ економісти, але менеджери повинні визначати технологію як науку про найбільш економічні способи виробництва.