Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розвиток національного гуманітарного наукового знання у XVI–XVII ст.

Орієнтація українських шкіл на вивчення вільних наук позитивно впливала не тільки на піднесення рівня освіти й наближення її до загальноєвропейських форм, а й об’єктивно сприяла розвиткові цих наук на українському ґрунті. І справді, наприкінці XVI – в першій половині XVII ст. розвиток окремих галузей знань в Україні досяг значного рівня. Особливо інтенсивно почали розвиватися словесні дисципліни тривіуму, зокрема граматика, риторика й поетика, котрі були основою так званих гуманістичних студій. Менше розроблялися науки квадривіуму– математика, астрономія, музика, а також право, медицина, логіка[14].

Про високий рівень української гуманітарної науки XVII ст. свідчать словники, серед яких на увагу заслуговує „Семимовник" (оригінал зберігається нині в Оксфордському університеті), в якому латинські слова перекладені сімома мовами: грецькою, турецькою, татарською, вірменською, українською і румунською. Словник був задуманий як посібник для розвитку культурно-економічних зв’язків українців з країнами чорноморського басейну.

Наші земляки мають значні здобутки у розвитку державно-правової думки. Так, автором першої у світі Конституції є український політичний і громадський діяч Пилип Орлик. 5 квітня 1710 р. його обрали гетьманом Запорізького війська. У цей же день Пилип Орлик оголосив «Конституцію прав і свобод війська Запорізького», що було набагато раніше, ніж у США, де Конституцію прийняли у 1787 р., чи у Франції та Польщі (в 1791 р.).

Рис. 6. Фрагмент Конституції Пилипа Орлика.

 

Таким чином, при загальному збереженні європейської орієнтації відбулось зміщення акцентів в освіті з грецької домінанти в бік латинизації, вивчення латинської мови як міжнародної. Найпомітнішого поступу зазнали у XVI–XVII ст. гуманітарні науки, зокрема граматика та інші словесні дисципліни, що пояснюється специфікою духовної атмосфери часу, коли Україна переживала своє культурно-національне відродження з досить чітко вираженим ренесансно-гуманістичним забарвленням.

 


Читайте також:

  1. II. Найважливіші проблеми, що визначають розвиток місцевого самоврядування і є спільними для будь-яких урядових систем.
  2. Pp. Розвиток Галицько-волинського князівства за Данила Романовича
  3. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  4. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  5. XV. Фінансові результати від первісного визнання та реалізації сільськогосподарської продукції та додаткових біологічних активів
  6. Агностик, суб’єкт пізнання, субстанція
  7. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  8. Адміністративно-територіальний устрій та соціально-економічний розвиток
  9. Адміністративно-територіальний устрій та соціально-економічний розвиток
  10. Аксіологія права у структурі філософсько-правового знання. Соціальна цінність права.
  11. Акти Конституційного Суду України в системі національного законодавства.
  12. Акти Конституційного суду України в системі національного законодавства.




Переглядів: 579

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розвиток освіти і науки за часів княжої доби. | Університети ХІХ ст. та їх роль у розвиткові національної освіти і науки.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.