МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Метод гілок і границьНехай потрібно максимізувати функцію за умови, що належить деякій скінченній множині G. Перш за все шукаємо верхню границю функції на множині всіх планів G. Далі множину G певним чином розбиваємо на декілька неперетинаючих підмножин . Потім на одержаних підмножинах шукаємо верхні границі функції . Нехай – підмножина, для якої , де Якщо тепер на цій підмножині знайдеться таке , що , то задача розв’язана: план є оптимальним. Якщо такий план не знайдено, то процес розбиття продовжуємо, починаючи з множини , для якої – найбільше. Оскільки множина всіх планів скінченна, то оптимальний план після скінченного числа розбиттів буде знайдений. Приклад 1.12. Методом гілок і границь знайти найбільше значення функції при обмеженнях: ; ; , – цілі числа. Розв’язок. Будуємо область допустимих планів. Рис. 1.12 Якщо розглядати дану задачу без умови цілочисельності, то найбільше значення досягається в точці і дорівнює . . Оскільки, , то розіб’ємо G на дві частини: одна з них містить ті допустимі плани, в яких , а в другу увійдуть допустимі плани з . При цьому не буде втрачено жодного допустимого цілочислового розв’язку. Знайдемо для функції верхні межі в областях і : і . Для цього розв’яжемо дві ЗЛП: знайти найбільше значення функції при обмеженнях а) б)
де , – цілі числа. де , – цілі числа.
Рис.1.13 Розв’язуючи дані задачі без умови цілочисельності, встановлюємо, що найбільше значення функції f задачі а) досягається в точці і дорівнює , в задачі б) – в точці і дорівнює . Оскільки > , то розбиваємо на дві неперетинаючі підмножини і , а за додаткові обмеження візьмемо спочатку , а потім . Таким чином, приходимо до задачі: знайти найбільше значення функції при обмеженнях в) г)
, – цілі числа. , – цілі числа. Рис.1.14 З рисунка видно, що задачу в) можна не розглядати, оскільки вона не має жодного допустимого плану; що стосується задачі г) то в області точка задає її нецілочисловий оптимальний план з = = > . Розбивши на дві неперетинаючі підмножини і , і взявши за додаткові обмеження спочатку , а потім , прийдемо до наступної пари ЗЛП: знайти найбільше значення функції при обмеженнях д) е)
, – цілі числа. , – цілі числа. Оптимальні плани задач д) і е) без умови цілочисельності визначаються точками і і = = 4. Оскільки , то ми можемо стверджувати, що в точках E і F функція дійсно досягає найбільшого значення.. Рис.1.15 Зауваження 1.10. При розв’язуванні конкретних задач методом гілок і границь оптимум нерідко вдається відшукати доволі швидко. Проте цю процедуру часто доводиться виконувати багато разів, оскільки в ході обчислень виникає необхідність в неодноразовому поверненні назад в пошуках нових гілок “дерева” можливих варіантів. У прикладі, який ми розглядали, нам не доводилось цього робити тільки тому, що > , а потім = > .
Читайте також:
|
||||||||
|