Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 2. Педагогічний конфлікт та його детермінанти

„Дерево” конфлікту: зав'­язка, розвиток, кульмінація і розв'язка, післяконфліктний синдром. Конфлікт явний (оголошений) і прихований (латентний).

Сходинки розвитку конфлікту ( за А.Т. Ішмуратовим): латентна, демонстративна, агресивна, батальна - як характеристика його деструктивного шляху.

„Строкате вбрання конфлікту” : невдоволення, розбіжність, протидія, протиборство.

Детермінанти конфлікту: господарсько-організаційні (неправильна організація праці, зарплати), соціально-професійні(недосконалість системи добору кадрів, суперечності між домаганнями праців­ника і можливостями підприємства, суперечності між правовою закріпленістю і рівнем ділових якостей працівника, «Ефект пружини»), соціально-демографічні( порушена структура колективу за віком і за ознакою статі),соціально-психологічні(психологічна несумісність, оманливі образи).

Специфіка педагогічних конфліктів .П’ятифакторна модель педагогічних конфліктів(за Б.І. Хасан).

Специфіка педагогічного конфлікту системи „вчитель-учень”: соціальна нерівність суб’єктів конфлікту, складність процесу розвитку вихованця, необхідність спільногоінтересу, публічність, розгортання, потреба в перемозі двох сторін. Конфліктогени у спілкуванні.

Профілактика педагогічних конфліктів, правила профілактики.

Опорні поняття:інцидент, латентний період конфлікту, опісляконфліктний синдром, зав’язка конфлікту, кульмінація і розв’язка конфлікту;соціально-психологічні, господарсько-організаційні, соціально-демографічні, соціально-професійні чинники конфлікту в освіті.

 

ЛІТЕРАТУРА:

 

1. Гришина Н.В. Психология конфликта.- СПб: Питер, 2000.- С. 171-178.

2. Ермолаева Е.А. Влияние стиля руководителя директора на социально-психологическую атмосферу в педагогическом коллективе. – Автореф. дис. ... канд.. пед. наук. –Л., 1972. – 18 с.

3. Зигерт В.. Ланг Л. Руководить без конфликтов: сокр.: Пер. с нем. – М.: Экономика, 1990. – 368 с.

4. Ішмуратов А.Т. Конфлікт і згода. Основи когнітивної теорії конфліктів. – К.: Наукова думка, 1996. – С. 103-114,119-122.

5. Кайдалов Д.П., Суименко Е.И. Психология единоначалия и коллегиальности. – М.: Мысль, 1979. – С.202-223.

6. Коломінський Л.Н. Психологія менеджменту в освіті(соц.- псих. аспект). -

К.: МАУП, 2000. – С. 129-142.

7. Корнелиус Х., Фейр Ш. Выиграть может каждый. – М: Стрингер, 1992. - С. 13-17.

8. Лозниця В.С. Психологія менеджменту: Навч. посібник. –К.:КНЕУ,1997. – С. 139 – 142.

9. Лукашонок О.Н., Щуркова Н.Е. Конфликтологический этюд для учителя. – М.: Рос. пед. агенство, 1998.- С. 8-14, 32-55.

10. Педагогічна майстерність: Підручник / За ред. І.А.Зязюна. – К.: Вища шк., 2004. – С. 127-128.

11. Рыбакова М.М. Конфликты и взаимодействие в педагогическом процессе.- М.: Просвещение, 1991. – С. 43-53.

12. Рыданова И.И. Основы педагогики общения. – Мн.: Беларуская навука, 1998.- С. 136-147.

13. Семиченко В.А. Психологія педагогічної діяльності: Навч. посіб. – К.: Вища шк., 2004. – С. 212-218.

14. Сухомлинський В.О. Як виховати справжню людину // Вибрані тв.: В 5-ти т. – Т.2. – К.: Рад. школа,1976.- С.202-204.

15. Хасан Б.И., Сергоманов П.А. Психология конфликта и переговоры: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. завед. –М.: Академия, 2004.- С.73-77.

16. Чернышев А.С. Практикум по решению конфликтных педагогических ситуаций. – М.: Пед. общество России, 1999. – С. 6-24.

17. Шакуров Р.Х. Социально-психологические основы управления: руководитель и педагогический коллектив. – М.:Просвещение, 1990. – 208 с.

18. Щуркова Н.Е. Педагогическая технология. – М.: Пед. общество России,2002. - С. 88-96.

 

 


Читайте також:

  1. Види і наслідки конфліктів
  2. Види конфліктів
  3. Види конфліктів за результатами
  4. Види та учасники збройних конфліктів.
  5. Виділяють кілька рівнів подружніх взаємин, на яких можуть відбуватися конфлікти.
  6. Визначення сутності конфлікту
  7. ВИКОРИСТАННЯ ОПЕРАТИВНИМИ ПІДРОЗДІЛАМИ ЗНАНЬ ПРО КОНФЛІКТИ В ЗЛОЧИННОМУ СЕРЕДОВИЩІ
  8. Відмінність міжнародного гуманітарного права від права держав на ведення війни (збройного конфлікту) та від права прав людини
  9. Внутрішньоособистісний конфлікт
  10. Внутрішньоособистісні і персональні методи управління конфліктами.
  11. Г. Зіммель та суспільному розвитку. Вчасно виявлений конфлікт може
  12. Гендерні конфлікти і їх подолання




Переглядів: 423

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Педагогіці | Тема 3. Експертиза педагогічних конфліктів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.