Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Г. Зіммель та суспільному розвитку. Вчасно виявлений конфлікт може

Функції соціальної В суспільстві конфлікти виконують як позитивні, так і негативні

Проблема ставлення Чи конфлікт є позитивним чи негативним явищем? Яке

В якій сторони мають Суперечка-стосується інтересів, що можуть бути врегульовані. несумісні цілі. Конфлікт-стосується потреб, що не можуть бути дискутовані.

Конфлікт - це ситуація, суперечка.

Робоче визначення: Конфлікт і суміжні явища: ворожість, конкуренція, змагання

Запропоновані визначення конфлікту наголошують на тому чи

іншому аспекті конфлікту в залежності від вибраної автором

перспективи.

 

до конфліктуповинне бути ставлення до конфліктів? (Що ви думаєте?) Для

- одні бачать негативніоб’єктивного аналізу конфлікту слід сприйняти конфлікт

наслідкинейтрально як об’єктивну реальність, що супроводжує нас в усіх

-___________________сферах суспільного життя. Конфлікт є таким самим суспільним

процесом як і співпраця, чи конкуренція, змагання і т. ін. Конфлікт може мати як конструктивний, так і деструктивний потенціал, в

залежності від того чи він супроводжується насиллям.

 

 

конфліктології функції. Часто ці функції визначаються середовищем чи системою.

 

Відкриті системиУ відкритих системах, де конфлікт визначається звичайним

явищем і існують різноманітні механізми його регулювання,

конфлікт сприяє життєздатності системи, її динамізму і здатності

до розвитку.

У тоталітарному суспільстві закритого типу конфлікт не

визнавався в принципі, а єдиним механізмом його вирішення є

силове (за 70 рр. радянської влади були десятки випадків

збройного придушення невдоволення з чисельними жертвами).

Придушений конфлікт стає подвійно небезпечним, бо веде до

розвалу, руйнування системи (громадянська війна, революція,

бунти і т. д.).

 

Негативні функції конфлікту:

- веде до безладдя, нестабільності і розвалу системи;

- боротьба ведеться насильницькими методами;

- наслідком конфлікту є значні матеріальні і морально-

психологічні втрати;

- виникає загроза життю і здоров’ю і життю людей.

 

Ними займався Позитивні функції конфлікту:

німецький соціолог К. Викриває і вирішує протиріччя і таким чином сприяє

американський випередити і відвернути більш серйозні і небезпечні конфлікти;

соціолог Л. Козер -У відкритому суспільстві конфлікт стабілізує і інтегрує

внутрішньогрупові і міжгрупові відносини, знижує соціальну напругу;

- Конфлікт збільшує інтенсивність зв’язків і стосунків, стимулює

соціальні процеси, надає суспільству динамічності, сприяє

творчості, інноваціям та суспільним змінам.

- Конфлікт сприяє усвідомленню як своїх, так і протилежних

інтересів, виявленню існування проблем і протиріч суспільного

розвитку;

- Зовнішній конфлікт (конфлікт з ін. групою) сприяє внутрігрупові

внутрігруповій інтеграції і ідентифікації, збільшує єдність групи,

нації, суспільства, мобілізацію внутрішніх ресурсів. Конфлікт

допомагає знаходити друзів і союзників, виявляти ворогів;

 

Внутрішні конфлікти (в групі, організації, суспільстві) виконують

такі функції:

· створюють і підтримують баланс сил (влади);

· здійснюють соціальний контроль за дотриманням;

загальноприйнятих норм, правил, цінностей;

· сприяють створенню нових соціальних норм і інститутів,

оновлюють існуючі.

· сприяють адаптації та соціалізації індивідів і груп;

· сприяють створенню фізичних і нормативних меж групи,

встановленню і підтримці відносно стабільної структури

внутрігрупових і міжгрупових відносин, встановленню

ієрархії в групі і суспільстві, виявленні лідерів;

· виявляє позиції, інтереси, цінності осіб і сприяє вирішенню

проблем. Виконує роль “Аварійного клапана”.

 


Читайте також:

  1. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  2. Анатомо-фізіологічні основи статевого розвитку.
  3. Видатки усіх бюджетів поділяються на поточні і видатки розвитку.
  4. Види конфліктів
  5. Види конфліктів за результатами
  6. Види та учасники збройних конфліктів.
  7. Виділяють кілька рівнів подружніх взаємин, на яких можуть відбуватися конфлікти.
  8. Визначення сутності конфлікту
  9. Визначте, за часів правління яких князів Київська Русь досягла свого найвищого розвитку.
  10. ВИКОРИСТАННЯ ОПЕРАТИВНИМИ ПІДРОЗДІЛАМИ ЗНАНЬ ПРО КОНФЛІКТИ В ЗЛОЧИННОМУ СЕРЕДОВИЩІ
  11. Витрати бюджетів усіх рівнів розділяються на витрати, що включаються в бюджет поточних витрат, і витрати, що включаються в бюджет розвитку.
  12. Відмінність міжнародного гуманітарного права від права держав на ведення війни (збройного конфлікту) та від права прав людини




Переглядів: 852

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Додаткова | Антагоністичні - критеріальні класифікації надто спрощені, тому дослідники

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.