Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні вказівки

Для приготування сирів використовують закваску, яка містить Str. lactis, Str. cremoris та ароматоутворюючі бактерії Str. diaсetylacti, Str. рагасіtrovorus.

Для приготування швейцарського сиру використовують Lb. helveticus, Str. thermophilus, Str. lactis, Str. cremoris. Щоб отримати характерний рисунок сиру типу швейцарського використовують закваски пропіоновокислих бактерій Р. асіdi ргоріоnісі (рис. 23). В анаеробних умовах їх клітини дрібні, кокоподібні, розміром 0,5-0,6 мкм, розміщені ланцюжком або попарно, нерухомі, грампозитивні. В аеробних умовах клітини паличкоподібні, довгі, скривлені, часто розгалужені. На звичайних поживних середовищах утворюють жовті гладенькі блискучі колонії із рівними границями. Зброджування вуглеводів (рис. 23) відбувається в основному з утворенням пропіонової кислоти, рідше – оцтової і СО2, дестрини і крохмаль не утворюються. Температурний оптимум 25-30°С.

 

Рисунок 23. Пропіоновокислі бактерії

 

У виробництві сиру рокфор використовують мікроскопічний гриб Реnісillium roqueforti, який у вигляді сухого порошку плісняви розпилюють або у вигляді суспензії розбризкують над поверхнею сирів.

Для виробництва сирів використовують лише те молоко, яке дає позитивні реакції на сичужно-бродильну пробу і пробу на бродіння. Ці проби дозволяють за характером згустку стверджувати про присутність різних груп мікробів у молоці.

Молоко вважається якісним, якщо при пробі на бродіння воно не згорнулось або тільки почало згортатись через 12 год. Не можна використовувати в сировиробництві молоко, яке дає згусток із спученням або бульбашками газу (таблиця 3). Молоко оцінюють, поділяючи на 4 класи. Для виробництва сиру використовують молоко 1 і 2 класів; молоко 3 і 4 класів вважається непридатним, оскільки в такому молоці можуть бути присутні газоутворювальні бактерії групи кишкової палички.

За сичужно-бродильною пробою молоко поділяють на 3 класи. Якісне молоко після додавання сичужного ферменту згортається протягом 20 хв., а через 12 год. дає абсолютно однорідний щільний згусток із прозорою сироваткою. Проби розглядають через 12 год. після додавання ферменту і відносять молоко до одного із 3 класів відповідно до таблиці 4.

 

Таблиця 3 – Оцінка якості молока за органолептичними властивостями згустку

 

Клас Якість, молока Характеристика згустку
Добра Спостерігається початок згортання без виділення си­роватки і бульбашок газу; незначні смужки на згуст­ку
Задовільна Згусток зі смужками і порожнинами, які заповнені сироваткою; структура згустку дрібнозерниста; згусток стягується із слабким виділенням сироватки
Погана Згусток із великим виділенням зеленуватої або білу­ватої сироватки; згусток великозернистий; спостері­гаються бульбашки газу в згустку або у вершковому шарі
Дуже погана Згусток розірваний і пронизаний бульбашками газу, спучений, як губка

Таблиця 4 – Оцінка якості молока за сичужно-бродильною пробою

Клас Якість, молока Характеристика згустку
Добра Згусток з гладенькою поверхнею, пружний на дотик, без вічок на поздовжньому розрізі, плаває в, прозорій сироватці
Задовільна Згусток з поодинокими вічками (1-10), м'який на дотик, розірваний, але не спучений (не піднявся нагору)
Погана Згусток із чисельними вічками, губчастий, м'який на дотик, спучений, виплив нагору або замість згустку спостерігається маса, подібна до пластівців
         

Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. Вказівки до виконання контрольної роботи
  3. Вказівки по заповненню наряду-допуску
  4. Вказівки по програмуванню
  5. Вказівки по програмуванню
  6. Вказівки по програмуванню.
  7. ВКАЗІВКИ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ВИКОНАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОГО
  8. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  9. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  10. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  11. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  12. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми




Переглядів: 443

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мікробіологічне дослідження сиру | Завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.