Колоквіум є друге індивідуальне завдання, після реферату, являє собою форму поточного контролю знань студентів. Студент готує та здає згідно графіку навчальної програми. Протягом навчального року передбачено проведення чотирьох колоквіумів (за кожний семестр 2-а колоквіума).
Контрольні запитання колоквіуму носять загальний характер, а запитання, які ставляться викладачем, потребують точної конкретної відповіді.
Під час відповіді не допускається роздуми, диспути. Студент відповідає на те чи інше запитання без додаткової підготовки, коротко і зрозуміло. Якщо студент дає повну відповідь на запитання – він отримує відмінну оцінку. Якщо не знає, викладач може задати йому ще два питання. Студент, який не відповідає на три запитання, отримує оцінку «незадовільно».
Перелік питань з колоквіуму до модуля №1.
1. Для чого вивчається студентами курс історії держави та права зарубіжних країн?
2. Поняття «держава» та «право»?
3. Опишіть державний апарат Стародавнього Єгипту і його основні ланки.
4. Право і судовий процес в Древньому Єгипті.
5. Держава в законах Хаммурапі. Правовий статус населення.
6. Власність в законах Хаммурапі. Раби і рабство.
7. Кримінальне право та судовий процес в Вавилоне.
8. Державний апарат (за законами Ману) Стародавньої Індії.
9. Шлюбне і сімейне законодавство Стародавньої Індії.
10. Карна частина законів Ману. Суд і процес.
11. В інтересах яких соціальних груп здійснювалися реформи Клісфена?
12. Які реформи у царстві Цінь були проведені Шан Яном?
13. Дайте оцінку майнового права давніх Афін.
14. Охарактеризуйте сильні і слабкі сторони афінської демократії. Чи придатний її досвід для наступних історичних епох?
15. Охарактеризуйте правове становище спартіатів, періеків та ілютів.
16. Хто такі сенатори і вершники? Яка роль цих груп в класовій структурі римського суспільства?
17. Що таке право народів?
18. Чим пояснюється класична завершеність цивільного римського права?
19. Хто виступав суб’єктами римського права.
20. Визначить повноваження органів влади Риму у додержавний та республіканський періоди.