Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лабораторна робота № 13

 

Тема: Загальний мікробіологічний аналіз ґрунту

 

Мета: визначити кількість мікроорганізмів у пробах досліджуваного ґрунту, провести спостереження за зміною мікробних пейзажів

Матеріали й устаткування: наважка ґрунту 10 г, 2 колби з 100 мл стерильної води, чашки Петрі з стерильними МПА (на двох студентів), 2 стерильні піпетки на 1 мл, скляні та залізні шпателі, пінцети, спиртівки, поживні середовища КАА, Чапека, Ешбі, Виноградського, ґрунтова витяжка по Фішеру, середовище Гетчинсона, добрива, мікроскопи, імерсійна олія, фільтрувальний папір, предметні скельця, бактеріологічна петля, фізіологічний розчин, дистильована вода, барвники за Грамом

 

Теоретичні положення

 

Ґрунт є середовищем для існування більшості мікроорганізмів. У ньому живуть бактерії родів Pseudomonas, Bacterium, Arthrobacter, Mycobacterium, Bacillus, Clostridium, різні види грибів, водоростей, найпростіших.

Для визначення чисельності представників еколого-трофічних груп ґрунтової мікрофлори користуються методами:

1) прямого підрахунку клітин під мікроскопом (метод Виноградського). Метод Виноградського дає достовірні, але завищені дані, бо ним неможливо розрізнити живі і мертві клітини мікроорганізмів;

2) культивування мікроорганізмів на поживних середовищах. Для визначення кількості життєздатних клітин у ґрунті користуються методами висіву ґрунтової суспензії на тверді та рідкі поживні середовища. Ці методи дають занижені дані, бо виростають не всі мікроорганізми ґрунту, а лише ті, які здатні до росту на вибраних для досліду середовищах. Методами культивування визначається лише десята частина від кількості мікроорганізмів, що виявляється методом прямого мікроскопування. Запропоновано багато способів посіву і велику кількість поживних середовищ. Найчастіше використовують метод висіву мікроорганізмів з водної суспензії на тверді середовища в чашках Петрі або на рідкі середовища в пробірках;

3) вивчення мікробних пейзажів ґрунту (метод «скелець обростання» М.Г. Холодного, капілярний метод Б.В. Перфільєва і Д.Р. Габе). Ці методи дозволяють дослідити груповий склад мікроорганізмів ґрунту.

 


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  3. IV. Практична робота.
  4. VI. Домашня робота.
  5. VI. Практична робота .
  6. VI. Практична робота .
  7. VI. Практична робота.
  8. VI. Практична робота.
  9. VI. Практична робота.
  10. VI. Практична робота.
  11. VI. Практична робота.
  12. VI. Практична робота.




Переглядів: 815

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Порядок виконання роботи | Порядок виконання роботи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.