Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ТЕМА № 26. Правова система держави і система права.

Теоретичні питання:

Поняття і структура правової системи. Підсистеми функціонування правової системи.

Поняття, основні ознаки і структура системи права.

Предмет і метод правового регулювання як підстави формування системи права. Публічне і приватне право.

Галузь права. Інститут і підгалузь права.

Тематика рефератів:

1. Предмет і метод правого регулювання як критерії для поділу системи права на галузі.

2. Відмінності правової системи від системи права.

Методичні рекомендації:

Відповідаючи на перше питання студент повинний указати, що галузь права – це відносно самостійна сукупність юридичних норм, що регулює якісно однорідну сферу (рід) суспільних відносин специфічним методом правового регулювання. Систему права складають наступні основні галузі права: конституційне, адміністративне, цивільне, карне, міжнародне й ін. Також по субординації в правовому регулюванні розрізняють матеріальні (конституційне, цивільне, адміністративне, карне й ін.) і процесуальні (адміністративно-процесуальне, цивільно-процесуальне, карно-процесуальне й ін.) галузі права.

По другому питанню потрібно мати на увазі, що інститут права – система щодо відособлених від інших і зв'язаних між собою правових норм, що регулюють визначену групу (вид) однорідних суспільних відносин. Інститути поділяються на галузеві і міжгалузеві, регулятивні й охоронні, матеріальні і процесуальні. Підгалузь права – система однорідних предметно - зв'язаних інститутів визначеної галузі права. Привести приклади.

Література:

1. Венгеров А.Б. Теория государства и права: часть 2. Теория права. Т.1.: Уч. пособие. М.: Юристъ, 1996

2. Венгеров А.Б. Теория государства и права: часть 2. Теория права. Т.2 М.: Юристъ, 1997

3. Копєйчикова В.В. Загальна теорія держави і права: Навч. посібник М.: Юрінком Інтер, 1998

4. Кравчук М.В. Теорія держави і права: Навч.посібник Тернопіль: Карт-Бланш, 2002

5. Кравчук М.В. Проблеми теорії держави і права: Навч. посібник К.: ВД “Професіонал”, 2004

6. Михайленко О.Р. Основи держави і права: Навч.посібник К.: Феміна, 1995

7. Скакун О.Ф. Теорія держави і права: Підручник Х.: Консум, 2001

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. D. СОЦИОИДЕОЛОГИЧЕСКАЯ СИСТЕМА ВЕЩЕЙ И ПОТРЕБЛЕНИЯ
  3. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  4. III. центральная нервная система
  5. ISO9000. Як працює система управління якістю
  6. IV-й період Римської держави ( ІІІ – V ст. н. е. ) – пізня Римська імперія
  7. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  8. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  9. The educational system of Great Britain (Система освіти Великобританії)
  10. V. СИСТЕМА ПОТОЧНОГО ТА ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ
  11. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  12. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.




Переглядів: 502

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА № 25. Правова держава. | ТЕМА №27. Система законодавства і систематизація нормативно-правового матеріалу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.