1. Методика підготовки до семінарських занять і їх проведення:
- місце і роль семінарських занять у навчальному процесі;
- методика підготовки до семінарських занять (використання лекційного матеріалу, підручників, навчальних посібників, історичних джерел, наукової літератури, матеріалів періодики і т. і.);
- форми і методика проведення занять згідно кредитно-модульної системи навчання.
2. Самостійна робота студентів і контроль знань.
ЗАВДАННЯ ДО ТЕМ 2-3
ДАВНІ СЛОВ’ЯНИ.
КИЇВСЬКА РУСЬ ТА ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКЕ КНЯЗІВСТВО
ПЛАН
1. Слов’яни на території сучасної України:
- теорії походження слов’ян;
- розселення літописних племен східних слов’ян на території сучасної України.
2. Виникнення та розвиток Київської держави:
- передумови створення давньоруської держави з середньодніпровським центром;
- норманська та антинорманська теорії походження Русі;
- головні етапи політичної історії Київської Русі; княжіння Олега, Володимира Великого, Ярослава Мудрого, Володимира Мономаха.
3. Утворення та розвиток Галицько-Волинської держави – спадкоємиці Київської Русі: княжіння Романа Мстиславовича, Данила Галицького.
4. Місце Київської Русі та Галицько-Волинського князівства в українській і світовій історії.
ТЕМИ ПОВІДОМЛЕНЬ
(ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА)
1. Пам’ятки перебування кіммерійців, скіфів та сарматів на території сучасного Донбасу.
2. Політичний устрій в античних містах Північного Причорномор’я.
3. Торгівельні зв’язки Київської Русі і Візантії.
4. Історичне значення запровадження християнства в Київській Русі.
5. Боротьба Київської Русі зі степовими кочовими племенами і її значення.
6. Етнічний розвиток Русі в ІХ-ХІІІ ст.
7. Повість минулих літ – пам’ятка давньоруської літератури.
8. Соціально-економічний розвиток Давньоруської держави.
9. Державний устрій Київської Русі.
10. Міжнародні зв’язки Русі.
11. Походження та суть національного символу – тризубу.