Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Scanning practice

11.6.1. Read the questions. Be sure you've got them well in mind.

1. What was the verdict for the students?

2. When was the diplomat kidnapped?

3. What did the prosecution say about him?

11.6.2. Start scanning the text. Don't fail to note your time.

Two students convicted of diplomat's murder

Two students who took part in the killing in February last year of an Indian diplomat, Mr. Ravindra Mhatre, were convicted of murder at Birmingham Crown Court.

Mohammed Riaz, aged 23, a student, of Jarrom Street, Leicester, and Abdul Raja, aged 21, a student, of rue de la Butte, Blauchet, Paris, both Kashmiris, were convicted on a majority verdict of eleven to one.

They were remanded in custody for sentencing with four others who have admitted taking part in the kidnap­ping plot.

The court heard how Mr. Mhatre, the assistant com­missioner at the Indian High Commission in Birmingham, was kidnapped as he returned to his home in Bartley Green, on the outskirts of city.

He was held prisoner in Birmingham for three days before being driven to a lane in Leicestershire, where he was shot three times at point-blank range.

Mr. Igor Judge, QC, for the prosecution, said: «This happened to a man with no known enemies. It happened to a man who had never caused offence to the defendants or any of those involved in the problems thousands of miles away».

(The Times) (190 words)

11.6.3. Answer the questions in 11.6.1. (Books closed.)

Listening practice

11.7.1. Look at the following questions. You'll have to answer them after listening to the text.

1. Why was everybody afraid in the saloon?

2. Who hurried to the saloon?

3. Who fired first?

4. What did two cowboys do?

11.7.2. Listen to the dialogue.

11.7.3. Answer the questions in 11.7.1.

11.7.4. Look through the list of words. They will help you to understand the text.

on average — в среднем

currently — в настоящее время

regard — рассматривать

relatively — относительно

expect — ожидать

11.7.5. Listen to the story. Be ready to give the contents of it in Russian.

11.7.6. Tell the contents of the story in Russian as close to the text as possible.


Читайте також:

  1. Control Engineering Practice
  2. Conversational Practice
  3. Conversational Practice
  4. Conversational Practice
  5. Conversational Practice
  6. Conversational Practice
  7. Conversational Practice
  8. Conversational Practice
  9. Conversational Practice
  10. Conversational Practice
  11. II. Listen to the following words and practice their pronunciation
  12. II. Listen to the following words and practice their pronunciation




Переглядів: 737

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The man who escaped | Practice in communication

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.