Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Державна служба з геодезії та картографії

Враховуючи вимоги Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень", а також актуальність питання адміністративної реформи актуальним стає питання тісної співпраці Держкомзему україни та Укргеодезкартографії.

Основними завданнями Укргеодезкартографії є:

· участь у реалізації державної політики у сферітопографо-геодезичної, картографічної та кадастрової діяльності, створення національної геодезичної системи відліку, пов`язаної з європейськими та світовими системами координат, і національної інфраструктури геопросторових даних, встановлення, унормування, обліку, реєстрації, використання та збереження географічних назв;

· координація топографо-геодезичної та картографічної діяльності здійснення методичного керівництва у цій сфері;

· координація діяльності, пов`язаної з встановленням, унормуванням, обліком, реєстрацією, використанням та збереженням географічних назв.

Укргеодезкартографія відповідно до покладених на неї завдань:

1) готує у межах своїх повноважень пропозиції до проектів Державної програми економічного та соціального розвитку і Державного бюджету України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України, Національної програми інформатизації та інших програм, пов`язаних з використанням національних геоінформаційних ресурсів;

2) бере участь у розробленні та виконанні державних і регіональних програм розвитку топографо-геодезичної діяльності та картографування;

3) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенції, розробляє пропозиції стосовно вдосконалення законодавства і подає їх на розгляд Мінприроди;

4) забезпечує розміщення державного замовлення на проведення загальнодержавних геодезичних і картографічних робіт та розподіл між спеціалізованими підприємствами обсягу видатків для його виконання на конкурсних засадах, здійснює в установленому порядку оплату цих робіт;

5) розробляє, визначає і затверджує у межах своєї компетенції пріоритетні напрями та програми фундаментальних і прикладних розробок, науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, створює систему науково-технічного інформування у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності;

6) розробляє і затверджує в установленому порядку нормативно-технічні документи з питань топографо-геодезичної, картографічної та кадастрової діяльності, встановлення, унормування, обліку, реєстрації, використання та збереження географічних назв, у межах своєї компетенції здійснює державний контроль за використаним і збереженням географічних назв;

7) аналізує стан державної геодезичної і гравіметричної мережі розробляє пропозиції щодо її удосконалення, проводить картографічний моніторинг території України, включаючи шельфову зону;

8) забезпечує функціонування та розвиток державної геодезичної і гравіметричної мережі, включаючи мережу супутникових спостережень;

9) забезпечує діяльність Міжвідомчої науково-методичної ради з питань географічних назв, формує та забезпечує ведення Державного реєстру географічних назв України, назв географічних об`єктів інших країн світу, які використовуються в Україні;

10) організовує виконання астрономо-геодезичних, гравіметричних, інженерно-геодезичних, топографічних, картографічних, картовидавничих робіт, проведення супутникових радіонавігаційних спостережень, аеро- та космічних зйомок для дистанційного зондування Землі з метою вивчення природних ресурсів і стану довкілля;

11) забезпечує у межах своєї компетенції створення геоінформаційних систем у сфері державного управління та для інших потреб, а також організовує роботу з визначення географічних сталих;

12) видає в установленому законодавством порядку ліцензії на виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт та здійснює в межах своїх повноважень контроль за додержанням суб`єктами господарювання ліцензійних умов;

13) здійснює державний геодезичний нагляд, спрямований на забезпечення додержання суб`єктами господарювання встановленого порядку виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт;

14) організовує в установленому порядку метрологічне забезпечення топографо-геодезичної і картографічної діяльності;

15) організовує проведення реєстрації апаратури супутникових радіонавігаційних систем, які використовуються для виконання топографо-геодезичних робіт;

16) веде державний облік топографо-геодезичних і картографічних робіт, забезпечує зберігання матеріалів, одержаних за результатами їх виконання, формує і забезпечує ведення Державного картографо-геодезичного фонду, регіональних картографо-геодезичних фондів, бази цифрових і електронних карт, геопросторових даних;

17) забезпечує виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт з делімітації та демаркації державного кордону, бере участь у формуванні відповідної бази картографічних даних;

18) організовує вивчення, узагальнення та впровадження вітчизняного і зарубіжного досвіду в сфері топографо-геодезичної, картографічної та кадастрової діяльності;

19) бере участь у встановленому порядку в міжнародному співробітництві з питань топографо-геодезичної і картографічної діяльності, підготовці проектів міжнародних договорів у цій сфері;

20) виконує в межах, визначених Мінприроди, функції з управління майном топографо-геодезичних і картографічних підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління, зокрема з підготовки пропозицій щодо їх створення, реорганізації та ліквідації;

21) погоджує та подає на розгляд Мінприроди проекти статутів новоутворених і пропозиції щодо внесення змін до статутів діючих топографо-геодезичних і картографічних підприємств, установ і організацій, вносить пропозиції щодо призначення осіб на посаду керівників підприємств, установ і організацій;

22) сприяє забезпеченню топографо-геодезичних і картографічних підприємств, установ і організацій висококваліфікованими спеціалістами, організовує їх перепідготовку та підвищення кваліфікації;

23) бере участь у видавничій діяльності у сфері геодезії, картографії та кадастру;

24) виконує інші функції, що випливають з покладених на нього завдань.

Укргеодезкартографія має право:

· одержувати в установленому законодавством порядку від центральних і місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на неї завдань;

· припиняти відповідно до законодавства всі види топографо-геодезичних та картографічних робіт, які проводяться з порушенням стандартів, інструкцій, норм і правил; анулювати ліцензії на виконання цих робіт;

· скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до її компетенції;

· залучати спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до її компетенції;

· видавати накази організаційно-розпорядчого характеру;

· проводити конференції, семінари, наради з питань, що належать до її компетенції.

Укргеодезкартографія в межах своїх повноважень взаємодіє з центральними і місцевими органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян.

Указом Президента України від 17.02.2003 p. № 134 "Про заходи щодо створення єдиної системи державної реєстрації земельних ділянок, нерухомого майна та прав на них у складі державного земельного кадастру" Кабінет Міністрів України у 3-місячний строк був зобов'язаний вирішити питання щодо передачі Державної служби геодезії, картографії та кадастру (далі - Укргеодезкартографія) до складу Державного комітету по земельних ресурсах.

Але до цього часу це питання позитивно не вирішено. Навпаки, прийнято рішення про передачу Укргеодезкартографії Мінприроді, що певною мірою ускладнює Держкомзему здійснення певних функцій.

Основним завданням Укргеодезкартографії (Мінприроди)є забезпечення потреб України, зокрема її економіки, оборони, науки, освіти та громадян у топографо-геодезичній і картографічній продукції різного призначення.

Відповідно до законодавства, об'єктами топографо-геодезичної і картографічної діяльності є територія України (водні об'єкти, міста та інші населені пункти, системи промислових, гідротехнічних, інших інженерних споруд і комунікацій, континентальний шельф), територія земної кулі (включаючи Антарктиду і Світовий океан), космічний простір, небесні тіла.

Укргеодезкартографія у процесі виконання покладених на неї завдань взаємодіє з: Міноборони (у частині виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт для потреб оборони та національної безпеки), МЗС, Держкомкордоном (під час проведеня робіт з делімітації та демаркації державних кордонів України), Держкомземом (у частині забезпечення необхідною топографо-геодезичною інформацією та кадастровими планами, включаючи цифрові), іншими центральними органами виконавчої влади (МОН, Мінагрополітики, МВС, МИС, Мінтранс), установами та організаціями, які залучаються до виконання загальнодержавних топогрпафо-геодезичних і картографічних робіт.

З метою виконання завдань, покладених Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" на органи виконавчої влади на Укргеодезкартографію доцільно покласти здійснення наступних заходів:

1. Розмежування сфер управління та відповідальності за виконання робіт, пов'язанних із створенням єдиної системи державної реєстрації земельних ділянок, нерухомого майна та прав на них у складі державного земельного кадастру. Зокрема, на Укргеодезкартографію покласти:

· нормативно-технічне забезпечення виконання топографо-геодезичних та картографічних робіт;

· встановлення систем координат для виконання топографо-геодезичних та картографічних робіт на місцевому, регіональному та державному рівнях; створення та розвиток державних геодезичних мереж та геодезичних мереж згущення;

· створення картографічних основ для виготовлення кадастрових планів, індексних карт тощо.

 

2. Встановлення порядку використання державних картографо-геодезичних та земельно-кадастрових фондів для створення єдиної системи державної реєстрації земельних ділянок, нерухомого майна та прав на них і загальнодержавного картографування.

3. Виконання топографо-геодезичних та картографічних робіт здійснювати за методиками та ліцензіями Укргеодезкартографії (Постанова Кабінету Міністрів України від 30.01.97 № 99, пункт 6), з використанням сучасних супутникових методів визначення координат, аерокосмічних зйомок високої роздільної здатності за єдиними програмами та планами розробленими на підставі Угоди про взаємодію між Держкомземом та Укргеодезкартографією;

Вищезазначені питання врегульовано положеннями Закону України "Про топографо-геодезичну та картографічну діяльність", постановою Кабінету Міністрів України від 1.06.2002 р. №747, "Про затвердження Положення про Державну службу геодезії, картографії та кадастр}", постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.1993 р. №15 "Про порядок ведення державного земельного кадастру", Положенням про Державний комітет по земельних ресурсах, затвердженим Указом Президента України від 14.08.2000 р. №970 (зі змінами, внесеними Указом Президента України від 19.08.2002 р. №720), та іншими нормативно-правовими актами.

В Україні використовується геодезична мережа, побудована протягом 1950 - 1990 років. На всій території країни діє референтна система координат 1942 року (СК-42) і Балтійська система висот 1977 року, що досі в основному задовольняло потреби країни. Однак у сучасних умовах прискореного технологічного розвитку державна геодезична мережа та система відліку за своєю густотою і точністю пунктів уже не може на належному рівні забезпечити перехід до інших систем координат та необхідної точності прив'язки до геодезичних пунктів, а також задовольнити потреби економіки, науки, оборони та безпеки держави.

Топографічними картами масштабу 1:10 000 покрито на 96 відсотків територію України, а 1:25 000, 1:50 000, 1:100 000, 1:200 000, 1:500 000, 1:1000 000 - всю територію України, а топографічними планами масштабу 1:2 000 і 1:5 000 територію, що охоплює 95 відсотків міст і селищ. Разом з цим близько 70 відсотків топографічних карт і планів усіх масштабів створено понад 10 років тому і за своєю актуальністю та інформаційним змістом вони не відповідають сучасним потребам. Це стосується і тематичного та спеціального картографування. Указом Президента України від 1 серпня 2001 р. № 574 прийнято рішення про створення Національного атласу України як цілісної системи тематично пов'язаних і взаємоузгоджених карт, що повинні забезпечити інформаційну підтримку розвитку держави. Крім цього потрібно створити систему атласів, у тому числі загальногеографічного, довідкового та тематичних.

Впровадження в різних галузях економіки геоінформаційних систем зумовлює необхідність забезпечення їх цифровою картографічною інформацією. Вже створено цифрові карти масштабу 1:1 000 000, 1:500 000, 1:200 000, 1:50 000 на всю територію України, масштабу 1:10000 та більших масштабів на великі міста та окремі ділянки місцевості на основі існуючих картографічних матеріалів. Розпочато роботи із створення інформаційних банків та баз геопросторових даних. У розробках геоінформаційних систем використовуються в основному інструментальні програмні засоби іноземного виробництва. Необхідно створити національну інфраструктуру геопросторових даних, яка б забезпечувала можливість взаємовигідного використання відповідних відомостей аналогічних інфраструктур країн ЄС та інших зарубіжних країн.

Фундаментальні та прикладні наукові дослідження спрямовуються на вивчення фігури Землі, її гравітаційного поля, вертикальних та горизонтальних рухів земної поверхні, встановлення вихідних дат, побудову опорних геодезичних мереж, розроблення методів і технологій геоінформаційного картографування, концептуальних основ еколого-географічного картографування, цифрових технологій та засобів збирання і оброблення геопросторових даних, автоматизованих засобів видання картографічної продукції, математичних методів оброблення геодезичних даних, розроблення програмно-технічних комплексів для цифрової обробки матеріалів аеро- та космічної зйомки, відпрацювання СРНС-технологій створення геодезичних мереж.

Завершено розробку і налагоджено серійний випуск вітчизняних цифрових фотограмметричних станцій, програмно-технічного комплексу цифрового картографування, впровадження яких створило передумови для переходу топографо-геодезичного виробництва на якісно новий рівень. Ця продукція експортується до розвинутих країн світу, зокрема до США, Швеції, Китаю та інших.

Протягом останніх років виконано значні обсяги робіт з геодезичного та картографічного забезпечення демаркації державного кордону із Словацькою Республікою, Республікою Польща та делімітації - з Республікою Білорусь, Республікою Молдова, сухопутної ділянки державного кордону з Російською Федерацією. Розпочато перевірку (редемаркацію) державного кордону з Угорщиною. Після завершення облаштування державного кордону проводитиметься комплекс топографо-геодезичних та картографічних робіт, пов'язаних з демаркацією та редемаркацією всієї лінії державного кордону.

Міжнародні зв'язки України у сфері геодезії та картографії за останні роки розширилися. Укладено міжнародні угоди про співробітництво з більшістю країн СНД та рядом країн Європи. Україна бере участь у роботі багатьох міжнародних професійних організацій, а саме: Європейського комітету відповідальних за офіційне картографування (EuroGeographics), Міжнародній картографічній асоціації (ІСА), Міждержавній раді з геодезії, картографії та дистанційного зондування Землі країн СНД, Міжнародній федерації геодезистів (РІС), Міжнародному товаристві фотограмметрії та дистанційного зондування Землі (ISPRS), Комітеті 00Н із стандартизації географічних назв. Технічному комітеті по стандартизації географічної інформації TC211/ISO. Виконано ряд спільних проектів, у тому числі із створення умов для впровадження національної інфраструктури геопросторових даних, MapBSR - із створення цифрової карти для оцінки довкілля регіону Балтійського моря, EuroGlobalMap (EGM) та Global Mapping (GM) - із створення базових наборів цифрових геопросторових даних відповідно на територію Європи та на всю земну кулю.

Основні тенденції розвитку топографо-геодезичної та картографічної діяльності в Україні обумовлюються розвитком інформаційних технологій, глобальних систем визначення місцезнаходження об'єктів, аерокосмічних систем високої роздільної здатності для отримання інформації про Землю, цифрових методів обробки зображень та геопросторової інформації тощо. На стан справ у цій сфері в подальшому здійснюватимуть вирішальний вплив такі основні технологічні чинники, як розвиток глобальної та національної інфраструктури геопросторових даних (збирання, оброблення та розповсюдження), широке використання геоінформаційних систем і телекомунікаційних технологій як основного засобу забезпечення доступу суспільства до геопросторових даних та інформації; розширення сфери використання цифрових технологій, впровадження мультиспектральних систем дистанційного зондування Землі високої роздільної здатності, створення високопродуктивних засобів отримання просторової інформації про Землю в режимі реального часу на основі систем оптико-електронного сканування місцевості та цифрової аерофотозйомки; створення Європейської супутникової адіонавігаційної системи "Галілео", впровадження третьої цивільної частоти в системі NAVSTAR та створення на цій базі регіональних диференційних СРНС-мереж, які забезпечують виконання більшості геодезичних робіт.

Крім цього, рішення про набуття асоційованого членства в Європейському Союзі та підготовка до вступу в Північноатлантичний союз зумовлюють необхідність гармонізації українського законодавства у сфері топографо-геодезичної та картографічної діяльності та інформації з європейським, адаптації до стандартів ISO щодо якості та форматів обміну геопросторових даних, модернізації державної геодезичної мережі та системи відліку згідно з вимогами Європейського Союзу.



Читайте також:

  1. II Державна дума
  2. Адміністративна служба
  3. Активна і пасивна державна політика.
  4. Антиінфляційна державна політика
  5. Взаємодія ДСМК з іншими аварійно-рятувальними службами.
  6. Встановити централізоване адміністрування. Служба безпеки висту­пає, перш за все, в ролі радника або консультанта керівника підприємства, і не може нав'язувати методи (засоби) ІБ.
  7. Державна антициклічна політика
  8. Державна виконавча служба
  9. Державна виконавча служба (Ст. 12 КВК)
  10. Державна влада й місцеве самоврядування
  11. Державна влада як складова державно-владного механізму
  12. Державна влада як складова державно-владного механізму.




Переглядів: 1492

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Бюро технічної інвентаризації | Поняття землеустрою

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.