Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Упр. 312. Передайте следующие предложения в косвенной речи.

1. "Will the teacher return our exercise-books today?" asked Nick. 3. "My nephew is a very capa­ble young man," said the woman. "He has just grad­uated from college, but he is already a very skilful specialist." 3. "Sit still and don't move your head," said the doctor to me. 4. "I want to know how your cousin likes working at this hospital," said Vera to Helen. 5. "Don't forget to bring your exercise-books tomorrow," said the teacher to us. "You are going to write a very important paper." 6. "How can I get to the circus?" asked the girl. "Take tram number five," said the man. 7. "I am very sorry, Kate," said Mike, "I have forgotten to bring your dictionary." 8. "When does your mother go shop­ping?" asked the neighbour. 9. "Do you know where the Browns live?" we asked a passer-by. 10. "There are a lot of trains to my station on Sunday," said Andrew to us. "You will have no problems getting to my country-place." 11. "Do you often meet my sister at the library?" he asked me.

Упр. 313. Передайте следующие предложения в косвенной речи.

1. Не said: "I am sure she will come in time." 2. She said: "I shall be able to read English news­papers without a dictionary next year." 3. They said: "We shall not go to school on Sunday." 4. Mr. Dickson said: "I shall have to pay a lot of money for the car." 5. Peter said to me: I'll be waiting for you at the station." 6. Mary said: "I'll be back soon." 7. She said to me: "What are you going to do when you come home?" 8. She said: "I hope I'll soon speak English well." 9. He said: "I am sure it will rain tomorrow." 10. They said: "We shall go to the river tomorrow if it is hot." 11. She said: "I am busy today and I shall be bus­ier tomorrow." 12. Jane said: "I shall come to school early tomorrow."


Читайте також:

  1. А) Прочитайте и переведите следующие определения и примеры. Заполните пропуски словами из рамки.
  2. Выразите согласие/несогласие со следующими утверждениями, используя следующие речевые модели.
  3. Выучите следующие диалоги в парах.
  4. Закончите следующие предложения, используя необходимую информацию из текста.
  5. Измените предложения, используя в них оборот «сложное подлежащее».
  6. Кривая предложения конкурентной фирмы. Равновесие в краткосрочном периоде
  7. Объедините предложения так, чтобы получились связные высказывания.
  8. Переведите на русский язык следующие предложения.
  9. Переведите на русский язык следующие слова и словосочетания.
  10. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на время, выраженное формой модального глагола или его эквивалента.
  11. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на «сложное подлежащее».
  12. Переведите предложения, обращая внимание на выделенные слова, которые выступают в разных функциях в предложении.




Переглядів: 587

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Упр. 310. Передайте следующие предложения в косвенной речи. | Упр. 314. Передайте следующие предложения в косвенной речи.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.