Цілі і завдання інноваційної стратегії на підприємстві. Особливості розробки в сучасних умовах.
Інноваційна стратегія – це узгоджена сутність управлінських рішень, що впливають на інноваційну діяльність підприємства і мають довгострокові наслідки. Цілі інноваційної стратегії – це система основних орієнтирів довгострокової інноваційної діяльності, у відповідності до якої розробляється стратегія, вибираються найбільш ефективні шляхи її досягнення і формується портфель інноваційних проектів для довгострокового інвестування.
Важливе значення при виборі стратегії відіграє вдала інноваційна політика.
Інноваційна політика – спосіб дій, спрямованих на досягнення цілей інноваційного розвитку підприємства. Роль інноваційних стратегій в сучасних умовах різко підвищилася, так як нововведення визначають основні напрямки розвитку фірми. Стратегія нововведень передбачає об'єднання цілей технічної політики і політики капіталовкладень і спрямована на впровадження нових технологій і видів продукції. Вона передбачає вибір певних об'єктів досліджень, за допомогою яких підприємство прагне сприяти в першу чергу систематичним пошукам нових технологічних можливостей. У цьому сенсі стратегічне управління інноваціями орієнтується на досягнення майбутніх результатів безпосередньо через інноваційний процес (стадія досліджень, введення нововведень у виробниче використання, введення нового продукту в ринкове середовище). Стратегічне управління інноваціями зачіпає як концептуально-підприємницькі, так і організаційно-процедурні аспекти стратегічного розвитку фірми і, отже, реалізує свою функцію через підсистеми загального і функціонального менеджменту. Загальний менеджмент визначає генеральну лінію стратегічного розвитку.