МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема 4. Функції менеджменту1. Загальні функції управління 2. Взаємозв'язок функцій і рівней менеджменту 3. Характеристика конкретних функцій апарату управління
Питання 1. Загальні функції управління Функція управління - вид діяльності, заснований на поділі і кооперації менеджменту, який характеризується певною однорідністю, складністю і стабільністю впливів на об'єкт з боку суб'єкта управління. Функції управління і встановлення обсягу робіт з кожної функції є основою для формування структури системи управління та взаємодії її компонентів. Зміст і набір функцій, здійснюваних в процесі управління, залежать від типу організації (ділова, адміністративна, суспільна, освітня, армійська і так далі), від розмірів організації, від сфери її діяльності (виробництво, торгівля, надання послуг), від рівня в управлінській ієрархії (вище керівництво, управління середнього рівня, нижчий рівень управління), від функціональної сфери (виробництво, фінанси, маркетинг, кадри). Проте можна згрупувати всі види управлінської діяльності в п΄ять основних функції: 1. Плануваннявключає встановлення цілей і розробку шляхів їх досягнення. 2. Організація включає визначення особливих дій, а також ухвалення рішень про розподіл повноважень, обов'язків і відповідальності між підрозділами і посадовими особами. 3. Керівництво (координація і регулювання) включає повідомлення працівникам, в чому полягають їх обов'язки по виконанню плану компанії, з метою координації їх дій. 4. Мотивація включає забезпечення такого організаційного оточення, в якому працівникися спонукають виконувати свої обов'язки найкращім чином. 5. Контрольвключає наглядову і регулюючу діяльність, націлену на забезпечення виконання завдань організації згідно з планами. Сучасна теорія і практика менеджменту виділяє нові функції: Маркетинг – включає дослідження ринкових умов функціонування фірми з метою виробництва такої продукції, яка б задовольняла потреби споживачів; Інноваційна функція – забезпечення постійного удосконалення виробництва на основі впровадження новітних технологій, продукції, засобів управління тощо. Питання 2. Взаємозв'язок функцій і рівней менеджменту Ступінь виконання (за ознакою витрачаємого часу) вказаних функцій не однаковий для різних рівней управління (табл.4.1). Таблиця 4.1 Взаємозв'язок функцій і рівней менеджменту
Тобто менеджери вищого рівнявитрачають значну частину свого часу і роблять найбільш сильний вплив на функцію планування. Цьому сприяє обізнаність про стан справ в організації в цілому, відповідно до їх практичних знань про зовнішнє оточення фірми. Менеджери середнього рівняв більшість функцій управління включені в середньому ступені. Виняток становить їх велика відповідальність за організаційну і контрольну діяльність. Основні обов'язки менеджерів нижчого рівняреалізуються у функції керівництва, оскільки існує відносно велике число підлеглих, з якими вони вступають в прямий контакт. Їх організаційні і контрольні обов'язки знаходяться на середньому рівні по важливості, а їх залученість у функцію планування невисока. Це обумовлено вузьким кругозором більшості менеджерів першої ланки і їх відносною недосвідченістю в різноманітних і складних видах діяльності (це стосується стратегічного планування). Сучасна теорія і практика менеджменту виділяє і нові функції менеджменту: 1. Маркетинг.Маркетинг практично охоплює все ті процеси в діяльності підприємства, які впливають на ефективну реалізацію товарів: дослідження і розробки, закупівля сировини, виробництво, упаковка, транспортування, продаж, обслуговування, постачання запасних частин і ін. 2. Інноваційна функція– одна з головних вузлових проблем менеджменту. Означає застосування таким принципів, прийомів і методів управління, які б забезпечили для підприємства конкурентні переваги за рахунок виробництва нових товарів, застосування сучасних ефективних технологій, оптимального використання обмежених ресурсів тощо.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|