Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Система показників статистики цін и тарифів. Види цін. Завдання статистики цін та організація їх статистичного спостереження.

Тема 10.Статистика цін і тарифів.

10.1. Система показників статистики цін и тарифів. Види цін. Завдання статистики цін та організація їх статистичного спостереження.

10.2. Вивчення структури та зв”язку структурних зрушень елементів.

10.3. Індекси цін.

10.4. Оцінка рівня інфляції, її використання для порівняльного аналізу вартісних показників.

 

Ціна – це форма грошового виразу споживчої вартості одиниці товару чи послуги. Вона може бути вищою за вартість у разі дефіциту товарів на ринку та нижчою – у разі їх надлишку. Характеристику рівня цін, їх структури та динаміки можна отримати за допомогою системи показників статистики цін, що поділяється на блоки, показники та субпоказники.

І. Рівня цін (блок):

а) індивідуальний;

б) середній;

в) узагальнюючий.

ІІ. Структури цін:

а) собівартість;

б) націнки;

в) скидки (оптові, роздрібні);

г) податки.

ІІІ. Співвідношення цін:

а) коефіцієнти співвідношення цін регіонів;

б) коефіцієнти співвідношення цін товарів.

ІУ. Варіації цін:

а) показники варіації цін у просторі (соціально-економічному та географічному);

б) показники варіації цін у часі.

У. Динаміки цін:

а) показники динаміки окремих товарів-представників;

УІ. Еластичності:

а) показники варіації цін у від соціально-економічних факторів;

б) показники варіації цін одних товарів від цін інших товарів.

Державна статистика веде спостереження та досліджує ціни виробника, ціни покупця, роздрібні ціни та тарифи на послуги, оптові ціни підприємств, кошторисні ціни на будівельні об”єкти, ціни зовнішньоторговельні та ін..

До завдань статистики цін і тарифів належать:

а) дослідження рівня, структури й динаміки оптових та роздрібних цін і тарифів на послуги;

б) внутрішні регіональні та міждержавні порівняння цин та тарифів;

в) розрахунок індексів для оцінювання динаміки ціни як фактора рівня життя, як індикатора інфляційних процесів; макроекономічних показників СНР, зміни фізичного обсягу виробництва в окремих галузях, динаміки споживання населення та купівельної спроможності грошей.

Ці завдання можна вирішувати, використовуючи особливі методики статистичного спостереження (СС). Основною формою СС за рівнем цін і тарифів є спеціально організовані СС, які проводяться способом вибіркового обстеження, що мають регулярний характер та виконуються за стандартними наборами товарів-представників продукції для кожної галузі народного господарства за вибірковим колом одиниць сукупності, які випускають приблизно 50% загального обсягу товарів галузі. Певну частину інформації статистичні органи отримують із обов”язкової фінансово-бухгалтерської звітності підприємств та установ про обсяги реалізації продукції, сплату податків.

До стандартного набору товарів-представників та послуг входить 425 їх видів. Класифікація їх відповідає стандартній класифікації статистики виробництва, роздрібної торгівлі та зовнішньоекономічної діяльності країни.

Цей набір поділений на три групи:

а) продовольчі товари – (38 підгруп);

б) непродовольчі товари - (56 підгруп);

в) послуги – (27 підгруп).

Реєстрація цін і тарифів охоплює всі сфери торгівлі та послуг (магазини, ринки, ресторани, кафе, їдальні, агенства з продажу автомобілів, АЗС, лікарнях та поліклініках, на авто- та залізничному транспорті, пошті, телеграфі, ЖКГ). Щомісяця реєструють приблизно 1,5 млн. окремих значень цін.. Для цього використовують спеціально підготовлених штатних працівників органів державної статистики.

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. II. Організація і проведення спортивних походів
  4. II. Організація перевезень
  5. II. Організація перевезень
  6. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  7. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  8. V. Завдання.
  9. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  10. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  11. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  12. VI. Узагальнення та систематизація знань




Переглядів: 944

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 9. Методи розрахунку показників результатів економічної діяльності. | Вивчення структури та зв”язку структурних зрушень елементів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.