Витрати + прибуток ! Витрати + прибуток ! Витрати + прибуток
Статистичними показниками варіації цін є:
а) розмах варіації . Він характеризує різницю між максимальною та мінімальною ціною і деякою мірою свідчить про диференціацію рівня споживання населенням;
б) оскількиможе дати випадковий результат для даного ряду через визначення його за крайніми значеннями, то визначають
середнє лінійне відхилення ;
в) середнє квадратичне відхилення .
При масовому продажу доцільно замінити на модальну ціну;
г) коефіцієнт варіації, який характеризує ступінь коливання цін.
.
При дослідженні варіації цін доцільно користуватися методом аналітичного групування. Роль факторної ознаки у формуванні загальної варіації визначається розкладанням дисперсії на міжгрупову та середню з групових і визначення кореляційного відношення .
Вивчається також територіальна варіація цін. За територію можна умовно прийняти магазини, діловий центр, “спальні райони” і т. ін.
Середня ціна дорівнює
,
де - кількість споживачів певного району, території і.