Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Теоретико-методичні основи формування уявлень про ціну та вартість. Вивчення взаємозв’язку між ціною, кількістю та вартістю

В силу вікових особливостей молодших школярів не можна визначити поняття “ціна”, “вартість” так, як це робиться в економічній теорії, то під ціною розумітимемо кількість грошей, які необхідно заплатити за одиницю товару, а під вартістю – кількість грошей, які слід заплатити за кілька одиниць товару або за всю покупку. Під швидкістю руху тіла розумітимемо відстань, яку воно проходить за одиницю часу.

Формування уявлень про ціну та вартість, їх одиниці вимірювання відбувається протягом вивчення курсу математики початкових класів з допомогою системи вправ, яка включає в себе, як свідчить аналіз підручників з математики для І-ІУ класів, принаймні наступні завдання: 1) використання моделей монет як лічильного матеріалу при вивченні нумерації чисел в межах десяти; 2) розв'язування задач на знаходження вартості за предметними картинками, представленими на сторінках підручника; 3) складання та розв'язування текстових задач за малюнками підручника (приклади двох таких вправ представлено у таблиці № 11);

Таблиця № 11.

Було Купили Одержали здачі
10 к. Гумку за 6 к. ?
Було Витратили Залишилося
27 к. 21 к. ?

4) використання набору монет для вивчення десяткового складу чисел другого десятка; 5) вправи, дидактичним призначенням яких є ознайомлення школярів з ціною різноманітних предметів; 6) розв'язування простих текстових задач трьох видів: а) на визначення вартості за відомими ціною і кількістю (щоб знайти вартість потрібно ціну помножити на кількість); б) на визначення ціни за відомими вартістю та кількістю (щоб знайти ціну потрібно вартість поділити на кількість); в) на визначення кількості за відомими вартістю та ціною (щоб знайти кількість потрібно вартість поділити на ціну); 7) розв'язування простих задач на різницеве чи кратне порівняння, пов’язаних з ціною або вартістю, наприклад: “Ціна однієї ляльки 9 грн., а одного ведмедика – 7 грн. На скільки лялька дорожча за ведмедика?”; 8) вправи на перетворення складених іменованих чисел у прості і навпаки, наприклад: 9 грн. 12 к. = 912 к., 517 к. = 5 грн.17 к.; 9) розв'язування типових складених задач на знаходження четвертого пропорційного, невідомого за двома різницями, на складне правило трьох, наприклад: “Якщо дівчинка купить 4 цукерки, то в неї залишиться 24 к., якщо вона купить 6 цукерок, то в неї залишиться лише 12 к. Скільки коштує одна цукерка?”; 10) розв'язування задач з ціною, вартістю та кількістю з буквеними даними, наприклад: “За 5 блокнотів заплатили а гривень. Скільки коштує один блокнот? Скільки треба заплатити за к таких блокнотів?”; 11) розв'язування складених текстових задач з типовим конкретним змістом і сюжетом, наприклад: “Учень купив 12 цукерок по 10 к. кожна, і кілька стержнів по 8 к. кожний. За всю покупку він заплатив 2 грн. Скільки стержнів купив учень?”; 12) вправи на складання задач за виразом, таблицею, схемою, малюнком тощо, наприклад: “За виразом (100-73):9 склади задачу. Коротко запиши і розв’яжи.”; 13) розв'язування вправ виду: “За даними таблиці дізнайся, скільки купили метрів крепдешину.” (див. таблицю № 12);

Таблиця № 12.

  Ціна Кількість метрів Вартість
Штапель 3 грн. 6 м 270 грн.
Крепдешин 63 грн. ?

14) вправи на порівняння величин, виражених в одиницях вимірювання ціни, наприклад: порівняй величини: 1510 к. і 15 грн. 10 к.; 15) вправи на додавання, віднімання, множення і ділення іменованих чисел, наприклад:

4 грн. 75 к. + 9 грн. 09 к., 12 грн. 70 к. – 8 грн. 07 к., 5 грн. 75 к. · 4,

1 грн. 25 к. : 5( ці види вправ виконують так само, як і дії з іменованими числами, вираженими мірами довжини).

 


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. I. ІСТОРИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
  3. II. Мета вивчення курсу.
  4. III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  5. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  6. IV. Вивчення нового матеріалу.
  7. IV. Вивчення нового матеріалу.
  8. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
  9. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  10. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  11. V. Вивчення нового матеріалу.
  12. XIII. Формування та оприлюднення рейтингового списку вступників, рекомендованих до зарахування




Переглядів: 2219

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теоретико-методичні основи вивчення маси та місткості, способів їх вимірювання, одиниць вимірювання та співвідношень між ними. Дії над іменованими числами, вираженими мірами маси | Теоретико-методичні основи вивчення часу. Методика ознайомлення з одиницями вимірювання часу. Дії над іменованими числами, вираженими мірами часу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.