Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні принципи оцінювання обсягів продажу споживчих товарів за всіма каналами реалізації для визначення місткості ринку

Схема співставлення показників кон’юнктури товарного ринку

Показники Характеристика кон’юнктури
Індекс виробництва Індекс продажу Індекс запасів
Зростання Без змін Зменшення Зростання Без змін Зменшення Зростання Без змін Зменшення
+ + +   + + +     Знижена
+ +     +   + +   Низька
+     +       + + Висока
  + + + +     + + Підвищена

 

Споживчий ринок в Україні набуває різноманітних форм. Утворюються нові канали реалізації товарів населенню, торговельні об’єкти недержавного сектору стають більш різноманітними, продаж товарів у значних масштабах здійснюється фізичними особами. На споживчому ринку можна виокремити такі канали реалізації товарів:

1. Офіційно зареєстровані підприємства.

2. Організований ринок із продажу:

2.1. Продовольчих товарів;

2.2. Непродовольчих товарів.

3. Неформальний ринок.

З метою отримання більш повної інформації про стан споживчого ринку на державному та регіональному рівнях Держкомстат України проводить економічне оцінювання та розрахунки, які характеризують продаж товарів населенню за всіма каналами реалізації.

Методика оцінювання загального обсягу продажу споживчих товарів розроблена Держкомстатом України в 1998 році і ґрунтується на базі даних суцільного спостереження, вибіркового спостереження об’єктів, одноразових обстежень, матеріалів вибіркових обстежень умов життя домогосподарств, що проводяться органами статистики, а також даних державних податкових органів.

Організований ринок з продажу продовольчих товарів охоплює: а) реалізацію на міських ринках селянами та іншими громадянами, колективними і фермерськими господарствами сільськогосподарської продукції; б) інших продовольчих товарів (як вітчизняного виробництва, так і імпортних).

Товарооборот міських ринків сільськогосподарської продукції визначається за даними щомісячної форми Б-2 «Звіт про продаж і ціни сільгосппродуктів і худоби господарствами, селянами та іншими громадянами», форми 6 «Обчислення індексів цін і продажу на міських ринках» та 12-торг «Звіт про реалізацію сільськогосподарської продукції на ринках і стан їх матеріально-технічної бази». Розрахунки проводяться так.

На ринках вибіркового кола міст статистичні органи разом з працівниками ринків (обліковцями-статистиками) ведуть щоденні спостереження за об’єктами завозів сільськогосподарської продукції і періодично здійснюють реєстрацію цін. Дані заносяться у спеціальні блокноти. На підставі цієї інформації по даному колу міст визначаються кількісні і вартісні показники продажу продукції за місяць (форма Б-2). Товарооборот по усіх міських ринках регіону визначається розрахунковим шляхом на підставі даних статистичної звітності за формою 12-торг, за якою один раз на рік звітують усі ринки.

Щоб отримати оборот усіх продовольчих товарів на організованих ринках, визначається за квартальними даними обстежень домогосподарств питома вага інших продовольчих товарів, які не входять до переліку сільгосппродуктів (це хліб, макаронні вироби, овочеві, фруктово-ягідні, м’ясні і м’ясорослинні, молочні і рибні консерви, морозиво, маргарин та інші жири, цукерки, шоколад, печиво, торти, чай, кава натуральна, майонез, оцет, гірчиця, хрін, перець, сіль, безалкогольні і алкогольні напої, інші продукти харчування) і дораховується їх обсяг. У середньому по Україні сума купівель вищеперелічених товарів у загальній вартості купівель продуктів харчування на міських організованих ринках за 1998 рік становила 17,0 %.

Неформальний ринок — це переважно фізичні особи, що офіційно не зареєстровані в державних податкових органах і здійснюють торгівлю споживчими товарами в заборонених місцях. Оборот неформального ринку може бути визначений на підставі квартальних даних обстежень домогосподарств порівнянням обсягів витрат населення на придбання товарів у громадян на неформальних ринках. У середньому по Україні у 1998 році питома вага обороту неформального ринку в загальному обсязі продажу споживчих товарів населенню за всіма каналами реалізації становила 6 %.

Таким чином, якщо, наприклад, продаж м’яса та м’ясопродуктів через торговельну мережу і мережу ресторанного господарства дорівнював в Україні 1998 року 260 тис. т, то це становило лише 25 % усього продажу. Для визначення продажу за всіма каналами реалізації необхідно 260 тис. т помножити на 1,75. Тоді обсяг продажу м’яса та м’ясопродуктів за всіма каналами реалізації дорівнюватиме 455 тис. т, який потрібно використати для визначення місткості ринку.

Розрахунки обсягів продажу споживчих товарів за всіма каналами реалізації проводяться Держкомстатом України на регулярній основі як у цілому, так і за окремими товарами і регіонами.


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  4. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  5. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  6. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  7. Ocнoвнi визначення здоров'я
  8. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  9. VII. За видами товарів і послуг
  10. Автомати для продажу гарячих напоїв
  11. Автомати для продажу гарячих страв
  12. Автомати для продажу штучних товарів




Переглядів: 536

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ринкові пропорції попиту і пропозиції. Місткість ринку | Статистичні методи оцінювання кон’юнктурних коливань

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.