Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ІІ етап: Збір та обробка інформації.

На даному етапі відбувається:

- Формулювання вимог до інформації, тобто до її кількості та якості. Існує така залежність між вартістю додаткової інформації та її вигідністю:

- Збір інформації, тобто визначення способів та строків збору інформації;

- Оцінка інформації та формулювання критеріїв для прийняття рішень.

Спочатку визначаються критерії, які мають жорсткий та обмежуючий характер. Серед них виділяють такі: вимоги законодавства, правові, технічні, екологічні та інші нормативи, технічні умови експлуатації, вимоги вищих рівнів управління. Визначаються бажані критерії, тобто бажані наслідки від рішення:

- соціальні (захищеність колективу чи окремого працівника);

- ергономічні (забезпечення зручності для працівників);

- економічні (є найголовнішими, асоціюються з прибутковістю роботи організації).

І та ІІ етапи тісно пов’язані, оскільки при наявності додаткової інформації може змінюватися діагноз проблеми.

ІІІ етап: Виявлення та оцінка альтернатив.

На даному етапі відбувається формування різноманітних варіантів вирішення проблеми. На практиці їх суть зводиться до того, що необхідно:

- позбавитись або обмежити те, що небажано, але воно існує в організації;

- набути того, що є бажаним, але відсутнім в організації.

другий підхід вважається більш раціональним, оскільки позбавлення від бажаного зовсім не означає набуття бажаного.

Чому не говориться про варіанти рішень?

Тому що в менеджменті є досить мало проблем, які на управлінській мові називаються закритими. Це, як правило, стандартні нескладні проблеми, які дають можливість прийняття безальтернативних рішень.

Більшість проблем являються відкритими, тобто допускають більше як одне рішення. Тому існування одного варіанту вирішення проблеми може свідчити про слабке опрацювання проблеми та високу ймовірність прийняття неоптимального рішення.

Найкращим варіантом вважають розробку так званого “бінарного рішення”, яке припускає

Два варіанти дій та можливість зробити між ними вибір. Оскільки цей спосіб також не дає впевненості, що один із варіантів буде оптимальним, то розробляється багатоваріантне рішення.

Завершується даний етап оцінкою кожного з варіантів, тобто визначаються всі “+” та “-” кожного варіанту.

ІV етап: Підготовка та оптимізація рішення, яке приймається.

Суть даного етапу полягає в виборі оптимального варіанту рішення.

Дана процедура може проходити в наступній послідовності: спочатку відбирають варіанти, кращі за технічними параметрами, середини – кращі за соціально-економічними параметрами. Вибраний варіант, само собою розуміється, не повинен суперечити діючому законодавству. Після вибору варіанту рішення проводиться його заключне формулювання.

V етап: Прийняття рішення.

Даний етап є процедурним, оскільки в багатьох організаціях прийняття рішень обумовлюється встановленими правилами:

1. обговорення проекту рішення (на зборах акціонерів, правлінні, трудового колективу, комісії);

2. погодження з вищестоящими органами управління;

3. погодження основних положень управлінського рішення з безпосередніми виконавцями чи зацікавленими особами;

4. затвердження рішення керівником чи уповноваженим органом управління;

5. документальне оформлення рішення та доведення його змісту до виконавців та контролюючих органів

VІ етап: Реалізація рішень та оцінка їх результатів.

Успішна реалізація управлінських рішень залежить від ефективної організації виконання рішень та контролю за даним процесом.

До організаційних факторів в даному випадку слід віднести:

- підбір кадрів (виконавців);

- чіткий розподіл обов’язків серед виконавців;

- розробка системи мотивації для виконавців;

- налагодження періодичної звітності (особливо якщо виконання рішення розтягнулося в часі).

Що стосується оцінки результатів управлінського рішення, то використовувані методики напрацьовані. Рішення повинні бути аналогічними, тобто ефект повинен бути більший, ніж витрати по їх реалізації.

 


Читайте також:

  1. Алфавітний підхід до вимірювання кількості інформації.
  2. Аналіз та узагальнення отриманої інформації.
  3. Аналітична обробка інформації вузлами інформаційно-аналітичної функціональної підсистеми МОЗ України і питань НС.
  4. Баланс підприємства як джерело інформації.
  5. Бухгалтерська обробка документів.
  6. Введення інформації в ЕОМ та її обробка
  7. Види та функції засобів масової інформації.
  8. Визначення та характеристика управлінської інформації.
  9. Вирішення проблеми не міститься в існуючому знанні та не може бути отримане шляхом перетворення наявної наукової інформації.
  10. Вирішення проблеми не міститься в існуючому знанні та не може бути отримане шляхом перетворення наявної наукової інформації.
  11. Властивості інформації.
  12. Графоаналітична обробка даних при двох змінних факторах і лінійної залежності




Переглядів: 3157

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вироблення та реалізація раціональних управлінських рішень. | Методи оптимізації управлінських рішень.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.054 сек.