МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Одномірні та багатомірні стилі керівництва. Адаптивне керівництво.В залежності від того, скільки ознак покладено в основу характеристики стилю керівництва, вони поділяються на одномірні та багатомірні або ситуаційні. Найбільш поширені та відомі серед одномірних стилів керівництва є авторитарний, демократичний, ліберальний. Подальший розвиток одномірних стилів керівництва привів науковців до розробки системи керівництва через структуру та увагу до підлеглих. Авторитарний керівник не може бути демократом, але він в певній мірі повинен також якусь увагу приділяти стосункам в колективі. Американські вчені ……….. та Моутон побудували “управлінську гратку”, де виділили п’ять стилів керівництва, які враховують інтереси людей (вертикальна вісь) та інтереси виробництва. Гратка представляє собою таблицю з дев’яти стрічок і стовпців, кожен може відповідати відповідному стилю керівництва. 1.1 – характеризується мінімальними зусиллями для досягнення необхідних виробничих результатів та збереження членства в організації; 9.1 – максимальна турбота про підприємство поєднується з мінімальною турботою про підлеглих. Керівник надає перевагу поліпшенню техніко-економічних показників шляхом посилення форм контролю та покарань; 1.9 – основна увага приділяється збереженню товариських стосунків в колективі, навіть за рахунок погіршення економічних показників організації; 5.5 це золота середина, керівник балансує виробничі результати та задовільний рівень морального клімату. Керівник критично сприймає погляди підлеглих, контролює тільки у випадках розбіжностей у конфліктних ситуаціях, приймає сторону більшості. 9.9 – виробничі успіхи зумовлені відданими своїй справі людьми, взаємозалежність цілей організації та виконавців веде до довіри та поваги. Практична цінність “управлінської гратки” заключається в тому, що за її допомогою можна наперед можна визначити вимоги до тої чи іншої посади згідно штатного розпису, а також оцінити якості претендентів на дані посади. Для визначення залежності між стилем керівництва та продуктивністю праці американські теоретики почали вивчати не тільки взаємини керівників і підлеглих, а й ситуацію в цілому. Тобто особливості самої організації, системи її цінностей, досвід керівника, характер завдань, що вирішуються. Так вникли багатомірні або ситуаційні моделі стилів керівництва. Ситуаційна модель керівництва Фідлера. Згідно з цією моделлю поведінка керівника повинна враховувати наступні фактори: 1. Відносини між людьми (лояльність підлеглих, довіра їх до керівника); 2. структура задачі (чіткість формулювання завдань, їх структуризація); 3. концентрація влади (обсяг законної влади, посадові повноваження. Вони встановили, що в тих випадках, коли вирішуються структуризовані завдання, більш ефективним є керівник, орієнтований на задачу, навіть, якщо в нього низький рейтинг. Навпаки, у випадках вирішення складних неструктуризованих завдань, більш ефективними є керівники, орієнтовані на людські стосунки та з високою довірою підлеглих. Дещо схожими є ситуаційна модель „шлях-ціль Мітчела та Хауса і теорія життєвого циклу Хорсі та Бланшара. Професор Хаус виділяє чотири стилі керівництва: 1. стиль підтримки (орієнтований на людину); 2. інструментальний стиль (орієнтований на завдання); 3. стиль на засадах участі ; 4. стиль, орієнтований на групові досягнення. Згідно з названими моделями, вибір стилю керівництва залежить від здатності виконавців відповідати за свою поведінку (так званої зрілості, а також від її обізнаності в розв’язанні конкретних завдань). На думку Хорсі та Бланшара, зрілість є динамічною характеристикою, тобто характеристикою конкретної ситуації. Залежно від завдання конкретні особи та групи працівників проявляють різний ступінь зрілості, а керівник повинен міняти свою поведінку відповідно до конкретної ситуації. Ситуаційні моделі підкреслюють необхідність гнучкого керівництва, яке в сучасному менеджменті отримало назву адаптивне керівництво. В кожній ситуації керівник повинен чітко уявляти свої власні можливості, здібності підлеглих, приоду завдань, потреби і повноваження підлеглих, застосовувані стилі керівництва повинні враховувати національні особливості різних країн. За висловом Ріса Андисиліса, найкращий стиль керівництва – що орієнтується на реальність. Читайте також:
|
||||||||
|