Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Природа та види конфліктів в організації.

Тема 11. Управління конфліктами та стресами в організації.

1. Природа та види конфліктів в організації.

2. Конфлікт як процес. Методи розв’язання конфлікту.

3. Природа стресів та управління ними.

 

У процесі здійснення управлінського впливу менеджер має справу з ситуаціями, зумовленими з особливостями конкретних людей, їх характерів, взаємодії інтересів груп працівників, колективної та індивідуальної психології.

Конфлікт – це відсутність згоди між двома чи декількома людьми або внутрішній дискомфорт однієї особи.

Досить довго психологи та менеджери сперечались щодо доцільності конфліктів. Школа Вебера доказувала їх небажаність. Її представники пов’язували конфлікти з різними драматичними ситуаціями, суперечками, війнами та негативними наслідками.

Сучасний американський менеджмент підкреслює бажаність конфліктів, вбачаючи в них джерело зростання. Вони ж дали таку класифікацію конфліктів:

1. За ознакою результатів:

- функціональні;

- дисфункціональні.

Причинами конфліктів в організації можуть бути: розподіл ресурсів, взаємозалежність завдань, суперечливі цілі, відмінності в уявленні та сприйнятті різних ситуацій, відмінності у життєвому досвіді, недостатня та неправильна інформація, незадовільні комунікації, різна зміна подій та різна психологічна підготовленість людей до їх сприйняття.

2. За причинами виникнення:

- структурні (пов’язані з нечітким розподілом повноважень та ресурсів;

- міжособисті (пов’язані з психологічною несумісністю людей).

3. За змістом:

- внутрішньоособисті (причини: суперечливі вимоги до працівника, психологічне несприйняття змін);

- міжособисті (виникають внаслідок неправильного розподілу ресурсів, хоча зовні це може виглядати як несхожість характерів, недосконалий розподіл повноважень, рівнів інтелекту і особливостей характеру);

- міжгрупові (між лінійним та штабним персоналом, профспілкою і адміністрацією. Основна причина – зіткнення інтересів різних груп).

Приховані конфлікти проявляються у вигляді інтриг. Під інтригою в менеджменті розуміють свідому дезінформацію керівника та колег з метою спонукання їх до певних дій, які приносять вигоду ініціаторам інтриги та шкоду тим, проти кого спрямована дана інтрига. Найпоширенішим інтриги є чутки та інформація з третіх рук, з допомогою якої чи обділяються певні особи.

Відкриті конфлікти характеризуються створенням певних груп людей, які активно протистоять офіційній думці з метою захоплення формальної та неформальної влади.

Найважче управляти прихованими конфліктами.


Читайте також:

  1. Акти з охорони праці в організації.
  2. База управлінських рішень і закони організації.
  3. Бактеріофаг, його природа і практичне застосування. Вплив бактеріофага на мінливість мікроорганізмів.
  4. Банк і його операції. Правова природа банківської діяльності
  5. Бюрократична модель проекту організації.
  6. Види конфліктів
  7. Види конфліктів за результатами
  8. Види та учасники збройних конфліктів.
  9. Виділимо групу факторів зовнішнього середовища, які спричиняють певні зміни в організації.
  10. Внутрішнє середовище організації.
  11. Внутрішнє середовище організації. Змінні всередині організації (цілі, завдання, структура, технологія, люди).
  12. Внутрішнє середовище організації. Змінні всередині організації (цілі, завдання, структура, технологія, люди).




Переглядів: 642

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Одномірні та багатомірні стилі керівництва. Адаптивне керівництво. | Природа стресів та управління ними.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.