Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Метод рівнянь Кірхгофа

 

Цей метод полягає в складанні необхідної кількості рівнянь (див. попередній підрозділ) шляхом застосування обох законів Кірхгофа до розраховуваного кола і в подальшому розв’язанні одержаної системи рівнянь. Результатом розв’язання цієї системи будуть саме шукані струми у вітках. Це найбільш загальний метод розрахунку кола, але він потребує й найбільшої кількості обчислювальних операцій порівняно з іншими методами.

Розглянемо застосування методу рівнянь Кірхгофа на прикладі кола, схема якого наведена на рис.1.23. Відомими є Е1, Е2, J1 та опори всіх резисторів. Треба знайти струми I1, I2, I3, I4, I5.

 

 

Рис. 1.23

 

1. Визначимо кількість віток NB. Для цього кола NB=5.

2. Задамося довільними напрямками струмів у вітках. Струм I5 має сенс спрямувати за напрямом струму J1, бо вони все одно збігаються, як того вимагає дефініція ідеального джерела струму. Отже, кількість невідомих величин, а з нею – і потрібна кількість рівнянь складають NB – NТ = 5 – –1=4.

3. Визначимо кількість вузлів NУ (у даному випадку NУ =3). Складемо рівняння за першим законом Кірхгофа для будь-яких (NУ –1) вузлів, наприклад для вузла 1 та вузла 2:

 

I1+I3+J1=0, (1.5)

I2+I4=I3. (1.6)

 

Важливе зауваження.Для останнього вузла (тут це вузол 3) рівняння за першим законом Кірхгофа не складають, бо воно не є незалежним, а утворюється з лінійної комбінації рівнянь для перших (NУ –1) вузлів.

4. Визначимо кількість рівнянь, якої не вистачає для складання потрібної системи рівнянь. Всього треба скласти NB – NТ =4 рівняння. Вже є (NУ –1)=2 рівняння. Тому треба ще NB – NТ –(NУ–1)=5–1–2 рівняння.

Складемо їх на базі другого закону Кірхгофа. Спочатку оберемо контури та довільно оберемо напрямки їх обходів (див. рис. 1.23). При цьому обираємо тільки незалежні контури,тобто такі контури, кожен з яких містить хоча б одну вітку, яка не входить до іншого контуру. Тепер складемо рівняння для контуру 1 та контуру 2:

 

Е1–Е2=I1R1–I3R3–I2R2(1.7)

Е2=I2R2–I4R4.(1.8)

Важливе зауваження.Для контурів, які охоплюють ідеальні джерела струму, рівняння за другим законом Кірхгофа не складають. Тому в даному випадку не складають такого рівняння для контуру 3.

5. Розв’язуємо систему чотирьох рівнянь (1.5) – (1.8) і знаходимо шукані струми I1, I2, I3, I4 (струм I5 автоматично дорівнює струму J1).

Увага! Якщо деякі із струмів виявляться від’ємними, це свідчитиме про те, що справжній напрямок протікання струму протилежний напрямку, який довільно обрано при виконанні п.2. Цей висновок справедливий для будь-якого методу розрахунку кіл.

 


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. D) методу мозкового штурму.
  3. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  4. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  5. I Метод Шеннона-Фано
  6. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  7. I. Метод єдиної подібності.
  8. I. Метод рiвних вiдрiзкiв.
  9. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  10. II. УЧЕБНЫЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ, ПРАКТИКУМЫ
  11. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  12. IV. Метод супутних змін.




Переглядів: 735

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальні міркування з розрахунку складних кіл | Принцип накладання. Метод накладання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.