Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Служба Instant Messaging Service

Служба IRC

Служба IRC (Internet Relay Chat) є засобом для он-лайнового спілкування в реальному масштабі часу, яка надає великий вибір каналів (тем) для проведення дискусій з однодумцями.

Спочатку служба IRC мала одну мережу IRC, яка згодом розділилася на кілька IRC--мереж. Ці IRC-мережі не пов’язані між собою і мають власні імена (DALnet, IRCnet, UNDERnet, RusNet, WeNet, IrcNet.ru тощо). Всередині кожної IRC-мережі існують свої тематичні області або канали.

Ця служба заснована на мережній архітектурі клієнт-сервер, тому для он-лайнового спілкування в Інтернет необхідно на комп’ютері встановити IRC-клієнт. В Інтернеті можна викачати IRC-клієнти для Windows-систем, Unix-подібних ОС, OS/2, і мобільних телефонів.

При запуску програми - клієнта, вона встановлює з'єднання з вибраним IRC-сервером. Оскільки IRC-сервери мережі об'єднані між собою, то для спілкування достатньо підключиться до одного з її серверів. Після під’єднання до сервера IRC користувач бачить список доступних тем (каналів), в яких він може спілкуватися.

Для спілкування в чаті можна використовувати як IRC-клієнти, так і веб-чати. Веб-чати призначені для обміну повідомленнями на веб-сторінці за допомогою браузера. В цьому випадку встановлювати на комп’ютері клієнтське застосування не потрібно. Веб-чат - це веб-сторінка, де можна в реальному часі спілкуватися з іншими відвідувачами.

Результатом розвитку чату стала служба миттєвих повідомленьIMS (Instant Messaging Service). IMS - це одна з комунікаційних технологій в Інтернет. В службі миттєвих повідомлень окрім текстових повідомлень можна передавати картинки, файли, звукові та відео сигнали.

Ця служба має свої мережі, які побудовані за принципом клієнт-сервер. Клієнтська програма IMS, яка призначена для ведення бесіди і миттєвого обміну повідомленнями в режимі он-лайн через служби миттєвих повідомлень, називається месенджером (Instant messengers, IM).

Для спілкування можна використовувати як десктопний IM-клієнт (месенджер), так і веб-версію клієнта, наприклад, Google Talk Gadget, JWChat, Meebo, MDC.

Як правило, мережі обміну мають окремий сервер (деякі мережі є децентралізованими), до якого підключаються месенджери, і власні протоколи взаємодії. Більшість мереж служби миттєвих повідомлень використовують закриті або пропріетарні протоколи (власні протоколи, що належать лише до однієї мережі) обміну інформацією і зазвичай, власні месенджери.

Основні функцій, які надають сучасні месенджери служб миттєвих повідомлень:

· Чат (відеочат, текстовий і голосовий).

· VOIP сервіси: дзвінки на комп'ютер, дзвінки на стаціонарні і мобільні телефони.

· Можливість відправлення SMS.

· Передача файлів.

· Інструменти для спільної роботи в режимі реального часу.

· Можливість спілкування в чаті безпосередньо на веб-сторінці.

· Нагадування і сповіщення.

· Зберігання історії спілкування за кожним контактом.

· Індикація про мережний статус користувачів (в мережі, немає на місці тощо), які занесені до списку контактів.

Між різними мережами IMS, зазвичай, відсутні взаємозв'язки, тому месенджер однієї мережі, наприклад ICQ не може зв'язатися з месенджером мережі Skype. Для спілкування користувачі повинні зареєструватися в обраному сервісі і встановити їх месенджери.

Існують альтернативні месенджери для служб миттєвих повідомлень, які можуть одночасно працювати в кількох мережах. Наприклад, безкоштовний відкритий мультипротокольний месенджер Miranda IM (або Trillian, Pidgin) дозволяє підключатися одночасно до кількох мереж, що позбавляє від необхідності встановлювати окремий месенджер для кожної мережі.

Альтернативою для пропріетарних протоколів IM було розроблено відкрите сімейство протоколів і технологій Jabber. Це система миттєвого обміну повідомленнями між будь-якими двома абонентами Інтернет на основі відкритого протоколу XMPP.

Jabber використовується для організації спілкування в Інтернет, локальних і корпоративних мережах. Jabber є децентралізованою (з децентралізованими серверами), розширюваною і відкритою системою. В мережі не існує єдиного центрального сервера. Всі бажаючі можуть відкрити свій сервер миттєвих повідомлень, зареєструвати на ньому користувачів і взаємодіяти з іншими серверами Jabber.

Jabber є системою спілкування нового покоління і використовується в багатьох месенджерах. Jabber-клієнти: Psi, Miranda IM, Tkabber, JAJC, Pandion та інші.

Популярні месенджери

ICQ (I Seek You - Я Шукаю Тебе) - популярна програма (поширений Інтернет-пейджер ) для спілкування в режимі реального часу. Оскільки ICQ - це застаріла централізована мережа із закритим протоколом, тому фахівці радять переходити з системи ICQ на систему Jabber.

Skype - популярний месенджер із закритим протоколом. Надає можливість дзвонити на стаціонарні і мобільні телефони, приймати дзвінки. В останніх версіях цього месенджера реалізовано функцію «Відеодзвінок», за допомогою якої користувачі можуть розмовляти і обмінюватися повноекранним відео з веб-камер.

Miranda IM - багатопротокольний месенджер миттєвих повідомлень з відкритим кодом для роботи в Інтернеті або локальній мережі. Підтримує протоколи систем миттєвих повідомлень: ICQ, IRC, Jabber, Google Talk, Skype та інших.

Google Talk client - десктопний IM- месенджер Google Talk, а Google Talk Gadget - це веб-клієнт, який працює в любому браузері з встановленим Abobe Flash-плагіном. Google Talk - це служба Google для обміну миттєвими повідомленнями, яка дозволяє спілкуватися за допомогою голосового чату і текстових повідомлень. Google Talk використовує протокол XMPP (Jabber-сумісний) і дозволяє спілкуватися з іншими учасниками мережі Jabber.

Mail.Ru Agent client - це IM-месенджер, який забезпечує текстове, голосове спілкування і відеочат. Підтримує ICQ і є ICQ-клієнтом.

VoxOx (voxox.com) - сучасний і перспективний мультипротокольний месенджер з відкритим початковим кодом, який підтримує протоколи ICQ, Jabber, MSN, Yahoo! Messenger та інші. VoxOx містить багато корисних функцій і складає конкуренцію для Skype.

Історія електронної пошти

З історією розвитку електронної пошти пов'язано багато цікавих фактів і цікавих подій.

Перші дослідження

Раніше, комп'ютери були доволі дорогою технікою, тому за кожною машиною працювало по кілька десятків користувачів. Досить швидко після появи мережі Arpanet набуває поширення невелика програма, що дозволяла користувачу комп’ютера писати повідомлення, які адресовані до решти користувачів цього комп'ютера.

Власне, віртуальною поштовою скринькою був текстовий файл до якого користувач міг додати власне текстове повідомлення. Для такої операції використовувалися дві програми - SNDMSG для відправлення і READMAIL для читання.

Це був аналог сучасних гостьових книг і мережних форумів. Програму було названо SndMsg — тобто Send Message, а файл, що зберігав повідомлення, — «поштовою скринькою». Одночасно з Send Message розроблялася і програма обміну файлами між різними комп'ютерами Arpanet (прообраз нинішнього FTP), для якої було створено протокол CypNet.

Залишалося невирішеним питання обміну повідомленнями між користувачами різних комп'ютерів мережі Arpanet. Send Message для цього не годилася — вона працювала лише на одному комп’ютері, а протокол CypNet дозволяв лише передавати файли.

У 1971 році Рей Томлінсон (Ray Tomlinson), співробітник компанії «Bolt Beranek and Newman, Inc.» (BBN), розробив поштову програму для пересилки повідомлень по розподіленій мережі. На той час Мережу складали вже 23 комп'ютери, які були об'єднані у 15 вузлів.

При створенні нової програми за основу було прийнято дві існуючі програми: поштова програма для внутрішньої мережі та експериментальна програми пересилки файлів. Томлінсон написав програму, що робила те ж саме, що і Send Message, тільки не на локальному комп'ютері, а на віддаленому. Програма відсилала за протоколом CypNet повідомлення на віддалену машину і там розміщала його в певний файл - «поштову скриньку». Туди ж скеровувала повідомлення і локальна програма Send Message.

Програма Томлінсона складалася з 200 строчок коду і була комбінацією SNDMSG, READMAIL і протоколу CPYNET, що використовувався для відправлення файлів на віддалений комп'ютер. Перше послання Томлінсона було відправлене з одного комп'ютера на іншій, які знаходилися в одному приміщенні. Томлінсон витратив півроку на експерименти, перш ніж відправив повідомлення із своєї лабораторії на комп'ютер, який був дійсно віддаленим.

Так з'явилася електронна пошта. Нова програма швидко завоювала популярність серед колег Томлінсона. Він вдосконалив своє творіння — додав функцію забезпечення обміну листами як між віддаленими машинами, так і між користувачами одного комп'ютера. Для цього було розроблено систему організації поштових адрес на віддалених машинах.

При роботі з програмою кожному користувачу локальної машини привласнювалася адреса, що складалася з його імені і мережного імені його комп'ютера, розділених знаком «@». (Цей знак використовувався Томлінсоном замість слова «at» (на), тобто вираз user@machine означає: користувач такий-то на комп'ютері такому-то.) Місцезнаходження «поштової скриньки» кожного користувача Arpanet ставало однозначно визначеним, що дало можливість легко здійснювати обмін повідомленнями між ними.

Такі адреси були не дуже схожі на сучасні. Наприклад, адреса могла виглядати так: mary%compsci@udel, що означало «користувач mary на комп'ютері compsci, що розташований в мережі UDEL (University of Delaware)».

У березні 1972 р. Томлінсон додав до своєї програми елементарний інтерфейс користувача, що дозволило відправляти повідомлення по мережі і завантажувати з поштової скриньки листи, які призначені для конкретної людини.

Лекція 11:Каталоги пошукових систем

Майже всі пошукові системи мають власний тематичний каталог ресурсів. За реєстрацію свого сайту в каталозі зазвичай треба платити, але, буває, що й ні. Каталоги відіграють важливу роль під час видавання результатів запиту в пошуковій системі.

Яндекс-Каталог (http://yaca.yandex.ru)

Описання сайтів в каталозі відбувається досить детально й широко. Каталог зроблений за принципом фасетної структури (тобто сайт і його опис можуть одночасно перебувати в категорії та підкатегоріях, що уточнюють запит). Від опису та назви сайту залежить його місце в результаті пошуку.

Є два способи реєстрації в Яндекс-Каталозі: платна і безкоштовна. Та безкоштовна має великий недолік: вона не дає гарантій, що сайт взагалі з’явиться в каталозі, все залежить від думки модератора, наскільки йому сподобається Ваш сайт. Платна реєстрація надійніша. Протягом трьох днів після сплати, Ваш сайт опиниться в каталозі саме з таким описом, який Ви напишете. Тут ще є така деталь: якщо Ваш проект є некомерційним, плата буде майже вдвічі дешевша за комерційний.

ODP (http://dmoz.org)

Використовується такими пошуковими системами, як Google, Alta-Vista, Yahoo та MSN. Особливість цього каталогу полягає в тому, що адмініструвати його може будь-який охочий, потрібно лише заповнити відповідну форму. Звідси й назва – система з відкритим адмініструванням (або повністю Open Directory Project).

Потрапити і цей каталог непросто. На то є кілька причин: розглядати Вашу заявку можуть тривалий час, про відмову Вас не повідомлять, до того ж, нецікавим комерційним проектам тут немає, що робити.

Але, потрапивши сюди, сайт матиме суттєві й помітні привілеї.

Апорт-Каталог (http://catalog.aport.ru )

Не надто впливовий. Реєстрація безкоштовна, потім до сайтів додаються описи. Правда, часто буває так, що сайт не додається взагалі, або додається через дуже тривалий час. Каталог дає пряме посилання на Ваш сайт, а це плюс до цитування Вашого ресурсу.

Rambler’s Top100 (http://top100.rambler.ru)

Це топ сайтів. Якщо Ви хочете зареєструватися на ньому, мусите розмістити в себе на сторінці лічильник відвідуваності.

 

Лекція 12:«Служби новин та розсилок»


Читайте також:

  1. Lesson 10 Branches, Services and Units of the US Armed Forces
  2. Lesson 32 Combat Service Support
  3. Адміністративна служба
  4. Взаємодія ДСМК з іншими аварійно-рятувальними службами.
  5. Встановити централізоване адміністрування. Служба безпеки висту­пає, перш за все, в ролі радника або консультанта керівника підприємства, і не може нав'язувати методи (засоби) ІБ.
  6. Державна виконавча служба
  7. Державна виконавча служба (Ст. 12 КВК)
  8. Державна контрольно-ревізійна служба і її функції у фінансово - господарському контролі
  9. Державна податкова служба
  10. Державна служба в Україні.
  11. Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України
  12. Державна служба з геодезії та картографії




Переглядів: 1029

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Веб 3.0 | Електронна поштова розсилка

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.