МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Завдання і засоби розвитку персоналуТема 2: Завдання і засоби професійного навчання. Розвиток персоналу є найважливішою умовою успішного функціонування будь-якої організації. Це особливо справедливо в сучасних умовах, коли прискорення науково-технічного прогресу значно прискорює процес застарівання професійних знань і навиків. Невідповідність кваліфікації персоналу потребам компанії негативно позначається на результатах її діяльності. Зростаюче значення професійного навчання для організації і значне розширення потреб в ньому в останні тридцять років привели до того, що провідні компанії узяли на себе оновлення кваліфікації своїх співробітників. Організація професійного навчання стала однією з основних функцій управління персоналом, а його бюджет - найбільшою (після заробітної платні) статтею витрат багатьох компаній. Такі організації, як IВМ, "Моторола", "Дженерал моторз", щорічно витрачають мільярди доларів на професійний розвиток і навчання своїх співробітників і навіть створили для цього власні постійно діючі університети і інститути. Професійний розвиток є процесом підготовки співробітника до виконання нових виробничих функцій, заняття нових посад, рішення нових задач. Заходами щодо професійного розвитку персоналу є семінари з маркетингу для співробітників відділу персоналу, відвідини школи бізнесу комерційним агентом, вивчення англійської мови інженером-механіком, робота тільки що прийнятого в організацію начальника планового відділу складальником на заводському конвейєрі і т.д. У крупних багатонаціональних корпораціях існують спеціальні відділи професійного розвитку, очолювані керівником в ранзі директори або віце-президента, що підкреслює їх велике значення для організації. Про важливість професійного розвитку для сучасних організацій свідчить і те, що цілі в цій області включаються в особисті плани (від виконання яких залежить розмір винагороди) вищих керівників багатьох корпорацій: президентів, регіональних віце-президентів, директорів національних компаній.
Провідні організації витрачають на професійний розвиток значні засоби - від 2 до 10% фонду заробітної платні, що для такої компанії, як "Дженерал моторз", складає суму, що перевищує мільярд американських доларів в рік. Ці витрати є капіталовкладеннями організації в розвиток своїх співробітників, від яких вона чекає віддачі у вигляді підвищення продуктивності, тобто збільшення внеску кожного співробітника в досягнення організаційної мети. Крім безпосереднього впливу на фінансові результати капіталовкладення в професійний розвиток сприяють створенню сприятливого клімату в організації, підвищують мотивацію співробітників і їх відданість організації, забезпечують спадкоємність в управлінні. Професійний розвиток робить позитивний вплив на самих співробітників. Підвищуючи кваліфікацію і набуваючи нових навиків і знань, вони стають більш конкурентоздатними на ринку праці і дістають додаткові можливості для професійного зростання як усередині своєї організації, так і поза нею. Це особливо важливо в сучасних умовах швидкого застарівання професійних знань. Професійне навчання також сприяє загальному інтелектуальному розвитку людини, розширює його ерудицію і круг спілкування, укріплює упевненість в собі. Не випадково можливість професійного навчання у власній компанії високо цінується працівниками і робить великий вплив на ухвалення ними рішення про надходження на роботу в ту або іншу організацію. Виграє від професійного внутрішньоорганізаційного розвитку і суспільство в цілому, одержуючи більш кваліфікованих членів і вищу продуктивність суспільної праці без додаткових витрат. Ключовим моментом в управлінні професійним розвитком є визначення потреб організації в цій області. По суті йдеться про виявлення невідповідності між професійними знаннями і навиками (компетенціями), якими повинен володіти персонал організації для реалізації її цілей (сьогодні і в майбутньому), і тими знаннями і навиками, якими він володіє насправді. Визначення потреб в професійному розвитку окремого співробітника вимагає спільних зусиль відділу професійного розвитку, самого співробітника і його керівника. Кожна із сторін привносить своє бачення цього питання, визначуване її положенням в організації і роллю в процесі професійного розвитку. Для адекватного визначення потреб професійного розвитку потрібно визначити під впливом яких чинників складаються потреби організації в розвитку свого персоналу. Цими чинниками є: · динаміка зовнішнього середовища (споживачі, конкуренти, постачальники, держава); · розвиток техніки і технології, що спричиняє за собою поява нової продукції, послуг і методів виробництва; · зміна стратегії розвитку організації; · створення нової організаційної структури; · освоєння нового вигляду діяльності. Традиційними методами визначення і реєстрації потреб в професійному розвитку є атестація і підготовка індивідуального плану розвитку. В ході атестації (або під час спеціальної зустрічі по професійному розвитку) співробітник обговорює з керівником перспективи свого професійного розвитку. Результатом цього обговорення стає план індивідуального розвитку, який передається в кадрову службу (відділ професійного розвитку). Фахівці з професійного розвитку оцінюють план з погляду його реалістичності, здійснимості, відповідності потребам організації і її фінансовим можливостям і вносять в нього необхідні корективи. Зведені воєдино плани розвитку співробітників стають програмою професійного розвитку персоналу організації. Ця програма визначає цілі професійного розвитку, засоби їх досягнення і бюджет. Останніми роками все більш популярними стають методи психологічного тестування (центри оцінки персоналу), за допомогою яких визначається ступінь розвитку тих або інших професійних навиків у співробітників організації. Порівняння результатів оцінки з портретом "ідеального" співробітника дає можливість визначити пропуски в професійній підготовці і передбачити заходи щодо їх ліквідації. Найважливішим засобом професійного розвитку персоналу є професійне навчання — процес безпосередньої передачі нових професійних навиків або знань співробітникам організації. Прикладом професійного навчання можуть служити курси по вивченню нової комп'ютерної програми для секретарів-референтів, програма по навчанню агентів з продажу, фінансовий курс для вищого управлінського апарату компанії. Формально професійний розвиток ширший, ніж професійне навчання, і часто включає останнє, проте в реальному житті відмінність між ними може бути чисто умовним і не таким важливим, оскільки і професійне навчання, і розвиток служать одній меті - підготовці персоналу організації до успішного виконання тих, що стоять перед ним завдань. Іноді стверджують, що професійне навчання орієнтується перш за все на завдання сьогоднішнього дня, а розвиток - на майбутні потреби організації. Проте з прискоренням змін в зовнішньому для організацій середовищі і в самих організаціях ця відмінність стає все більш умовною. У сучасних організаціях професійне навчання є комплексним безперервним процесом, що включає декілька етапів. Управління процесом професійного навчання починається з визначення потреб, які формуються на основі потреб розвитку персоналу організації, а також необхідності виконання співробітниками організації своїх поточних виробничих обов'язків. Читайте також:
|
||||||||
|