Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Процес професійного навчання

Управління процесом професійного навчання починається з визначення потреб, які формуються на основі потреб розвитку персоналу організації, а також необхідності виконання співробітниками організації своїх поточних виробничих обов'язків.

Виконання посадових обов'язків вимагає від співробітників організації знання робочих процедур і методів, продукції, що випускається, і послуг, що надаються, уміння працювати на встановленому устаткуванні і т.п. Потреби, пов'язані з виконанням виробничих обов'язків, визначаються на основі заявок керівників підрозділів і самих працівників, шляхом проведення дослiдiв керівників і фахівців (відділ професійної підготовки розсилає анкету з проханням вказати в ній потреби в професійному навчанні), аналізу результатів роботи організації, тестування співробітників.

Джерело інформації про потреби в професійному навчанні - індивідуальні плани розвитку, що готуються співробітниками у момент атестації, а також заявки і побажання самих співробітників, що направляються безпосередньо у відділ професійної підготовки.

Стратегія розвитку компанії, зафіксована в спеціальних документах і виступах її вищих керівників, також є важливим джерелом відомостей про потреби в професійному навчанні. Завдання фахівців часто полягає в тому, щоб перекласти достатньо загальні положення організаційної стратегії мовою професійного навчання.

Професійне навчання пов'язане із значними матеріальними витратами, тому формування і контроль за виконанням бюджету є найважливішими елементами управління професійним навчанням. Два чинники впливають на величину бюджету - потреби компанії в навчанні і її фінансовий стан. Вище керівництво визначає, скільки може бути витрачене на професійне навчання протягом наступного року, і, зіставляючи розмір бюджету з виявленими потребами, встановлює пріоритети в професійному навчанні.

При розрахунку бюджету професійного навчання необхідно врахувати всі компоненти витрат. Часто організації підраховують тільки прямі витрати - компенсацію запрошуваним інструкторам, витрати на оренду учбових приміщень, придбання матеріалів і устаткування і т.п., і прагнуть скоротити їх за рахунок використання як інструктори співробітників компанії або проведення навчання у власних приміщеннях, ігноруючи інші види витрат, пов'язані з відсутністю співробітників на робочому місці, витратами на їх відрядження, живлення і т.д. Тільки наявність повної інформації про пов'язані з професійним навчанням витрати дає можливість ухвалити оптимальне рішення про метод проведення навчання.

На підставі аналізу виявлених потреб потрібно сформулювати цілі кожної програми навчання. Цілі професійного навчання повинні бути:

> конкретними і специфічними;

> орієнтуючими на отримання практичних навиків;

> що піддаються оцінці (вимірними).

При визначенні цілей необхідно пам'ятати про принципову відмінність між професійним навчанням і освітою: перше формує конкретні навики і уміння, необхідні даній організації, друге направлене на загальний розвиток того, що навчається в певній сфері знань.

Цілі навчання з точок зору працедавця і самого фахівця істотно відрізняються.

Точка зору працедавця. Німецькі фахівці В.Бартц і Х.Шайбл вважають, що з позиції працедавця цілями професійного навчання є:

· організація і формування персоналу управління;

· оволодіння умінням визначати, розуміти і вирішувати проблеми;

· відтворення персоналу;

· інтеграція персоналу;

· гнучке формування персоналу;

· адаптація;

· впровадження нововведень.

Точка зору найнятого робітника. Бартц і Шайбл визначають наступні цілі професійної освіти:

· підтримка на відповідному рівні і підвищення професійної кваліфікації;

· придбання професійних знань поза сферою професійної діяльності;

· придбання професійних знань про постачальників і споживачів продукції, банках і інших організаціях, що впливають на роботу фірми;

· розвиток здібностей у області планування і організації виробництва.


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. IV. План навчального процесу.
  5. Iзобаричний процес
  6. Iзотермiчний процес
  7. Iзохоричний процес
  8. V Засоби навчання
  9. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  10. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  11. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  12. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США




Переглядів: 826

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання і засоби розвитку персоналу | Методи професійного навчання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.