Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Оцінка рівня управління підприємством

При розгляді проблем управління підприємством як складною системою виділяють дві підсистеми – об’єкт і суб’єкт управління. З об’єктом управління зв’язують бізнес-процеси з перетворення матеріально-речовинних потоків. З суб’єктом управління – адміністративні і інформаційні бізнес-процеси. Від рівня розвитку бізнес-процесів залежить рівень функціонування і управління підприємством.

Оцінка рівня управління підприємства здійснюється згідно з алгоритмом (рис.1).


Рис. 1. Алгоритм оцінки рівня управління на підприємстві

 

В якості бізнес-процесів, що реалізуються на підприємстві, розглядаються: маркетинг, розробка продукції, виробництво, логістичні, фінансові процеси, забезпечення якості, адміністративне управління, технологічні процеси, управління персоналом.

Рівень їх розвитку оцінюється від 0 до 4 балів (о – найгірше розвинуті, 4 – надмірно розвинуті) за даними наведеними у додатку А.

За результатами такої оцінки побудувати діаграму, що відображає “профіль розвитку” підприємства (рис.2). За діаграмою виявити недостатньо і надмірно розвинуті бізнес-процеси і намітити необхідні напрямки впровадження технологій управління.

 

Бізнес-процес Рівень
Маркетинг          
Розробка          
Виробництво          
Логістичні процеси          
Фінансові процеси          
Забезпечення якості          
Адміністративне управління          
Технологічні процеси          
Управління персоналом          

 

Рис.2. Діаграма “профілю розвитку” підприємства

 

Наприклад, зосередити увагу і поставити завдання з розвитку процесів недостатнього рівня.

На другому етапі треба оцінити якість управління кожним бізнес-процесом (за даними додатка Б). Функція Ф1 означає планування, Ф2 – організація, Ф3 – мотивація, Ф4 – контроль.

Рівень якості виконання управлінських функцій (Кяj) визначається за формулою:

,

де К1, К2, ..., К5 – приватні коефіцієнти якості j-ї функції управління певним об’єктом (бізнес-процесом).

Розрахункові формули визначення приватних коефіцієнтів приведені в табл.1

Таблиця 1

Показники якості функцій управління

Показник Позначення показника Формула розрахунку Найменування показників, що складають формулу
Коефіцієнт використання технічних засобів управління К1 Тф / Тр Тф, Тр – відповідно сумарний фактичний і розрахунковий час використання технічних засобів управління протягом року, год.
Коефіцієнт організації робочих місць К2 Nтп / No Nтп, Nо – кількість робочих місць, що відповідають типовим проектам. і загальне число робочих місць
Коефіцієнт регламентації функцій управління К3 Кро Кр, До – кількість функцій (процедур), забезпечених регламентуючою документацією і загальна кількість функцій
Коефіцієнт дублювання функцій управління К4 Кдо Кд – кількість функцій (процедур), що дублюються підрозділами апарату управління, а також зайвих функцій
Коефіцієнт оперативності К5 за своєчасністю виконання наказів, постанов і т.ін.

Результати розрахунку коефіцієнтів якості рекомендується представити в табл. 2.

 

Таблиця 2

Оцінка якості функцій управління

 

Бізнес-процес Функція управління Часткові показники якості функцій управління Кяj
К1 К2 К3 К4 К4  
Маркетинг Планування            
  Організація            
  Мотивація            
  Контроль            
... ...            
               
               

 

За кожним бізнес-процесом розрахувати середній рівень якості управління (Кбi)

 

де j = 1, 2 , ... n, n - кількість функцій управління (n=4).

Результати розрахунків представити в табл. 3.

 

Таблиця 3

Результати оцінки якості управління бізнес-процесами

Бізнес-процес Середній рівень якості управління – Кбі
Маркетинг  
Розробка  
Виробництво  
Логістичні процеси  
Фінансові процеси  
Забезпечення якості  
Адміністративне управління  
Технологічні процеси  
Управління персоналом  

На підставі даних табл. 3 розрахувати загальний показник управління бізнес-процесами на підприємстві (L):

,

 

де Кб – середній рівень якості виконання функцій управління і-м бізнес-процесом;

і = 1, 2, ..., m – кількість бізнес-процесів (m=9).

За результатами проведеної оцінки рівня розвитку бізнес-процесів на підприємстві і реалізації управління ними побудувати суміщену діаграму (рис. 3).


Рис. 3. Діаграма рівня розвитку і управління бізнес-процесами на підприємстві

У верхній частині діаграми розташовуються бізнес-процеси за рівнем їх розвитку (спочатку понадрозвинуті, розвинуті, потім недостатньо розвинуті), а в нижній – оцінка якості управління ними. Побудовану діаграму проаналізувати з погляду необхідності удосконалення управління тими бізнес-процесами, які є недостатньо розвинуті і якість їх управління нижча за середній рівень.

 


Читайте також:

  1. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  2. ERP і управління можливостями бізнесу
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  6. ISO9000. Як працює система управління якістю
  7. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя
  8. IV. Оцінка вигідності залучення короткотермінових кредитів
  9. IV. Оцінка привабливості стратегічних зон господарювання підприємства на ринку.
  10. Oracle Управління преміальними
  11. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  12. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.




Переглядів: 2230

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА | Теоретичне обґрунтування напрямків

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.