Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Стажування і атестація працівників

Стажування працівників юридичних служб є одним з основних видів підвищення кваліфікації працівників юридичних служб місцевих органів виконавчої влади, територіальних органів, державних господарських об’єднань, підприємств, установ та організацій і здійснюється управліннями юстиції.

Метою проходження стажування працівниками юридичних служб є підвищення професійного рівня працівників юридичних служб підприємств, установ, організацій, забезпечення законності в роботі міністерств, інших органів виконавчої влади, запобігання порушенню прав і законних інтересів громадян, підприємств, установ, організацій, залучення висококваліфікованих фахівців до роботи в юридичних службах центральних органах виконавчої влади, активізації та вдосконалення правової роботи, посилення контролю за цією роботою. Проведення стажування спеціалістів юридичних служб практикується органами юстиції. Стажуванню підлягають особи, які навчаються у вищих навчальних закладах або не мають досвіду роботи, після прийняття їх на роботу до юридичної служби протягом першого року роботи.

Прийом кандидата на стажування проводиться:

- у разі надходження до управління юстиції відповідних письмових звернень від місцевих органів виконавчої влади, територіальних органів, державних господарських об’єднань, підприємств, установ та організацій, з ініціативи управління юстиції (за наслідками узагальнення інформацій про структуру та чисельність юридичних служб; за підсумками перевірки стану правової роботи;

- за результатами моніторингу діяльності органів виконавчої влади; за результатами аналізу звернень до управління юстиції від місцевих органів виконавчої влади, територіальних органів центральних органів виконавчої влади, державних господарських об’єднань, підприємств, установ та організацій, де створено та діють юридичні служби.

Рішення про прийняття на стажування приймає начальник управління юстиції шляхом видання наказу, у якому визначаються терміни та керівник стажування. Підставою для видання наказу є лист-направлення з основного місця роботи стажиста або його письмова заява.

Керівником стажування визначається державний службовець відділу реєстрації нормативно-правових актів та об’єднань громадян, правової роботи та правової освіти, який координує правову роботу та підвищення кваліфікації працівників юридичних служб.

Під час проходження стажування стажист повинен дотримуватись Правил внутрішнього трудового розпорядку управління юстиції.

Стажування юрисконсультів проводиться в управлінні юстиції на базі відділу реєстрації нормативно-правових актів та об’єднань громадян, правової роботи та правової освіти з відривом від основної роботи терміном до двох тижнів.

За працівником юридичної служби, направленим на стажування, зберігається його посада та заробітна плата за основним місцем роботи з подальшим урахуванням змін розміру мінімальної заробітної плати відповідно до чинного законодавства, а також відшкодовуються витрати на проїзд до місця стажування та назад, добові за час знаходження в дорозі та найму житла.

Зміст стажування визначається індивідуальним планом за формою. Індивідуальний план стажування розробляється керівником стажування та затверджується начальником відділу реєстрації нормативно-правових актів та об’єднань громадян, правової роботи та правової освіти. План повинен містити заходи щодо вивчення нормативно-правових документів (теоретичні питання) та заходи практичного характеру (практичні питання). При складанні плану враховується специфіка діяльності підприємства, установи чи організації, де працює стажист.

Під час стажування стажист вивчає методичні рекомендації Міністерства юстиції України та управління юстиції щодо ведення правової роботи, узагальнення позитивного досвіду роботи інших юридичних служб (юрисконсультів, юристів) державних органів, підприємств, установ та організацій.

З ціллю перевірки рівня набутих знань щодо організації правової роботи на основі узагальнення теорії та практики стосовно встановлених законодавством вимог, яким повинна відповідати діяльність місцевого органу виконавчої влади, територіального органу центрального органу виконавчої влади, державного господарського об’єднання, підприємства, установи, організації, після закінчення стажування, стажист проходить співбесіду з начальником відділу реєстрації нормативно-правових актів та об’єднань громадян, правової роботи та правової освіти.

Для підведення підсумків стажування стажист подає звіт про проходження стажування з висновками начальника відділу реєстрації нормативно-правових актів та об’єднань громадян, правової роботи та правової освіти та керівника стажування першому заступнику начальника управління юстиції.

Оцінювання ділових якостей працівника здійснюється переважно у формі атестації. Атестація працівників - найважливіша складова системи роботи з кадрами, з допомогою якої керівник має змогу вдосконалювати кадровий склад підприємства, установи чи організації.

Атестація - процедура визначення рівня, кваліфікації знань, практичних навиків, ділових якостей працівників і встановлення їх відповідності (не відповідності) робочим місцям, посадам, які вони займають, виявлення їх потенціальних можливостей. Мета атестації - раціональне розміщення працівників, ефективне використання їх знань, навичок, умінь, об'єктивна оцінка професійної кваліфікації і ділових якостей працівників, на основі обґрунтованих критеріїв, виходячи з результатів їх роботи, для визначення можливостей їх професійного і посадового росту.

Організаційно проведення атестації оформлюється відповідним наказом. Цим атестації надається офіційний статус. Її результати використовуються для прийняття організаційних рішень відносно конкретного працівника. Отже, атестація - це документально оформлений результат оцінювання працівника.

Атестації не підлягають:

- працівники, які працюють на посаді, що підлягає атестації, менше одного року;

- працівники, які працюють на посаді менше одного року після підвищення кваліфікації;

- молоді спеціалісти в період строку обов'язкової роботи за розподілом після закінчення навчальних закладів;

- працівники, які працюють за сумісництвом;

Працівники, які працюють на умовах строкового трудового договору, та вагітні жінки проходять атестацію за власним бажанням.

Жінки, які перебувають у відпустці у зв'язку з вагітністю та пологами, а також інші особи, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною, проходять атестацію не раніше ніж через рік після виходу на роботу.

Атестація повинна проводитися планово (раз в 3-5 років). Вона охоплює такі етапи:

- підготовчий;

- саму атестацію;

- використання результатів атестації.

Атестація працівників проводиться атестаційною комісією, що створюється при підприємстві, установі, організації. Кількісний та персональний склад атестаційної комісії затверджується наказом керівника за погодженням з профспілковим комітетом (якщо такий є).

Атестаційна комісія складається з голови, секретаря, членів комісії (керівні працівники, провідні спеціалісти різних структурних підрозділів, представники профспілок). Головою атестаційної комісії, як правило, призначається керівник або один із заступників керівника відповідного підприємства.

Матеріали в атестаційну комісію для проведення атестації подаються за два тижні до атестації. Це найчастіше атестаційний лист і відзив-характеристика.

Атестаційний лист готує кадрова служба. Він містить об'єктивну інформацію про працівника: освіта, стаж роботи за спеціальністю, на підприємстві, на посаді тощо.

У відзиві-характеристиці узагальнені результати оцінювання діяльності працівника, оцінювання його безпосереднім керівником, дається всебічна й об'єктивна оцінка результатів його праці з урахуванням функціональних обов'язків, досвіду роботи, професійної компетентності, а також висловлюються необхідні рекомендації щодо підвищення ефективності його роботи. Характеристика підписується керівником структурного підрозділу або керівником підприємства, установи, організації.

Працівник, який атестується, повинен бути ознайомлений зі своєю характеристикою (під підпис) не пізніше ніж за два тижні до початку атестації, при цьому він може висловити згоду чи незгоду зі змістом характеристики.

На засідання комісії запрошуються працівник, який атестується, та його безпосередній керівник. У разі відсутності працівника на засіданні атестаційної комісії без поважних причин комісія вправі провести атестацію без нього.

Атестаційна комісія на засіданні розглядає подані їй матеріали і заслуховує повідомлення керівника структурного підрозділу, а за відсутності структурного підрозділу - керівника підприємства, установи, організації про роботу працівника, який атестується, а також заслуховує самого працівника.

В обов'язковому порядку щодо кожного працівника, який атестується, ведеться протокол засідання атестаційної комісії.

Атестаційна комісія на підставі всіх даних, за наявності не менше 2/3 її членів, таємним або відкритим голосуванням (за визначенням комісії перед початком роботи) дає одну з таких оцінок професійної кваліфікації і ділових якостей працівника:

- відповідає займаній посаді;

- відповідає займаній посаді за умови поліпшення роботи і виконання рекомендацій комісії з повторною атестацією через рік;

- не відповідає займаній посаді.

Результати голосування заносяться до атестаційного листа. Атестаційний лист підписується головою, секретарем та членами комісії, які брали участь у засіданні.

Рішення атестаційної комісії доводиться до відома працівника, який атестується, безпосередньо після підбиття підсумків голосування (працівник розписується в атестаційному листі).

Особливості проведення атестації працівників юридичних служб

Під час проведення атестації працівників юридичних служб виникає проблема щодо залучення висококваліфікованих спеціалістів до складу атестаційної комісії, оскільки на невеликих підприємствах, в установах, організаціях, найчастіше введена одна посада юрисконсульта відповідної категорії. П. 23 Загального положення передбачає залучення представника Міністерства юстиції України лише для проведення атестації керівників юридичних служб міністерств, інших центральних органів виконавчої влади. Щодо атестації працівників юридичних служб територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, урядового органу в системі міністерства, підприємств, установ, організацій, то такої вимоги немає. Виходячи з того, що відповідно до Положення про Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні управління юстиції в областях, м.м. Києві та Севастополі та Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні управління юстиції, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 14.02.2007р. №47/5 (із змінами), працівники управлінь юстиції здійснюють перевірки стану правової роботи, проводять підвищення кваліфікації працівників юридичних служб місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, то керівник підприємства, установи, організації, вважаючи за необхідне, залучає представника територіального управління юстиції до складу атестаційної комісії, за згодою останнього. Крім того, оскільки керівники юридичних служб територіальних (місцевих, регіональних) органів міністерства, іншого органу виконавчої влади, урядового органу та його територіальних органів призначаються на посаду за погодженням з керівниками юридичних служб відповідних міністерств, інших органів виконавчої влади (ч. 2 п. 22 Загального положення), то керівники юридичних служб відповідних міністерств, інших органів виконавчої влади також можуть входити до складу атестаційної комісії.

 


Читайте також:

  1. TEMA 13. МОТИВАЦІЯ РОБОТИ ПРАЦІВНИКІВ ОРГАНІЗАЦІЇ
  2. Адаптація працівників.
  3. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  4. Адміністративна і дисциплінарна відповідальність медичних працівників
  5. Адміністративні правопорушення в галузі охорони здоров'я. Адміністративна відповідальність медичних працівників.
  6. Аналіз ефективності діяльності працівників банку
  7. Атестація аудиторів
  8. Атестація аудиторів та порядок скасування атестата
  9. Атестація виробництва
  10. Атестація зварників
  11. Атестація зварювального обладнання
  12. Атестація кадрів




Переглядів: 2297

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Порядок організації і проведення конкурсу на зайняття вакантної посади | Порядок складання і затвердження посадових інструкцій працівників юридичної служби

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.023 сек.