МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Поняття інформаційного ресурсуПараметром опису інформаційних ресурсів є їхній обсяг. У самому понятті, «інформаційний ресурс», закладене внутрішнє уявлення про наявність методики, що забезпечує можливість оцінювати величину цього ресурсу. Можна визначити такі особливості інформаційного ресурсу: на відміну від матеріальних ресурсів, він є практично невичерпним, в процесі розвитку суспільства та зростання використання інтелектуальних продуктів їхні запаси не зменшуються, а збільшуються; по мірі використання він не зникає, а зберігається і навіть зростає. Згідно з науковим інформаційним підходом, під застосуванням інформації у виробництві слід розуміти єдиний, загальний і всеосяжний фактор її суспільного виробництва та використання. Тобто, інформація, що втілюється у традиційних трудових, сировинних, матеріальних, енергетичних, природних, фінансових, технологічних, організаційних та інших ресурсах, підіймає їх на якісно новий рівень – резонансно-узгоджених найсучасніших ресурсів. Тим самим, інформаційний ресурс має двоїстий характер: з одного боку, він – тільки інформаційний ресурс, з іншого – виступає у перетвореній і перевтіленій формах і мета-формах різного роду економічного потенціалу. Інформаційну продукцію купують для використання через обмін її на гроші. Мірилом обміну є ціна, в якій відбивається собівартість та цінова вартість продукції. На продаж та використання інформації впливають певні інформаційні обмеження. Можна виділити дев’ять груп показників-обмежень, що виступають регуляторами руху інформації, які подано у таблиці 1. Здійснення інформаційної діяльності обумовлює необхідність визначення характеристик інформації і вимог, яким вона повинна відповідати. Доцільно виділити три групи показників, які характеризують інформацію. Таблиця 1. Обмежники, що регулюють рух інформації
Дослідження економічної ролі інформації допомогло дійти висновку, що в сучасних умовах сформувалася двоїстість ролі інформації як виробничого ресурсу в умовах становлення інформаційного суспільства. З одного боку, вона є безпосереднім ресурсом у виробничій діяльності господарських одиниць інформаційного сектора, а з іншого, опосередкованим ресурсом діяльності всіх інших господарських одиниць. Таблиця 2. Показники, що характеризують інформацію
1. Якісні: - вірогідність – наближеність інформації до першоджерела або точність її передавання (відсутність випадкових або умисних спотворень інформації); - об’єктивність – інформація, «очищена» від неминучих спотворень, які виникли при її передаванні, а також від суб’єктивних спотворень психологічного плану; - однозначність – навіть достовірна й об’єктивна інформація повинна підлягати повторній перевірці; - своєчасність – інформація потрібна у потрібний час і у потрібному місці; - релевантність – характеристика ступеня відповідності змісту документа, знайденого в результаті інформаційного пошуку, змісту інформаційного запиту; - пертинентність – характеристика ступеня відповідності змісту документа, знайденого в результаті інформаційного пошуку, ІП, вираженій в інформаційному запиті; - актуальність – важливість інформації у даний конкретний момент часу у прийняття конкретного рішення. 2. Кількісні: - повнота – необхідна і достатня кількість інформації для прийняття рішення; - достатність – кількість інформації, достатня для вирішення поставленого вузького завдання. 3. Ціннісні: - значущість; - вартість – всі видатки за фактом отримання інформації.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|