Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 4. Обробка металів різанням

 

Як відомо, для забезпечення необхідної точності розмірів, форми і чистоти поверхні більшість деталей машин і механізмів обробляються на металорізальних верстатах зняттям стружки, і що найбільш поширеними видами операцій різання металу на верстатах є точіння, свердлення, стругання, фрезерування і шліфування.

Для виконання кожної з перерахованих операцій використовують спеціальний різальний інструмент: різці, свердла, фрези, шліфувальні круги.

Дуже важливо при вивченні цієї теми з'ясувати, що для здійснення процесу різання необхідно два рухи (головне і допоміжне), здійснюваних інструментом і заготівкою один відносно одного. При цьому необхідно з'ясувати що це за рухи.

Вивчаючи пристрій і роботу різального інструменту, слід звернути увагу на те, що, не дивлячись на велику їх різноманітність, їх робоча (різальна) частина має загальну основу – форму клину.

При вивченні явищ, супроводжуючих процес різання, слід звернути увагу на схему утворення стружки, залежність її від форми і властивостей оброблюваного металу. Необхідно встановити, як впливає поява наросту при обробці різанням на точність і якість поверхневого шару.

Вивчаючи процес стружкоутворення, дуже важливо ознайомитися з поняттям про режими різання: силами, швидкістю і потужністю різання.

Розглядаючи тему, що стосується будови і роботи металорізальних верстатів, перш за все, необхідно з'ясувати, що вони класифікуються залежно від виду обробки, що визначається прийнятою схемою обробки і вживаними інструментами.

Поділ верстатів на групи залежить від характеру головного руху і руху подач, розподілу функції головного руху і руху подачі між інструментами і заготовками і від виду вживаних інструментів.

 

Питання для самоперевірки

1 Назвіть операції обробки металу різанням та верстатах, які є найбільш поширеними, і якими різальними інструментами вони виконуються.

2 Які рухи інструменту і заготівки необхідні для здійснення процесу різання?

3 Що є основою геометрії робочої частини різальних інструментів?

4 Які матеріали застосовуються для виготовлення різального інструменту? Приведіть їх характеристику.

5 Поясніть, в чому суть геометрії робочої частини різних різальних інструментів.

6 Які сили діють на різець при точінні, свердленні, фрезеруванні?

7 У чому суть єдиної системи класифікації і умовних позначень металорізальних верстатів?

8 Для чого служать і як підрозділяються верстати токарної, свердлувальної, фрезерної і шліфувальної груп?

9 Чим характеризується режими різання при точінні, свердленні, фрезеруванні і шліфуванні?

10 З яких основних вузлів складаються токарні, свердлувальні, фрезерні і шліфувальні верстати?

11 Поясніть призначення основних вузлів найбільш поширених металорізальних верстатів.

12 Поясніть, для чого служать ділильні головки та як вони влаштовані?

2 Лабораторно-практичні роботи

Лабораторно-практичні роботи виконуються у спеціалізованій лабораторії технології матеріалів під керівництвом викладача.

Заздалегідь студенти проходять інструктаж з техніки безпеки, після чого вони допускаються до виконання лабораторних робіт. Лабораторні роботи передбачають активну участь студентів у проведенні експериментів. Перед проведенням експериментальної частини роботи студент повинен отримати допуск до виконання роботи, зміст якого визначається його попередньою підготовкою. Протягом лабораторного заняття студент повинен виконати експериментальні дослідження, обробити результати дослідів відповідно завданню до лабораторної роботи (підготувати звіт лабораторної роботи) і захистити виконану роботу.

У звіті до лабораторної роботи креслення виконуються відповідно вимогам ЕСКД, побудова графіків і діаграм виконується у відповідних системах координат з дотриманням масштабу, робляться обґрунтовані висновки згідно меті і завданню до роботи.

 

Попередження з техніки безпеки

1 При включенні живлення до приладів на їх затисках виникає напруга 220 В, небезпечна для життя людини. При відсутності сигналізації людина може опинитися під дією електричного струму в наслідок випадкового дотику до оголених частин устаткування.

2 Приєднання устаткування до електричної мережі слід здійснювати тільки переконавшись у відсутності напруги живлення, після чого виконувати включення! Невиконання цієї вимоги може призвести до можливого враження електричним струмом.

3 Не можна залишати робоче місце під напругою! Порушення цієї вимоги створює умови виникнення можливості враження електричним струмом сторонньої людини при випадковому дотику її до оголених частин установки.

4 Після закінчення експерименту регулятори необхідно вставити у початкові положення і відключити напругу живлення!

5 Про будь-які відхилення режиму роботи устаткування необхідно повідомити викладачеві!

6 У разі враження електричним струмом потерпілому необхідно надати першу допомогу: негайно звільнити його від дії електричного струму шляхом відключення напруги живлення, здійснити непрямий масаж серця і виконати штучне дихання. Разом з тим, негайно викликати швидку медичну допомогу.

7 В процесі приготування шліфів і їх протравлення необхідно працювати, користуючись індивідуальними засобами захисту.


Читайте також:

  1. II. Обробка результатів
  2. Аналітична обробка інформації вузлами інформаційно-аналітичної функціональної підсистеми МОЗ України і питань НС.
  3. Анізотропія властивостей металів.
  4. Атомно-кристалічна структура металів
  5. Безпека при заготівлі та приготуванні кормів (подрібнення, теплова, хімічна обробка).
  6. Будова атомів металів.
  7. БУДОВА, ВЛАСТИВОСТІ МЕТАЛІВ ТА СПОСОБИ ЇХ ВИЗНАЧЕННЯ
  8. Бухгалтерська обробка документів.
  9. Бухгалтерський облік операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та банківських металів на міжбанківському валютному ринку
  10. Введення інформації в ЕОМ та її обробка
  11. Взаємодія металів з простими та складними речовинами.
  12. Взаємодія металів з розчинами солей.




Переглядів: 702

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 3. Зварювальне виробництво | Лабораторна робота №1

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.