Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 5 ФІЛОСОФІЯ НОВОГО ЧАСУ 19 страница

б) про загальні закони розвитку суспільства;

в) про історію будь-якої держави;

г) про історію матеріального виробництва.


Тести до розділу II

7. Призначенням соціальної революції є:

а) державний політичний переворот;

б) перехід до нової, більш прогресивної, суспільно-еко­
номічної формації;

в) реставрація суспільно-економічної формації, що
була у минулому.

8. Об'єктивними умовами соціальної революції є:

а) суперечності у способі виробництва у формі конфлік­
ту між продуктивними силами і виробничими відно­
синами;

б) революційна ситуація;

в) керівництво революційними масами з боку політич­
ної партії;

г) наявність політичних революційних лідерів.

9. Соціальна революція за своєю сутністю є:

а) зміною влади;

б) створенням нової політичної системи;

в) приведенням виробничих відносин у відповідність із
продуктивними силами;

г) заміною політичних лідерів у владних структурах.

10. Історична необхідність — це:

а) доля людини;

б) доля суспільства;

в) розвиток суспільства за об'єктивними законами;

г) залежність розвитку суспільства від окремих полі­
тичних лідерів.

11. Матеріалістичне розуміння історії — це розвиток су­
спільства:

а) як природничо-історичний процес змін суспільно-
економічних формацій;

б) за "суспільним договором";

в) за волею окремих великих особистостей.

12. Головною теоретичною роботою К. Маркса є:

а) "Тезиси про Фейєрбаха";

б) "Капітал";

в) "Критика Готської програми";

г) "Класова боротьба у Франції";

д) "Вісімнадцяте брюмера Луї Бонапарта".


Тести до розділу II

Тема 8

1. Які основні напрями у філософії XX—XXI ст.:

а) раціоналізм;

б) номіналізм;

в) емпіризм;

г) реалізм;

д) ірраціоналізм;
є) гедонізм?

2. Які основні течії емпіризму у філософії XX—XXI ст.:

а) позитивізм;

б) емпіріокритицизм;

в) неопозитивізм;

г) марксизм;

д) неогегельянство?

3. Які основні течії ірраціоналізму у філософії XX—
XXI ст.:

а) марксизм;

б) постпозитивізм;

в) неофрейдизм;

г) феноменологія;

д) "філософія життя"?

4. Творцем "філософії всеєдності" є:

а) М.В. Ломоносов;

б) П.Я. Чаадаєв;

в) В.С. Соловйов;

г) М.О. Бердяєв.

5. Спочатку людина "діє" подумки, а потім уявну модель
реалізує практично, витрачаючи фізичні зусилля. Чи може
людина створити нову дійсність лише подумки:

а) не може;

б) може?

6. Визначте відповідність типу світогляду його змістові:

а) міфологічний світогляд; 1) здоровий глузд;

б) релігійний світогляд; 2) теоретичне

світорозуміння;

в) філософський світогляд. 3) антропоморфізм.


 




Тести до розділу II

7. Хто з цих філософів є ірраціоналістом:

а) Р. Декарт;

б) А. Шопенгауер;

в) Ф. Ніцше;

г) А. Бергсон;

д) П. Копнін?

8. Автором праці "Світ як воля і уявлення" є:

а) Ф. Бекон;

б) І. Кант;

в) А. Шопенгауер;

г) М. Грушевський.

9. Які з цих праць належать Ф. Ніцше:

а) "Так говорив Заратустра";

б) "По той бік добра і зла";

в) "Левіафан"?

10. Предметом ірраціоналізму є:

а) досвід;

б) інстинкти;

в) розум;

г) воля;

д) інтуїція.

11. Для досліджень, що проводять ірраціоналісти, харак­
терне:

а) несвідоме;

б) свідоме;

в) позасвідоме.

12. У якій філософській течії працював А. Бергсон:

а) структуралізм;

б) інтуїтивізм;

в) прагматизм;

г) персоналізм?

13. У якій філософській течії працював А. Шопенгауер:

а) волюнтаризм;

б) гедонізм;

в) релятивізм;

г) персоналізм?

14. Ключовим поняттям у прагматизмі є:
а) корисність;


Тести до розділу II

б) відвертість;

в) переконаність.

15. Ключовим поняттям у герменевтиці є:

а) пророкування;

б) розуміння;

в) відчування.

16. Хто з філософів заснував феноменологію:

а) Г. Гегель;

б) Ф. Ніцше;

в) К. Ясперс;

г) Е. Гуссерль?

17. Релігійна філософія вбачає можливість поліпшення

життя людей шляхом:

а) їх морального вдосконалення;

б) реформування зовнішніх умов їх існування;

в) підвищення авторитету церкви.

18. Творчість, за М. Бердяєвим, — це засіб:

а) усвідомлення волі, процес продовження утворення

світу;

б) самовираження духовного світу людини;

в) формування гармонійної особистості.

19. Оберіть правильне твердження:

а) "Філософія є логічне пояснення" (Л. Вітгенштейн);

б) "Філософія є не вчення, а діяльність" (Л. Вітгенш­
тейн);

в) "Філософія — це супутниця та молочна сестра релі­
гії" (Ібн-Рушд);

г) "Філософія — теоретичне світорозуміння" (О. Спір-

кін). 20. Які основні досягнення філософії XX ст.:

а) вивчення окремої людини, на відміну від вивчення
великої маси людей;

б) відкриття і дослідження несвідомого у структурі осо­
бистості;

в) підтвердження факту маніпулювання суспільною

свідомістю;

г) доказ негативних наслідків науково-технічної рево­
люції;


 

Тести до розділу II

д) підтвердження ролі діалектики як всезагального ме­тоду пізнання і дії; є) всі відповіді правильні?

21. Які основні течії раціоналізму у філософії XX—
XXI ст.:

а) феноменологія;

б) неокантіанство;

в) неогегельянство;

г) марксистська філософія;

д) неотомізм?

22. Методом дослідження неопозитивізму є:

а) майєвтика;

б) верифікація;

в) індукція;

г) моделювання.

23. Критерієм моралі у прагматизмі є:

а) категоричний імператив;

б) гедонізм;

в) утилітаризм;

г) соціальній прогрес.

24. Пантеїзм — це вчення:

а) про Бога як творця світу і людей;

б) про створення богів людьми;

в) про тотожність бога і природи;

г) про відсутність у світі богів.

25. Хто вважається теоретиком постмодернізму:

а) Ж. Делез;

б) А. Уйомов;

в) В. Соловйов;

г) І. Попова?

26. Прихильниками якого типу філософствування є пред­
ставники постмодернізму:

а) античного;

б) середньовічного;

в) класичного;

г) некласичного?

27. Постмодернізм у філософії — це:
а) напрям;


Тести до розділу II

б) тенденція;

в) течія;

г) школа.

28. Що символізує поняття "ризома" у постмодернізмі:

а) коріння та його гілки;

б) крона рослини;

в) роги у тварини;

г) крила у птаха?

29. До якого напряму у філософії належить філософська

тенденція у постмодернізмі:

а) раціоналістичного;

б) ірраціоналістичного;

в) емпіричного;

г) сенсуалістського?

30. До якої течії в ірраціоналізмі належить філософська

тенденція постмодернізму:

а) семантики;

б) прагматики;

в) герменевтики;

г) неофрейдизму?

31. З яких позицій розглядає постмодернізм людську пси­хіку:

а) логічного мислення;

б) чуттєвого мислення;

в) несвідомого;

г) логічного і чуттєвого мислення?

32. Представники постмодернізму вважають його філосо­
фією такого типу суспільства:

а) традиційного;

б) перехідного;

в) постіндустріального;

г) індустріального.

33. Що є джерелом дослідження в постмодернізмі:

а) суспільне виробництво;

б) матеріальне виробництво;

в) літературні та філософські тексти;

г) виробництво особистості?


Тести до розділу П

34. Яке ставлення постмодернізму до істини:

а) існує тільки абсолютна істина;

б) існує тільки відносна істина;

в) існують абсолютна і відносна істини;

г) не існує ні абсолютної, ні відносної істини?

Тема 9

1. Історико-філософський прогрес — це рух до:

а) об'єктивно істинного знання;

б) загальнолюдських цінностей;

в) діалектико-матеріалістичного стилю мислення;

г) відмови від філософського світогляду на користь ре­
лігійного світогляду.

2. Засновником професійної філософії в Україні був:

а) П. Русин;

б) Г. Сковорода;

в) Ф. Прокопович;

г) Ю. Дрогобич.

3. Братства в Україні XVI—XVII ст. були організаціями:

а) освітніми;

б) воєнізованими;

в) економічними;

г) антирелігійними.

4. Г. Сковорода ототожнював свій метод філософствування
з методом:

а) Р. Декарта;

б) Ф. Бєкона;

в) Сократа;

г) Г. Гегеля;

д) Г. Кониського;
є) С. Оріховського.

5. Згідно з вченням Г. Сковороди, буття є взаємодією трьох
світів:

а) матеріального, ідеального й дуалістичного;

б) макрокосму, мікрокосму та символічного світу;

в) дикого, варварського й цивілізованого світу.


Тести до розділу II

6. Філософія Г. Сковороди була орієнтована на ідеї:

а) герменевтики;

б) феноменології;

в) екзистенціалізму;

г) томізму;

д) позитивізму.

7. Які філософи викладали в Київському університеті у

XIX ст.:

а) М. Гоголь;

б) М. Драгоманов;

в) С. Гогоцький;

г) М. Максимович;

д) П. Куліш?

8. Якому філософському напряму віддавав пріоритет у
своїй творчості Т.Г. Шевченко:

а) геоцентризм;

б) антропоцентризм;

в) євроцентризм;

г) слов'яноцентризм?

9. Основними ідеями філософської творчості О.О. Потебні є:

а) матерія і свідомість;

б) народ і мова;

в) нація і мова;

г) історія пізнання і мова;

д) індивідуальна і суспільна свідомість.

10. Основними ідеями філософської і наукової творчості
академіка В.І. Вернадського є проблема:

а) біосфери;

б) ноосфери;

в) теплової смерті Всесвіту;

г) хвильової природи елементарних часток;

д) невизначеності у фізиці.

11. Марксистська філософія в Україні:

а) заборонена;

б) забута;

в) функціонує, як і раніше;

г) функціонує як течія сучасної світової філософії.


 




Тести до розділу II


12. Сучасна філософська думка в Україні розвивається у напрямах:

а) створення власної національної філософії;

б) спадкоємності щодо марксистської філософії;

в) входження у світову філософську думку;

г) надання пріоритету православній філософії;

д) сучасного ірраціоналізму.


Розділ



Читайте також:

  1. I. ОБРАЗОВАНИЕ СОЕДИНЕННЫХ ШТАТОВ 14 страница
  2. II. Вивчення нового матеріалу
  3. II. Вивчення нового матеріалу
  4. II. Вивчення нового матеріалу
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 703

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 5 ФІЛОСОФІЯ НОВОГО ЧАСУ 18 страница | ОНТОЛОГІЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.