Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема: Визначення вимелювання зерна

Мета роботи. Отримання практичних навичок оцінки вимелюваності зерна, як показника його борошномельних властивостей.

Попередні зауваження. Вимелюваність являє собою ступінь вилучення-ендосперму при подрібненні зерна в оптимальних умовах, вона залежить від здатності клітин суб-алейронового шару подрібнюватися в борошно під дією робочих органів машин при збереженні цілісності алейронового шару оболонок. Вимелюваність пов'язана зі структурно-механічними властивостями ендосперму і визначається міцністю органічного зв'язку на кордоні алейронового і суб-алейронового шарів.

На вимелюваність зерна впливають: район вирощування зерна і умови вегетації, тип, сорт, склоподібність, вологість, режими підготовки та розмелювання і т. д. Вимелюваність зерна поряд з іншими факторами визначає вихід борошна та його зольність. В результаті поганої вимелюваності вихід борошна знижується і збільшується залишковий вміст ендосперму у висівках.

 

Таблиця 5

Вміст ендосперму в борошні і висівках (78%- ний вихід)

Тип зерна Район вирощування Коэффициент отримання ендосперму, % Вміст ендосперму в висівках, %
IV I I I Краснодарський край Центральний район РСФСР Казахстан Східні райони 92,4 91,5 92,3 92,0 29,3 34,4 33,5 32,4

 

Представлені в таблиці 5 дані свідчать про те, що найменші втрати ендосперму у висівках характерні для зерна пшениці IV типу, гірше вимелються зерна I типу. У таблиці наведені середні значення коефіцієнта вилучення ендосперму. При розмелі окремих партій вміст ендосперму у висівках може досягати значно більшої величини - до 40%.

Методичні вказівки. Розроблено кілька методів оцінки вимелюваності зерна пшениці. Один з них - визначення кількості ендосперму у висівках з утримання в них крохмалю. Метод розроблений ВНІІЗ і заснований на тому, що весь крохмаль в зерні зосереджений в ендоспермі, тому про вміст у продуктах розмелювання ендосперму судять за вмістом у них крохмалю.

Вміст крохмалю визначають поляриметричним методом, заснованим на гідролізі крохмалю розчином соляної кислоти, і за здатністю отриманого розчину цукрів обертати площину поляризації (метод Еверса). Вміст ендосперму (% с. м.) у висівках знаходять за формулою

 

(20)

 

де 249,8 – перевідний коефіцієнт; - смужка цукрометра при довжині поляризаційної трубки 200 мм; w - вологість висівок, %.

Кількісно оцінити вимелюваність зерна можна за ступенем вилучення ендосперму (%):

 

(21)

 

де m, m0 - маса переробленого зерна і висівок, г; х, х0 - вміст крохмалю в зерні і висівках, % с. м.

Для порівняльної оцінки вимелюваності зерна різних типів, районів зростання, різної вологості, способу і режимів ГТО тощо проводять лабораторні помели при постійних режимах роботи млина - навантаженні, величинах робочих зазорів вальців. Добре відтворювані і достовірні результати одержують при розуміли зерна в установці МЛУ-202. Можна використовувати й інші установки.

Визначають вміст крохмалю у вихідному зерні, висівках, отриманих з драних і розмельних систем. Висівки з розмельних систем просівають на ситі № 27 для висіву борошна. Для того щоб розрахувати ступінь вилучення ендосперму за формулою вміст крохмалю Х0 у висівках беруть як середньозважену величину:

 

(22)

 

де xДр, XР - відповідно вміст крохмалю у висівках з драних і розмельних систем,% с. mдр, mр - їх маса, г.

Можна обмежитися визначенням вмісту крохмалю тільки в висівках з драних систем, що істотно спростить і скоротить роботу.

Порядок виконання роботи. Для виконання роботи беруть кілька зразків зерна I і IV типів, масою по 2 кг кожен, попередньо очищеного від домішок і проведеного ГТО при оптимальних режимах за схемою холодного кондиціювання. Перед I обдирною системою відбирають наважку зерна для визначення вологості та вмісту крохмалю. Проводять розмел кожного зразка в установці МЛУ-202 при постійних навантаженні і величинах зазорів між вальцями.

Установку МЛУ-202 попередньо налаштовують на вихід 70 % борошна із зерна середніх борошномельних властивостей. Після розмелювання зважують борошно і висівки з драних і розмельних систем. Відбирають проби висівок і визначають в них вологість і вміст крохмалю. Розраховують вміст ендосперму у висівках і ступінь його вилучення. Результати записують у таблицю 6.

Розмел кожного зразка зерна виконує група з двох осіб. Результати роботи обговорюють спільно. Висновок повинен містити оцінку борошномельних властивостей і вимелюваності кожного зразка і типу зерна.

 

Таблиця 6

Оформлення даних по розмельному процесі зерна

Тип зер­на* Номер­ зразка Вихід муки з системи Вихід висівок з системи
Обдирної Розмельний Загальний Обдирної Розмелю-вальної Загальний
г % г % г % г % г % г %
I III, IV                        
                               

*Для кожного типу зерна проводять декілька дослідів.

 



Читайте також:

  1. CMM. Визначення моделі зрілості.
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  4. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  5. Ocнoвнi визначення здоров'я
  6. S Визначення оптимального темпу роботи з урахуванням динаміки наростання втоми.
  7. А. Визначення розмірів і площі зони хімічного зараження.
  8. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості
  9. Алгоритм визначення проекцій точок на поверхнях обертання
  10. Алгоритм побудови калібрувального графіка для визначення загального білка сироватки крові
  11. Алгоритм побудови калібрувального графіка для визначення загального білка сироватки крові
  12. Аналіз існуючих виробів та визначення завдань проекту




Переглядів: 734

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Лабораторна робота № 9

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.