Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Проголошення незалежності Лівії.

Проголошення незалежності Марокко.

Проголошення незалежності Тунісу.

Національно-визвольна війна в Алжирі.

Проголошення незалежності Лівії.

ТЕМА: Деколонізація Північної Африки

ЛЕКЦІЯ № 20.

 

У ході повоєнних мирних переговорів було вирішено, що доля італійських колоніальних володінь в Африці буде розв'язана не пізніше, як упродовж року після введення в дію мирного договору країн-переможниць з Італією. Після того як 15 вересня 1947 р. мирна угода з Італією набрала чинності, створено спеціальну комісію в складі заступників міністрів закордонних справ США, Англії, Франції та СРСР, що мала вивчити питання подальшого устрою італійських колоній. Після тривалих суперечок навесні 1949 р. досягнуто угоди про тимчасове збереження італійської присутності в Триполітанії, де ще залишалося 43000 італійських колоністів, і передачу Кіренаїки та Феццану, з яких італійці майже поголовно виїхали, під управління відповідно Англії та Франції. Однак через супротив СРСР та арабських країн, у яких активно діяли лівійські еміграційні патріотичні організації, цей план не затвердила Генеральна Асамблея ООН.

Тим часом, зважаючи на розгортання незалежницького руху в Кіренаїці, у червні 1949 р. англійці змушені були погодитися на формування там власного уряду для вирішення внутрішніх справ. Очоливши уряд Кіренаїки, Саїд Ідріссі одразу ж виступив з вимогою об'єднання Кіренаїки з Триполітанією та Феццаном і повної незалежності для всієї Лівії. Його підтримав Єгипет, який заявив, що визнає лише об'єднану Лівію. У серпні 1949 р. на користь об'єднання висловився Національний конгрес Триполітанії.

Генеральна Асамблея ООН 21 листопада 1949 р. ухвалила рішення про надання Лівії незалежності після прийняття національної конституції Національними зборами, в яких мали бути представлені Кіренаїка, Триполітанія та Феццан. Підготовка до проголошення незалежності мала відбуватися під наглядом верховного комісара ООН та спеціальної міжнародної ради. Для розробки проекту конституції створено спеціальний комітет, до якого ввійшли по 7 представників від усіх трьох провінцій.

Згідно з рішенням ООН, 25 листопада 1950 р. з представників усіх трьох частин колишньої колонії було скликано Установчі збори. Збори вирішили проголосити об'єднану країну монархією з федеративним устроєм. Королем Лівії став емір Сенусі. Тимчасовий уряд на чолі з Мохаммед-беєм Мунтассером сформовано 1 квітня 1951р. Ще через півроку Національне зібрання затвердило конституцію. 24 грудня 1951 р. Сенусі проголосив створення нової унітарної держави — Об'єднаного королівства Лівії.

Бідна природними ресурсами Лівія, подібно до Йорданії, змушена була зберігати тісний союз з Англією та дозволити розміщення на своїй території її військових баз. Узамін англійський уряд погодився фінансово субсидувати новостворену країну. Згодом угоду про будівництво військових баз уклали з Лівією і США. Потісненій своїми союзниками Франції в серпні 1955 р. довелося вивести свої війська з Феццану.

 


Читайте також:

  1. Аналіз фінансової незалежності підприємства
  2. Аспекти незалежності аудиторської професії
  3. Аспекти незалежності аудиторської професії.
  4. Визначте пріоритетні напрями освітньої, наукової і промослової політики України після проголошення її незалежності.
  5. Визначте пріоритетні напрями освітньої, наукової і промослової політики України після проголошення її незалежності.
  6. Відновлення державної незалежності Польщі. Ю. Пілсудський
  7. Відродження національної системи виховання і педагогіки в період становлення незалежності України
  8. Гарантії незалежності і самостійності слідчого. Відповідальність слідчого.
  9. Гетьман І.Виговський, його боротьба за збереження незалежності України. Гадяцький договір 1658р.
  10. ГРОМАДСЬКЕ ДОШКІЛЬНЕ ВИХОВАННЯ В УКРАЇНІ ЗА ЧАСІВ НЕЗАЛЕЖНОСТІ
  11. Державно-правові підстави здобуття Україною незалежності.
  12. Дотримання принципів незалежності адвоката та домінантності інтересів клієнта у відносинах адвоката з судом




Переглядів: 1024

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Країни Північної Африки під час Другої світової війни. | Національно-визвольна війна в Алжирі.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.