Технічне обслуговування кривошипно-шатунного (КШМ) і газорозподільного механізмів (ГРМ)
Основні роботи:
перевірка стабільності стану та підтягування кріплень (кріпильні роботи) опори двигуна до рами, головки циліндрів і піддона картера до блоку, фланців впускного і випускного трубопроводів та інших сполук;
перевірка технічного стану чи працездатності (контрольні роботи) кривошипно-шатунного і розподільного механізмів;
регулювальні роботи і мастило.
кріпильні роботи
Для запобігання пропуску газів і охолоджуючої рідини через прокладку головки циліндрів необхідно періодично перевіряти кріплення головки ключем з динамометричної рукояткою з певним зусиллям і послідовністю. Момент затягування і послідовність підтягування гайок встановлюють автомобільні заводи.
Чавунну головку циліндрів кріплять, коли двигун знаходиться в нагрітому стані, а голівку з алюмінієвого сплаву - в холодному.
Необхідність підтягування кріплення головок з алюмінієвого сплаву в холодному стані пояснюється неоднаковим коефіцієнтом лінійного розширення матеріалу болтів і шпильок (сталь) і матеріалу головки (алюмінієвий сплав). Тому підтягування гайок на гарячому двигуні не забезпечує після його охолодження необхідної щільності прилягання головки циліндрів до блоку.
Затяжку болтів кріплення піддону картера щоб уникнути деформації картера, порушення герметичності перевіряють також з дотриманням послідовності, тобто почерговим підтягуванням діаметрально протилежних болтів.